2024/10/17
۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۶ مهر
پیشنهادات ما
بهترین بازی های ویدیویی برای کودکان بین ۳ تا ۸ سال

بهترین بازی های ویدیویی برای کودکان بین ۳ تا ۸ سال

تقریبا تمام کودکان بین 3 تا 8 سال به دنبال بازی کردن هستند. با توجه به رشد و پیشرفت تکنولوژی، بازی‌ها از حالت سنتی به ویدئویی تغییر پیدا کرده‌اند. بنابراین طبیعی است که اغلب کودکان به این نوع بازی‌ها تمایل بیشتری نشان بدهند.

تقریبا تمام کودکان بین 3 تا 8 سال به دنبال بازی کردن هستند. با توجه به رشد و پیشرفت تکنولوژی، بازی‌ها از حالت سنتی به ویدئویی تغییر پیدا کرده‌اند. بنابراین طبیعی است که اغلب کودکان به این نوع بازی‌ها تمایل بیشتری نشان بدهند. با این اوصاف نقش شما به عنوان والدین بسیار مهم است. چرا که باید بازی‌هایی را برای کودکان خود انتخاب کنید که کمترین آسیب و بدآموزی را در آنها داشته باشد. بهترین بازی های ویدئویی کودکان بین 3 تا 8 سال کدامند؟ در این مطلب نگاهی به چند مورد از بازی‌های مناسب کودکان خواهیم داشت.

 

معرفی 20 مورد از بهترین بازی های ویدئویی برای کودکان

در حال حاضر جداسازی کودکان از بازی‌های ویدئویی و حتی موبایلی کار چندان ساده‌ای نیست. نسل جدید با دنیای فناوری از بدو تولد آشنایی دارند و وقتی سن آنها از 3 سال رد می‌شود، دوست دارند که انواع بازی‌های ویدئویی و موبایلی را تجربه کنند. از سوی دیگر امروزه کنسول‌های بازی بسیار فراگیر شده‌اند و به عنوان یکی از بهترین ستاره‌های خانوادگی شناخته می‌شوند. بازی‌های ویدئویی نه تنها بین کودکان، بلکه بین جوانان هم رواج زیادی دارد. کودکان 3 تا 8 سال هم به ترتیب سن نحوه و نوع بازی متفاوتی دارند. اغلب کودکان سه ساله به زحمت می‌توانند دکمه‌های کنسول یا تبلت را فشار دهند و بازی کنند. هر چقدر به 8 ساله‌ها نزدیک‌تر می‌شویم با قهرمانان بازی‌های مختلف روبرو می‌شویم! اساسا کدام بازی‌های ویدئویی برای این سنین مناسب هستند؟ در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

 

1. بازی Among Us

این بازی که علاوه‌بر گوشی‌های موبایل، روی کنسول‌های بازی و رایانه شخصی هم قابل اجراست در سال 2018 برای نخستین بار منتشر شد. بازی Among Us اوج دوران شکوفایی خود را مدیون همه‌گیری ویروس کروناست. تنشی کمی که در این بازی وجود دارد در کنار امکان بازی گروهی و آنلاین، Among Us را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها بخصوص برای کودکان کرده است. داستان بازی به این شکل است که شما و سایر بازیکنان، خدمه یک سفینه فضایی هستید که وظایف مختلفی را برعهده دارید. نکته اینجاست که حداقل یکی از بازیکنان وظیفه بیرون انداختن مخفیانه سایر بازیکنان را دارد. شما قبل از این که قربانی شوید، باید حتما شواهد و دروغ‌ها را پیدا کنید.

 

مطالعه کنید: بهترین بازی های دورهمی خانوادگی

 

2. بازی Animal Crossing: New Horizons

کودک شما تقریبا تمام نیازهای خود را با این بازی برطرف خواهد کرد. در بازی Animal Crossing شما داخل جزیره‌ای آرام هستید که مملو از حیوانات جذاب و دوست‌داشتنی است. این بازی مناسب تمام سنین است و می‌توانید از حیوانات و دکوراسیون جذاب آن لذت ببرید. اگر کودک شما در تمرکز و خواندن مشکل دارد، بازی Animal Crossing ممکن است خیلی باب میل او نباشد.

