2024/10/23
۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ آبان
پیشنهادات ما
خبرهایی از سه چهره مشهور سینمای جهان

خبرهایی از سه چهره مشهور سینمای جهان

پس از نمایش مایکل مور در برادوی، وی مخاطبانش را برای اعتراض به سیاست‌های رییس جمهور آمریکا به مقابل برج ترامپ برد.

دوات آنلاین-کریستوفر نولان، تام کروز و مایکل مور امروز بیش از چهره‌های دیگر خبرساز شدند. اولی به‌دلیل تصمیم سفر به چین، دومی به‌خاطر آسیب جسمی و سومی به‌سبب برنامه‌ای که مقابل برج ترامپ اجرا می‌کند.

سفر به شرق

کارگردانی که فیلم «دانکرک» را روی پرده‌های نقره‌ای دارد، برای معرفی و نمایش فیلمش راهی چین می‌شود.

به گزارش هالیوود ریپورتر، کریستوفر نولان کارگردان «دانکرک» همزمان با نمایش این فیلم در چین، راهی این سرزمین می‌شود تا فیلمش را معرفی کند. این کارگردان که موجی قوی از هوادارانش را در چین دارد قصد دارد در پکن از این درام جنگ جهانی دوم که با حمایت منتقدان روبه روشده، حمایت کند.

ابتدا خبر این سفر در شبکه‌های اجتماعی چین مطرح شد و سپس کمپانی برادران وارنر نیز روز چهارشنبه خبر این سفر را تایید کرد.

قرار است نولان در یک کنفرانس خبری در پکن در تاریخ ۲۱ آگوست حضور یابد و روز بعد فیلم «دانکرک» اولین اکران خودش را آغاز کند.

این نخستین سفر فیلمساز بریتانیایی به پکن است گرچه پیشتر نیز تورهای حمایتی از فیلم‌های دیگر او در دیگر نقاط چین برگزار شده بود.

همه فیلم‌ها نولان در چین به نمایش درآمده و با اقبال خوبی در سینماهای چین روبه رو شده است. «بین ستاره‌ای» در سال ۲۰۱۴ با فروشی ۱۲۲ میلیون دلاری در چین روبه روشد و«شوالیه تاریکی می‌خیزد» فروشی ۵۳ میلیون دلاری را تجربه کرد. این در حالی بود که این فیلم همزمان با اکران «اسپایدر من شگفت انگیز» راهی پرده‌ها شده بود. «سرآغاز» یا «تلقین» نیز در سال ۲۰۱۰ فروشی ۶۸ میلیون دلاری را ثبت کرده‌ بود.

تا به امروز «دانکرک» فروشی۱۵۶.۳ میلیون دلاری را در آمریکای شمالی ثبت کرده و ۲۱۰.۵ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده و در مجموع ۳۶۶.۸ میلیون دلار فروخته است. تنها بازارهای جهانی باقی مانده این فیلم شامل چین و ژاپن است که دومین و سومین بازار فروش جهانی فیلم را تشکیل می‌دهند.

«دانکرک» اکران رسمی خودش را در چین یکم سپتامبر آغاز می‌کند و ژاپن از ۹ سپتامبر این فیلم را بر پرده سینماها می‌برد.

قوزک پای کروز شکست

در حالی که چند روز پیش فیلمی از اجرای صحنه اکشن فیلم توسط تام کروز به خبر رسانه‌ها بدل شد اکنون اعلام شده در اثر این سانحه قوزک پای تام کروز شکسته و تولید فیلم جدید او به تعویق افتاده است.

به گزارش هالیوود ریپورتر، سانحه‌ای که سر صحنه فیلمبرداری «ماموریت غیرممکن ۶» برای تام کروز پیش آمد منجر به شکسته شدن قوزک پای او شد.

کمپانی پارامونت با انتشار اعلامیه‌ای در این باره نوشت: در جریان تولید جدیدترین قسمت «ماموریت غیرممکن» تام کروز در اجرای صحنه‌های اکشن و بدل‌کاری قوزک پایش را شکست. تولید فیلم تا زمانی که تام کاملا بهبود پیدا کند به تعویق می‌افتد.

این در حالی است که قرار است این فیلم ۲۷ جولای ۲۰۱۸ راهی سینماها شود و تاریخ اکران تغییر نکرده است.

