2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
مدت نگهداری و ماندگاری میگو در فریزر چقدر است

مدت نگهداری و ماندگاری میگو در فریزر چقدر است

تاریخ مصرف میگو چه مدت است و چقدر می توانیم آن را در فریبزر نگه داریم؟ مدت ماندگاری میگو خارج از فریزر چقدر است؟

دوات آنلاین -انجماد از بهترین روش های نگهداری میگو است و با این روش می توانید میگو را تا حدود شش ماه بدون آسیب به رنگ، بافت و طعم آن نگهداری کنید. اگر حجم زیادی از میگو را صید کنید یا بخرید، بهترین گزینه پیش رو انجماد آنهاست. میگو در دمای یخچال حداکثر تا دو  روز کیفیت خود را حفظ کرده و پس از آن دچار تغییرات نامطلوب می شود.

 

دکتر مریم قادری قهفرخی، متخصص صنایع غذایی با مقدمه بالا در جام جم نوشت: میگو را می توانید به سه شکل متخصص منجمد کنید:

 

مدت ماندگاری میگوی پخته

برای این منظور باید میگو را از پوسته خارج و رگ پشتی و سر آن را جدا کنید. میگوی پخته نباید بیشتر از دو ساعت در دمای محیط قرار بگیرد.

 

همچنین در صورت زمانبرشدن پوست گیری، بقیه محموله را در یخچال قرار داده و کم کم از آن برداشته و پوست گیری کنید.

 

سپس میگوها را به مدت ۱۰ دقیقه در آب جوش قرار دهید تا هر گونه بقایای پوست با میکروب ها از آن جدا شود.

 

فیلم: چه کار کنیم که قارچ سیاه نشود

 

در مرحله بعدی میگوها را به صورت تک تک در یک سینی بچینید و آنها را در فریزر قرار دهید تا منجمد و سخت شوند. این مرحله کمک می کند میگوهای پخته به یکدیگر نچسبند.

 

میگوها تا حداکثر دو روز پس از پخت باید منجمد شوند. سپس میگوهای منجمد شده را در ظروف دربسته یا کیسه های مناسب فریزر ترجیحا به صورت لایه های نازک قرار دهید. روی بسته بندی تاریخ فریز کردن را درج کنید.

 

میگوها با این روش سه تا شش ماه قابل نگهداری خواهند بود. زمان های طولانی تر انجماد یا بسته بندی نامناسب می تواند سبب بروز سوختگی ناشی از انجماد شود. بنابراین سعی کنید حداکثر تا سه ماه آنها را مصرف کنید.

میگوی یخ زده چه مدت ماندگاری دارد

تاریخ مصرف میگوی خام

برای این منظور حتما بایستی سر میگو جدا شود اما آنها را از پوست جدا نکنید تا کیفیت خود را بهتر حفظ کنند. در صورت جداشدن پوست میگوی خام قبل از انجماد، ممکن است طعم خود را سریع تر از دست بدهند.

 

بیشتر بخوانید: شپشک یا کرم برنج چطور از بین می‌رود

 

میگوی خام را نباید بیشتر از دو ساعت در دمای محیط رها کنید، سپس میگوها را بشویید. در صورتی که میگوها قبل از انجماد مرطوب باشند، لایه نازکی از یخ در سطح آنها تشکیل می شود که در زمان انجماد سبب محافظت آنها می شود. سپس فواصل خالی بین میگوها را با آب نمک پر کنید.(دو قاشق چایخوری به ازای یک لیتر آب) به طوری که چند سانتی متر بالا فضای خالی وجود داشته باشد.

 

میگوها را در یک ظرف محکم بسته بندی کنید و در فریزر قرار دهید. با این روش نیز میگوها سه تا شش ماه قابل نگهداری خواهند بود.

بهترین روش نگهداری میگو در فریزر چیست

میگوی یخ زده را چطور مصرف کنیم

بهتر است میگوها را در یک سبد ریخته و سبد را در ظرف بزرگی از آب سرد قرار دهید و حدود 10 تا۲۰ دقیقه به میگوها زمان بدهید تا از انجماد خارج شوند.

 

همچنین می توانید ظرف حاوی میگوی منجمد را به یخچال منتقل کنید.

 

ترفند: قابلمه سوخته چطور تمیز می شود

 

دقت کنید در ظرف باید بسته یا ظرف بایستی با پوشش پلاستیکی پوشیده شده باشد. معمولا میگوها ظرف چند ساعت در این شرایط از حالت انجماد خارج می شوند.

 

سپس می توانید آنها را آبکشی کنید. میگویی که از انجماد خارج شده حداکثر تا ۴۸ ساعت در یخچال قابل نگهداری است. امکان انجماد مجدد آنها نیز وجود دارد.

 

یک روش سریع تر برای خروج از انجماد، ریختن میگوهای منجمد در آب جوش به مدت یک دقیقه است. اگر میگوها در زمان انجماد به هم چسبیده اند، حتما آنها را از هم جدا کنید.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.