 

3. بازی Angry Birds VR

وارد دنیای هرج‌ومرج پرنده‌ها شوید. نسخه موبایلی بازی پرندگان خشمگین یا Angry Birds در سالیان گذشته طرفداران زیادی برای خود دست‌وپا کرده است. کودک شما در این بازی باید پرندگان خشمگین را به سمت اهداف شلیک کند. سطح اصلی بازی را هم می‌توانید به صورت سه‌بعدی بررسی کنید. این بازی بهترین تفریح و سرگرمی برای کودکان سنین 3 تا 8 سال است. با وجود این که عنوان خشمگین را یدک می‌کشد، اما به هیچ عنوان خشونت آزاردهنده‌ای در آن وجود ندارد.

 

بهترین بازی های ویدیویی برای کودکان

4. بازی Crossy Road

همانطور که می‌دانید بسیاری از بازی‌های موبایلی را کودکان با دل خوش آغاز می‌کنند، اما در میانه بازی با پرداخت درون‌برنامه‌ای برای داشتن امکانات بیشتر مواجه می‌شوند. این نوع درآمدزایی آن هم از کودکان، خیلی به مذاق پدر و مادر هم خوش نمی‌آید. به همین دلیل ترجیح می‌دهند کودکانشان سراغ بازی‌های کاملا رایگان بروند. بازی Crossy Road از آن دسته بازی‌های کاملا رایگان است که طی آن کودک شما باید جاده‌های متقاطع مرغی بسازد. این بازی برای اندروید، ios و ویندوز در دسترس است.

 

5. بازی Blanc

اگر به دنبال یک بازی متفاوت برای کودک خود هستید تا تمرکز و ذهن او چالش‌های مفیدی را تجربه کند، بازی Blanc بهترین گزینه است. بلان یک بازی ماجراجویی و هیجان‌انگیز است که تم سیاه و سفید دارد. روند بازی شبیه به یک کتاب داستان تعاملی است و طی آن کودک شما باید کنترل یک بچه حنایی و گرگ را به دست بگیرد. طی این بازی حوادث و چالش‌های متعددی پیش روی کودک و گرگ قرار می‌گیرند که ذهن کودک شما را به کار می‌گیرند. این بازی هم برای همه سنین مناسب است و به این ترتیب کودکان 3 تا 8 سال هم مانعی برای انجام آن ندارند.

 

6. بازی Cuphead

یک بازی کاملا هیجان‌انگیز ویدئویی برای کودکان که مخصوص کامپیوتر است. نکته جذاب بازی Cuphead این است که مراحل و چالش‌های بسیار دشواری دارد. به همین دلیل ذهن کودکان شما را به چالش دعوت می‌کند. تصاویر کارتونی این بازی زرق‌وبرق خاص و کیفیت بالایی دارند. نسخه کنسول پلی استیشن این بازی هم موجود است.

بهترین بازی های ویدیویی برای کودکان

 

7. بازی Disney Illusion

کمتر کودکی را می‌توان پیدا کرد که علاقه‌ای به شخصیت‌های دوست‌داشتنی دیزنی، مثل میکی موس نداشته باشد. دیزنی پر از خاطرات کودکی همه نسل‌هاست. در بازی توهم دیزنی یا Disney Illusion، مبارزه یا خشونت خاصی وجود ندارد. کودک شما به عنوان پلیر، باید پازل‌های موجود را حل کند. در این بازی شک نقشه جامع و وسیع در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید به کاوش و استخراج در آن بپردازید. این بازی هم برای تمام کودکان در هر سنی مناسب است. انواع بازی‌های مناسب کودکان را می‌توانید از بازی پرو (Bazipro) دریافت کنید.

 

8. بازی Forza Horizan

کمی هم کودک خودتان را وارد دنیای بازی‌های مسابقه‌ای کنید. چه چیزی بهتر از بازی‌های اتومبیلی، برای تجربه یک مسابقه هیجان‌انگیز؟ بازی فورزا هوریزان به قدری گرافیک و گیم‌پلی خوبی دارد که برای کودکان باورپذیر به نظر خواهد رسید. اغلب کودکان علاقه زیادی به اتوموبیلرانی دارند. این بازی یک فرصت مناسب برای تجربه یک رانندگی مسابقه‌ای را فراهم می‌کند. در بازی Forza Horizan نقشه‌های بزرگ و متنوعی وجود دارد. به این ترتیب حوصله کودک شما با تجربه مپ‌های جدید سر نخواهد رفت. این بازی در پلتفرم‌های مختلف، ازجمله پلی استیشن، ایکس باکس و PC عرضه شده است.

