2024/09/16
۱۴۰۳ دوشنبه ۲۶ شهريور
پیشنهادات ما
خلاصه داستان و بازیگران فیلم کارزار

خلاصه داستان و بازیگران فیلم کارزار

معرفی فیلم کارزار، از موضوع و بازیگران تا توضیحات کارگردان آن را در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -فیلم کارزار به کارگردانی و نویسندگی شهرام اسدزاده و تهیه‌کنندگی سید محمد قاضی بعد از 5 سال به اکران درآمد. معرفی کامل این فیلم را در ادامه بخوانید.

پوستر فیلم کارزار

خلاصه داستان فیلم کارزار

داستان فیلم کارزار روایت متقاطع و پیچیده یک شبانه روز از زندگی فریبرز و محبوبه است که با یک حادثه آنها را سر راه زوج دیگری به نام‌های اشکان و ندا قرار می‌دهد. در میان این هیاهو و درگیری‌ها هر کس به فکر نجات زندگی خودش است، اما …

 

شهرام اسدزاده نویسنده و کارگردان این فیلم درباره دلیل طولانی شدن مدت زمان انتظار کارزار برای اکران توضیح داده:: تولید این فیلم نزدیک سه سال درگیر کرونا شد. یعنی تولید فیلم تا جایی پیش رفته بود اما وقتی با شرایط کرونایی مواجه شدیم، نتوانستیم فیلم را به موقع تمام کنیم. خیلی از دوستان فیلمسازی که در آن مقطع فیلم می‌ساختند هم همین وضعیت را داشتند و برخی حتی دل‌ودماغ نداشتند که فیلم‌شان را تمام کنند! بعد از دو سال که کار را به دلایلی متوقف کرده بودیم، تدوین و صداگذاری را از سر گرفتیم و مراحل فنی فیلم را به پایان رساندیم. قصه فیلم اما هنوز تازه است و به‌نظرم هنوز می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد.  سال گذشته به دلیل شرایطی که در کشور وجود داشت هم احساس کردیم شرایط مناسبی برای اکران فیلم نیست. خیلی از فیلمسازان حتی باسابقه دیگر هم هستند که چون جزو سوگلی‌های اکران نیستند، فیلم‌هایشان در صف باقی مانده و وضعیت اینگونه است که امثال ما هر بار هم که برای اکران فیلم خود دورخیز می‌کنیم، با اتفاقات عجیب و غریب مواجه می‌شویم. تجربه هم نشان داده که در پی هر اتفاقی، معمولاً ضربه اصلی را عرصه فرهنگ و هنر می‌خورد. با توجه به جمیع این موارد، فکر می‌کنم فصل پاییز همین امسال زمان مناسبی برای اکران فیلم باشد.

 

نکته مهم درباره کارزار محدودیت سنی ۱۵ سال برای اکران عمومی فیلم است که کارگردان درباره آن گفته: فیلم قبلی من «طاقباز» که یک سکانس پلان ۱۲۰ دقیقه‌ای بود و اتفاقاً در جشنواره‌های بین‌المللی حضور موفقی هم داشت و بازیگران آن هم جوایزی را گرفتند. مجوز آن فیلم هم با محدودیت سنی ۱۵ سال صادر شد و حالا فیلم «کارزار» هم چنین محدودیتی دارد. البته نمی‌دانم شرایط اعمال این محدودیت در اکران عمومی چگونه است! فیلم البته لحظاتی دارد که بابت همان لحظات، من هم موافقم که مربوط به بزرگ‌ترهاست و بازگویی آن برای کودکان درست نیست. از لحاظ اخلاقی در همه کشورهای دنیا هم این قبیل محدودیت‌ها مدنظر قرار می‌گیرد و اینگونه نیست که هر محصولی را بتوانند استفاده کنند. از این منظر، حالا نه برای ۱۵ سال اما خودم هم موافق نیستم که بچه‌های کمتر از ۱۲ سال به تماشای فیلم من بنشینند. نسل جدیدی که ما با آن‌ها رو به رو هستیم، واقعاً جور دیگری فکر می‌کنند و حتی دانسته‌های این نسل با نسل ما متفاوت است. فیلم ما بدون اصلاحیه خاصی صرفاً با اعمال این محدودیت سنی، پروانه نمایش دریافت کرده است.

عکس فیلم کارزار

بازیگران فیلم کارزار

امیر آقایی، نسیم ادبی، نادر فلاح، علیرضا استادی، هامون سیدی، بهزاد خلج، نازنین صلح‌جو، آسیه اسدزاده، داریوش آهنچیان، علیرضا مهران، حامد جوادی، پویا صفدرپور، پوریا اصلان، حامد طوسی، پریا گوران، ایمان ده یادگاری، شهروز شهبازی، سپیده صادقی، دنا شهبازی، علی طایفه، مسعود حکمت، بازیگر خردسال مهنا پیراسته و زنده‌یاد سیامک اطلسی بازیگران این فیلم هستند.

 

 

پیشنهادات ما
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.