2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
قتل مرموز جوان ایرانی در گرجستان

قتل مرموز جوان ایرانی در گرجستان

برادرم برای کار به گرجستان رفته بود. او با کسی اختلاف نداشت و هر از گاهی مبلغی از درآمدش را برای ما می‌فرستاد. مدتی از او بی‌خبر بودیم تا اینکه جسدش به دستمان رسید.

دوات آنلاین -ناکامی پلیس در یافتن عامل یا عاملان قتل مرد جوانی که در کشور گرجستان به قتل رسیده‌بود، موجب شد تا اولیای‌دم درخواست دیه از بیت المال را مطرح کنند.

 

به نوشته روزنامه جوان  سال‌۹۶ مردی به اداره پلیس رفت و مأموران را از ناپدید شدن برادرش به نام جعفر باخبر کرد. او در توضیح گفت: چند‌ماه قبل برادرم برای کار به کشور گرجستان رفت. با او به صورت تلفنی در تماس بودیم و چند بار هم تماس تصویری داشتیم، اما چند روزی است او پاسخ تماس‌هایمان را نمی‌دهد. کسی را هم در آن کشور نمی‌شناسیم تا از برادرم خبری بگیریم. نگرانم برای او اتفاقی افتاده‌باشد و کسی نتواند کمکش کند.

 

بعد از این توضیحات، اعلام مفقودی در اختیار پلیس اینترپل قرار داده‌شد و تحقیقات برای یافتن مرد ۳۷‌ساله آغاز شد تا اینکه در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، مرد جوان به قتل رسیده‌است.

 

به این ترتیب جسد وی به ایران منتقل شد و پرونده این بار با موضوع قتل عمد در دستور کار قرار گرفت. تلاش برای شناسایی عامل یا عاملان قتل ادامه داشت تا اینکه چند نفر به عنوان مظنون به قتل بازداشت شدند، اما مدرکی علیه آن‌ها به دست نیامد به همین دلیل همگی تبرئه و آزاد شدند.

 

درخواست دیه

با گذشت سه سال از حادثه از آنجایی‌که ردی از عامل یا عاملان قتل به دست نیامده‌بود، پرونده با درخواست پرداخت دیه از بیت المال از سوی اولیای‌دم به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. به این ترتیب پرونده در اولین جلسه محاکمه روی میز هیئت قضایی شعبه دهم دادگاه قرار گرفت.

 

بعد از اعلام رسمیت جلسه برادر مقتول در جایگاه قرار گرفت و گفت: برادرم برای کار به گرجستان رفته بود. او با کسی اختلاف نداشت و هر از گاهی مبلغی از درآمدش را برای ما می‌فرستاد. مدتی از او بی‌خبر بودیم تا اینکه جسدش به دستمان رسید به طوری‌که خیلی بی رحمانه کشته شده ‌بود.

 

آن مرد ادامه داد: برادرم غریبانه کشته شد. ما در این سال‌ها خیلی پیگیر بودیم تا قاتل یا قاتلان او دستگیر شوند، اما تلاش پلیس بی‌نتیجه ماند. حالا پدر و مادرم به خاطر ناتوانی جسمی نتوانستند در دادگاه حاضر شوند. آن‌ها درخواست دیه از بیت المال دارند. در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.