 

9. بازی Lego 2K Drive

اگر به دنبال تجربه یک رقابت در کنار تخیل واقع‌گرایانه هستید، بازی Lego 2K Drive بهترین گزینه است. در این بازی به معنای واقعی کلمه با ماشین‌های اسباب‌بازی سروکار دارید. حین رانندگی در سایر رویدادها و مسابقات هم به رقابت خواهید پرداخت که علاوه‌بر تکمیل آنها، نباید از مسیر اصلی مسابقه هم غافل شوید. ابزار و وسیله‌های موجود شما در این بازی، شامل قایق، خودرو آفرود یا خودرو معمولی است. این بازی که برای پلتفرم‌های ایکس باکس و پلی استیشن طراحی و منتشر شده برای همه سنین مناسب است.

 

10. بازی Mario + Rabbids

حتما بازی سوپر ماریو و چالش‌های خاطره‌انگیزی که در آن وجود داشت را به خاطر دارید. در این بازی هم شخصیت اصلی ماریو است که آن را با پیشرفت‌های گرافیکی خاصی طراحی کرده‌اند. در این بازی هم چالش‌ها و ابزارهای حواس‌پرت‌کن زیادی پیش روی ماریون قرار می‌گیرند. در بازی ماریو امکان گسترش ابزارها و تجهیزات از طریق استراتژی‌های مناسب وجود دارد. این بازی هم برای رده سنی 3 تا 8 سال بسیار عالی است.

بهترین بازی های ویدیویی برای کودکان

11. بازی Minecraft

این بازی که بیش از یک دهه قدمت دارد، یکی از محبوب‌ترین‌ها بین کودکان زیر 10 سال و حتی بالای 10 سال محسوب می‌شود. در این بازی کودک شما باید با استفاده از بلوک‌ها به ساخت‌وساز و گسترش قلمرو خود بپردازد. نکته جالب بازی ماینکرافت این است که هم برای گوشی‌های موبایل و هم کنسول و PC منتشر شده است.

 

12. بازی Overwatch

بهتر است کمی هم به دنبال تنوع برای بازی کودک خود باشید. بازی Overwatch در سبک تیراندازی مبتنی بر اول شخص است که شباهت زیادی به بازی‌های رواج‌دهنده تبلیغات نظامی ندارد. در این بازی شخصیت‌ها یا قهرمان‌های مختلفی وجود دارند. هر کدام از این شخصیت‌ها دارای ویژگی‌های منحصربفرد خود هستند. در این بازی کودک شما به هیچ عنوان خشونت شدید بازی‌های مخصوص جوانان و بزرگسالان را تجربه نخواهد کرد و صرفا یک بازی سرگرم‌کننده برای تخلیه انرژی و هیجان است. این بازی برای کامپیوتر، کنسول ایکس باکس و پلی استیشن طراحی شده است.

 

13. بازی Plants Vs. Zombies

این بازی هم حالت تدافعی دارد. البته با ورود EA به طراحی این بازی، تیراندازی هم اضافه شد. وظیفه شما این است که از داشته‌های خود در برابر انبوهی از زامبی‌ها محافظت کنید. بازی‌های زامبی هیجان زیادی دارند و اغلب کودکان هم واکنش مثبتی نسبت به آنها دارند. با این حال باید توجه داشته باشید که بیشتر از یک یا دو ساعت به انجام چنین بازی‌هایی مشغول نباشند. این بازی هم در نسخه‌های مختلف، برای پلی استیشن، کامپیوتر و ایکس باکس منتشر شده است.

 

14. بازی Pokemon Sword

سری بازی‌های پوکمون در بین کودکان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در مورد نسخه Sword این بازی هم باید گفت که اغلب کودکان عاشق آن هستند. در بازی Pokemon Sword مناطق باز و گسترده‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد تا به کاوش بپردازید. ازجمله بازی‌هایی است که حس تخیل را در کودکان تقویت می‌کند. این بازی مخصوص سن خاصی نیست و همه کودکان می‌توانند آن را انجام دهند.

