2024/09/28
۱۴۰۳ شنبه ۷ مهر
پیشنهادات ما
پاک کردن انواع لکه ها از روی موکت

پاک کردن انواع لکه ها از روی موکت

موکت یکی از کفپوش های منعطفی است که شاید پاک کردن لکه از روی آن مانند پاک کردن لکه از روی کفپوش هایی چون پارکت راحت نباشد اما راهکارهای مختلفی برای آن وجود خواهد داشت. در واقع شما با راهکارهای اصولی مانند راهکارهایی که در این مطلب معرفی میشوند می توانید به راحتی خیلی از لکه های روی موکت ها را از بین برده و دوباره از تمیزی این کفپوش لذت ببرید.

خوشبختانه پاک کردن لکه لاک از روی موکت یکی از ساده ترین کارهاست و با ترفندهای متعددی می توان لکه های مختلف را از روی موکت ها پاک نمود. برای همین موکت یکی از بهترین کفپوش ها برای محیط های مختلف به شمار می آید و نگرانی از لکه گرفتن آن در خیلی از موارد بیهوده است. چرا که با روش های اصولی به راحتی می توان تقریباً هر نوع لکه ای را از روی موکت پاک نمود. در این مطلب با هم روش های مختلفی را برای پاک کردن انواع لکه ها از روی موکت یاد خواهیم گرفت:

 

6 راهکار برای پاک کردن انواع لکه ها از روی موکت

موکت ها با توجه به تردد و نشستن بر روی آن ها و نیز قرار دادن اجسام مختلف بر روی آن ها گاهی اوقات درگیر لکه هایی خواهند شد که نیاز است براساس نوع لکه، اقدامات مناسبی جهت رفع لکه انجام شود تا خیلی راحت بتوان آن را پاک نمود. در ادامه با هم یاد خواهیم گرفت که چطور رایج ترین لکه ها را از روی موکت از بین ببریم:

 

پاک کردن لکه آدامس از روی موکت

لکه آدامس به دلیل چسبندگی که داشته یکی از سرسخت ترین لکه هایی است که می تواند بر روی موکت ایجاد شود. برای همین باید به صورت اصولی نسبت به از بین بردن آن اقدام نمود تا آسیبی به بافت موکت وارد نشود. به این منظور یک تکه یخ برداشته و آن را به آدامس بچسبانید. وقتی آدامس یخ زده شد سفت می شود و حالا شما می توانید با یک چاقو خیلی راحت آن را از روی پرزهای موکت جدا کنید و مراقب باشید که چاقو آسیبی به موکت نزند.

 

پاک کردن لکه روغن و چربی از روی موکت

یکی دیگر از لکه های رایج لکه روغن و چربی است. برای پاک کردن این نوع از لکه ها به یک محلول لکه بر ترکیبی از یک فنجان سرکه با چند قطره مایع ظرفشویی نیاز خواهید داشت. بعد از آماده کردن محلول یک دستمال سفید و تمیز را به محلول آغشته نموده و روی لکه ها بکشید. در صورت غلیظ بودن چربی لکه ممکن است به سادگی نتوانید آن را پاک کنید و به همین دلیل برای نتیجه گیری هر چه بهتر دستمال را چندین بار روی لکه بکشید و بعد از پاک شدن لکه، کمی آب روی آن اسپری نموده و محل لکه را بشویید.

 

پاک کردن لکه لاک ناخن از روی موکت

برای پاک کردن لکه لاک ناخن بهترین گزینه می تواند آب اکسیژنه یا شیشه پاک کن باشد. در واقع کافی است مقدار مناسبی از این مواد را روی لکه اسپری نموده و با یک دستمال تمیز کنید. برای موکت های رنگ روشن آب اکسیژنه انتخاب بهتری است.

 

پاک کردن لکه جوهر از روی موکت

لکه جوهر را می توان به کمک الکل سفید از روی موکت پاک نمود. برای این کار کمی الکل سفید روی لکه جوهر اسپری نموده و با حوله ای سفید و تمیز آن را پاک کنید. در نهایت قسمت آلوده موکت را با اسپری آب بشویید. استفاده از اسپری های خوشبوکننده نیز می تواند در رفع این لکه ها موثر باشد.

 

پاک کردن لکه زنگ زدگی روی از روی موکت

برای از بین بردن لکه زنگ زدگی روی موکت به پاک کننده ای مانند نوشابه یا ترکیب آب و سرکه نیاز دارید. در صورت استفاده از نوشابه کافی است با یک تکه پارچه آغشته به نوشابه به آرامی روی لکه ضربه بزنید. در صورت استفاده از آب و سرکه نیز باید مقداری از این محلول را روی لکه اسپری کنید و یک اسفنج روی لکه بگذارید تا مخلوط بتواند به خوبی لکه بری نموده و لکه جذب اسفنج شود.

پاک کردن لکه خون از روی موکت

پاک کردن لکه خون از روی موکت

لکه خون در صورتی که تازه باشد به راحتی با آب سرد از بین می رود. اما در صورت باقی ماندن رد خون اسپری محلول ترکیبی از یک قاشق آمونیاک با یک لیوان آب می تواند موثر باشد. پس از آن نیز با اسفنج مواد را پاک کنید.

 

حرف آخر

موکت یکی از کفپوش های منعطفی است که شاید پاک کردن لکه از روی آن مانند پاک کردن لکه از روی کفپوش هایی چون پارکت راحت نباشد اما راهکارهای مختلفی برای آن وجود خواهد داشت. در واقع شما با راهکارهای اصولی مانند راهکارهایی که در این مطلب معرفی شدند می توانید به راحتی خیلی از لکه های روی موکت ها را از بین برده و دوباره از تمیزی این کفپوش لذت ببرید. 

 

پیشنهادات ما
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.