2024/07/27
۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
راه‌اندازی بانک اهدای شیر مادر در هند

راه‌اندازی بانک اهدای شیر مادر در هند

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی هر ساله 15 میلیون نوزاد نارَس در هند متولد می‌شوند. اما همه بیمارستان‌های این کشور مجهز به نگهداری از این نوزداها نیستند.

دوات آنلاینبر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی هر ساله 15 میلیون نوزاد نارَس در هند متولد می‌شوند. همه بیمارستان‌های این کشور مجهز به نگهداری از این نوزداها نیستند و نزدیک به یک میلیون از این کودکان تازه متولد شده به دلیل نبود تجهیزات جانشان را از دست می‌دهند. تنها بیمارستانی که می تواند سالانه پاسخگوی 1100 نوزاد نارس باشد بخش 150 تخت‌خوابی مراقبت ویژه نوزدان بیمارستان مادران وادیا است.

بسیاری از پزشکان عقیده دارند شیر مادر بهترین غذا برای نوزاد است. اما مادران نوزادان زودرس غالبا از همان ابتدا قادر به شیردهی نیستند. در حال حاضر بیمارستان وادیا در هند نخستین  بانک اهدای شیر مادر راه‌اندازی کرده تا از این طریق با راهی ساده جان نوزادان بیشتری را نجات دهد.

برای این منظور پرستاران بیمارستان با پخش کردن پوسترهایی در سطح شهر و برشمردن فواید اهدای شیر برای نجات جان دیگر نوزادان مادران را به انجام این کار ترغیب می‌کنند. این بیمارستان علاوه بر این پوسترها با تهیه یک آگهی تبلیغاتی موزون در تلویزیون به مادران هندی درباره مزیت شیر مادر برای سلامت مادر و نوزاد آموزش می‌دهد.

 در بیمارستان وادیا شیرهای اهدا شده در دمای 2-4 درجه ساتیگراد به مدت 3 روز نگهداری می‌شود. در طول این مدت نیز تمامی شیرها از نظر آلودگی‌های باکتریایی مورد‌ آزمایش قرار می‌گیرند. دکتر مینی‌باندانوالا درباره عملکرد بانک نگهداری از شیر این بیمارستان این بیمارستان می‌گوید:« در وادیا هرساله نزدیک به 500 لیتر شیر مادر نگهداری می‌شود. این میزان شیر اهدا شده در هر روز می‌تواند جان 15 تا 20 نوزاد را نجات دهد. تنها سختی کار برای ما موافقت همه اعضای خانواده برای دریافت شیراهدایی از سوی مادر است چرا که برخی از خانواده‌های مخالف اهدا یا دریافت شیر اهدایی هستند که این مساله نیز می‌تواند با آموزش و آگاهی بیشتر بر طرف شود.» 

12jav.net

 

پیشنهادات ما
کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.