 

15. بازی Princess Peach

اگر فرزند شما دختر است، این بازی مخصوص او خواهد بود. نقش اصلی این بازی برعهده میوه هلو است! شما باید با هلو به ماجراجویی و کاوش پرداخته و فعالیت‌های مختلفی انجام دهید. وظیفه اصلی هلو نجات تئاتر از طریق شخصیت‌های بازیگری جدید، شیرینی‌پزی و ... است. او در این مسیر با شخصیت‌های مختلفی، مثل شمشیرباز هم روبرو می‌شود. سطح بازی نسبتا آسان است و به همین دلیل برای سنین پایین‌تر مناسب خواهد بود.

 

16. بازی Ratchet & Clank

این بازی که برای کنسول پلی استیشن طراحی شده است، هرج‌ومرج‌های متعددی را روایت می‌کند. این بازی در واقع بازسازی انیمیشن سینمایی است که با همین نام منتشر شد. احتمالا نسخه انیمیشن آن فراموش شده است، اما نسخه بازی واقعا ارزش بالایی دارد. این بازی هم برای کودکان زیر 10 سال گزینه مناسبی به حساب می‌آید.

 

17. بازی Rocket League

چه چیزی بهتر از یک بازی ویدئویی ورزشی برای کودکان؟ ماشین‌هایی که فوتبال بازی می‌کنند. این کلیات بازی Rocket League است. در این بازی تجربیات زیادی، مثل رانندگی، پریدن، تقویت خودرو، چرخش خودرو و ... را تجربه خواهید کرد. به هر حال همه این فعالیت‌ها در راستای شلیک توپ به هدف است که باعث موفقیت بیشتر شما می‌شود. بازی راکت لیگ که علاوه‌بر کامپیوتر، برای کنسول‌های پلی‌استیشن و ایکس باکس طراحی شده، برای همه سنین مناسب است.

بهترین بازی های ویدیویی برای کودکان

18. بازی Sea of Thieves

این بازی را مخصوص کنسول ایکس باکس می‌دانند. با این حال نسخه‌هایی از آن برای اجرا روی کامپیوتر هم وجود دارد. شما وارد ماجراجویی دزدان دریایی روی دریا می‌شوید. امکان متحد شدن با سایر دوستان به صورت آنلاین و رفتن به سمت دزدان دریایی وجود دارد. با وجود این که انجام این بازی برای همه سنین منعی ندارد، اما بهتر است کودکان بالای 8 سال آن را بازی کنند.

 

19. بازی Splatoon

یک بازی تیراندازی رنگی که جذابیت زیادی برای کودکان دارد. در این بازی کودک شما باید با انفجار رنگ‌های مختلف، سطح وسیع‌تری از چمن را رنگی کند. نکته جالب بازی اینجاست که یک دنیای کارتون ژاپنی و شهری در زیر دریا دارید. برای مثال باب اسفنجی در زیر دریا به استقبال شما می‌آید. بازی اسپلتون هم برای کودکان سنین 3 تا 8 سال مناسب است.

 

20. بازی The Legend Of Zelda

به گفته برخی از کارشناسان این حوزه، یکی از بهترین بازی‌های ویدئویی کودکان در دهه اخیر است. آزادی بیش از حدی که کاوش در نقشه این بازی دارد، ممکن است برای برخی از کودکان کمی سخت و طاقت‌فرسا باشد. جلوه‌های بصری باکیفیت و فوق‌العاده، اولین چیزی است که در این بازی مشاهده خواهید کرد.

 

کلام پایانی

در این مطلب سعی کردیم چند مورد از بهترین بازی‌های مناسب کودکان بین 3 تا 8 سال را معرفی کنیم. هر کدام از این بازی‌های در سبک‌های متفاوتی هستند و بستگی به علاقه کودک هم دارد که کدام را پیگیری کند. بازی‌های ویدئویی راه مناسبی برای سرگرمی موقت و محدود کودکان هستند. کودکان در سنین 3 تا 8، تقریبا هر چیزی را می‌توانند یاد بگیرند. بنابراین باید زمان آنها را به بازی‌هایی اختصاص بدهید که حداقل نکات منفی به کودکان نیاموزد.

 

پیشنهادات ما
کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.