2024/10/22
۱۴۰۳ سه شنبه ۱ آبان
پیشنهادات ما
جنگ در «صبح یک روز لعنتی»
درام اجتماعی که مخاطب را به خنده دعوت می‌کند:

جنگ در «صبح یک روز لعنتی»

«صبح یک روز لعنتی» نمایشی با مایه‌های طنز و درام اجتماعی است که این روزها در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. حسن باستانی، نویسنده و کارگردان نمایش برای بیان دغدغه‌های خود در خصوص جنگ و تقسیمات مرزی که نگاهی به وطن و سرزمین اجدادی انسان‌ها دارد، صحنه‌هایی را خلق می‌کند که ارزش و مفهوم اصالت اجتماعی را به تصویر می‌کشند.

دوات آنلاین-«صبح یک روز لعنتی» نمایشی با مایه‌های طنز و درام اجتماعی است که این روزها در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود. حسن باستانی، نویسنده و کارگردان نمایش برای بیان دغدغه‌های خود در خصوص جنگ و تقسیمات مرزی که نگاهی به وطن و سرزمین اجدادی انسان‌ها دارد، صحنه‌هایی را خلق می‌کند که ارزش و مفهوم اصالت اجتماعی را به تصویر می‌کشند.

این نمایش دارای 4 شخصیت اصلی است. رویا افشار شخصیت اول زن نمایش است که تا آخرین دقایق با بیان دیالوگ‌های درام از عقایدش دفاع کرده و گاه کنایه‌های طنزآمیز او تماشاچی را به خنده دعوت می‌کند.

لیلا برخورداری که نقش کدخدا را بازی می‌کند، شخصیتی است که به سادگی می‌توان برای او مابه‌ازای بیرونی پیدا کرد. او می‌‌خواهد در چارچوب قانون و عرف از حقوق خود و سرزمینش دفاع کند؛ اما خود نیز به درستی می‌داند که با انجام این کارها که در نهایت بخشی ازداشته‌های اجدادی آن‌ها را می‌گیرد، وجدانش راضی نخواهد شد.

دیگر شخصیت‌های این نمایش را مارال فرجاد در نقش یک مقام نظامی و پژمان عبدی در نقش سرباز بازی می‌کنند. حمیدرضا فلاحی‌نژاد نیز یکی دیگر از بازیگران این نمایش است. او بخش زیادی از بار طنز نمایش را به دوش می‌کشد و در طول نمایش بارها تماشاگران را به قهقهه وامی‌دارد.

یکی از جذابیت‌های این نمایش نیز ترانه‌هایی است که بین صحنه‌های مختلف توسط احمد صمیمی اجرا می‌شود. او نقش یک خواننده دوره‌گرد را دارد که همزمان سازدهنی و گیتار می‌نوازد و ترانه‌های اجتماعی و مرتبط با اتفاق‌های هر صحنه نمایش را می‌خواند.

نمایش 60 دقیقه‌ای «صبح یک روز لعنتی»، سوم مرداد ماه با حضور گلاب آدینه و دیگر هنرمندان کار خود را آغاز کرد و با استقبال تماشاگران به کار خود ادامه می‌دهد.

در اجرای شب گذشته این نمایش نیز هنرمندانی چون شهرام کرمی، محمد ساربان، مایده طهماسبی، مونا فرجاد و ... حضور داشتند.

 

12jav.net

 

پیشنهادات ما
کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.