در ادامه اعلامیه آمده است: تام می‌خواهد از همه شما برای حمایت از او تشکر کند و به شدت مشتاق است فیلم را برای تابستان آینده آماده کند.

این بازیگر ۵۵ ساله در تعطیلات آخر هفته و شنبه پیش در حال اجرای صحنه‌ای از فیلم «ماموریت غیرممکن ۶» در لندن دچار سانحه شد. او در حال پریدن از یک پشت‌بام به پشت بام روبه رو در حالی که با طناب‌های محافظ حمایت می‌شد، کمی کوتاه‌تر از میزان لازم پرید و با شدت به دیوار ساختمانی که باید روی آن فرود می‌آمد کوبیده شد.

کریستوفر مک‌کوآری کارگردان فیلم نیز نوشت: تام در حال مداوا و بهبودی است.

قرار بود تولید این فیلم ظرف هشت تا ۹ هفته انجام شود.

اجرا مقابل برج ترامپ

پس از نمایش مایکل مور در برادوی، وی مخاطبانش را برای اعتراض به سیاست‌های رییس جمهور آمریکا به مقابل برج ترامپ برد.

به گزارش هافینگتون پست، مایکل مور با حضور بازیگران مارک روفالو، اولیویا وایلد و فیشر استیونز اعتراضی علیه ترامپ را با شرکت مخاطبان نمایشش در برادوی در منهتن به راه انداخت.

مایکل مور که هر شب نمایشی تک نفره را در برادوی روی صحنه می‌برد، پس از اجرای نمایش سه‌شنبه  شب به مخاطبانش گفت: بیاید به برج ترامپ برویم و علیه رییس جمهوری اعتراض کنیم.

این فیلمساز و فعال اجتماعی سپس اعلام کرد اتوبوس‌هایی از قبل در برابر سالن تئاتر آماده شده است تا تظاهرکنندگان را به محل مورد نظر ببرد.

ویدیوی این اعتراض که در فیس بوک مور به اشتراک گذاشته شده نشان دهنده تظاهرکنندگانی است که در برابر برج ترامپ تجمع کرده‌اند. مارک روفالو نیز از جمله تظاهرکنندگان بود که شعار می‌داد: «ترامپ نه! کوکلوس کلان نه! فاشیست در آمریکا نه!» این تظاهرکنندگان چندین خیابان منهتن را که به برج ترامپ منتهی می‌شد طی کردند.

تظاهرکنندگان که زویی کازان و تام استوریج بازیگر نیز به آنها پیوسته بودند در برابر برج ترامپ از «هتر هیر» زنی که در جریان خشونت نژادی در شارلوتزویل کشته شد نیز یاد کردند و شعارهایی به یاد وی سر دادند.

پیش از این که مور نمایش تک نفره سه‌شنبه شب خود را شروع کند در توییتر از یک سفر اتوبوسی برای آن شب خبر داده بود. وی بعد خطاب به ترامپ نوشت: «امشب یک دیدار به تو بدهکاریم».

آسوشیتدپرس نیز گزارش کرده است که صدها تن از مردم معترض از روز دوشنبه که ترامپ وارد برج خودش شده در برابر برج وی اعتراض کرده‌اند و سیاست‌های او را موجب بروز خشونت‌های نژادی از جمله در شارلوتزویل می‌دانند.

تظاهرات مور ساعتی پس از آن صورت گرفت که ترامپ در یک کنفرانس خبری هر دو سوی اعتراض کنندگان در شارلوتزویل را سرزنش کرد.

مور در این باره در گفتگو با سی‌ان‌ان گفت ترامپ کلا یک نژادپرست است و آمریکا را به سمت تعصب نژادی می‌برد.

مور گفت: اگر از نژادپرستی حمایت کنی یعنی خودت هم نژادپرست هستی. این باید خاتمه پیدا کند و آمریکا باید در برابر آن بایستد.

مایکل مور کارگردان و مستند ساز چند شبی است که در بلاسکوتئاتر نیویورک روی صحنه رفته و در «مضمون تسلیم من» که نمایشی تک نفره‌ است از تجربیات و نظراتش حرف می‌زند. این نمایش افتتاحیه رسمی‌اش را از پنج‌شنبه پیش آغاز کرد.

12jav.net

 

پیشنهادات ما
کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.