2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
معرفی فیلم اوپنهایمر ساخته کریستوفر نولان، خلاصه داستان و بازیگران

معرفی فیلم اوپنهایمر ساخته کریستوفر نولان، خلاصه داستان و بازیگران

همه آنچه درباره جدیدترین ساخته کریستوفر نولان یعنی فیلم اوپنهایمر باید بدانید در این مطلب گردآوری شده است.

دوات آنلاین -کریستوفر نولان با ساخت فیلم اوپنهایمر اولین فیلم زندگینامه ای خودش را در کارنامه هنری اش به ثبت رساند. این ساخته جدید او بسیار مورد توجه قرار گرفته و در کشورهای مختلف پرفروش شده است.

 

این فیلم در متاکریتیک از مجموع نظر ۴۵ منتقد نمره فوق‌العاده خوب ۹۱ را به دست آورده و در راتن تومیتوز نیز تاکنون ۶۳ نقد درباره فیلم نولان منتشر شده که در مجموع آنها امتیاز ۹.۱ (۹۷٪) به دست آمده است.

عکسی از فیلم اوپنهایمر

خلاصه داستان فیلم اوپنهایمر

به نوشته ایرنا، داستان فیلم اوپنهایمر درباره وقایع تاریخی در طول جنگ جهانی دوم است، زمانی که سپهبد لزلی گرووز، جونیور اوپنهایمر را به رهبری پروژه فوق سری منهتن منصوب کرد. اوپنهایمر با همکاری تیمی از دانشمندان متعهد، سال‌ها وقت صرف توسعه و طراحی نخستین بمب‌های اتمی جهان کرد.

 

اوج تلاش آنها در ۱۶ ژوئیه ۱۹۴۵ بود، زمانی که آنها شاهد نخستین انفجار هسته ای جهان بودند که مسیر تاریخ را برای همیشه تغییر داد.

 

فیلمنامه اوپنهایمر بر اساس کتاب پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر نوشته شده است.

 

بیشتر بخوانید: معرفی فیلم قاتلان ماه کامل

 

بازیگران فیلم اوپنهایمر

در اوپنهایمر، کیلین مورفی در نقش اصلی یعنی جی رابرت اوپنهایمر بازی کرده و امیلی بلانت، مت دیمون، رابرت داونی جونیور، رامی مالک، جاش هارتنت و کنت برانا  نیز در آن حضور دارند.

 

شاید بد نباشید بدانید برای نخستین بار در تاریخ سینما، بخشی‌هایی از این فیلم به صورت آیمکس سیاه و سفید فیلمبرداری شده و روی پرده بزرگ رفته است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.