2024/07/27
۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
جزییات تازه از مرگ تلخ «بنیتا»ی 8 ماهه

جزییات تازه از مرگ تلخ «بنیتا»ی 8 ماهه

هر دو متهم سارق داخل خودرو هستند و یکی از آنها مجرم سابقه‌دار در زمینه سرقت خودرو است که مدتی قبل دستگیر شده و پس از رسیدگی‌های قانونی و مراجعه 130 شاکی طبق روال قانون با وثیقه آزاد شده بود

دوات آنلاین-مرگ «بنیتا»ی 8 ماهه در پاکدشت یکی دیگر از اتفاقات شوکه‌کننده روزهای اخیر بود. در حال حاضر تحقیقات پیرامون این پرونده ادامه دارد.

یافته‌های خبرنگار ما حاکیست دو متهم در روز حادثه برای خرید موادمخدر به حوالی خانه آن خانواده رفته بودند که وقتی دیدند ماشین روشن در خیابان رها شده است اقدام به سرقت خودرو کردند و پس از سرقت متوجه حضور کودک در خوردو شده‌اند.

هر دو متهم سارق داخل خودرو هستند و یکی از آنها مجرم سابقه‌دار در زمینه سرقت خودرو است که مدتی قبل دستگیر شده و پس از رسیدگی‌های قانونی و مراجعه 130 شاکی طبق روال قانون با وثیقه آزاد شده بود.

با توجه به اعترافات اولیه دو متهم که مهدی و محمد نام دارند یکی از آنها متوجه روشن بودن خودرو و پس از پیشنهاد به دیگری با هم اقدام به سرقت خودرو کردند.

 آنها سپس لوازم قابل سرقت خودرو را برداشتند و بعد ماشین را در گوشه‌ای خلوت رها کردند. این متهمان همچنین مدعی هستند در روزهای بعد از سرقت و پس از آنکه خودرو را در جایی خلوت در حوالی مامازن رها کردند از طریق شبکه‌های اجتماعی از پیگیری خانواده این نوزاد و مردم برای پیدا شدن او مطلع شدند اما از ترس اقدامی نکردند تا به دردسر نیفتند.

سرگرد بابک نمک‌شناس رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران درباره این پرونده گفت: لازم است بار دیگر به همه شهروندان هشدار دهیم که حتی برای یک لحظه فرزندان خود به خصوص خردسالان و نوزادان را در اماکن پرخطری مانند معابر عمومی و جاهایی که احتمال اتفاقاتی از این دست وجود دارد تنها نگذارید. همچنین برای باید یاد‌آور شد که روشن گذاشتن خودرو بدون سرنشین حتی برای لحظات کوتاهی ممکن است اثرات جبران ناپذیری داشته باشد. درست است که باید در  جامعه بستر امنی برای خردسالان و کودکان فراهم کرد اما این چیزی از بار مسولیت والدین کم نمی‌کند کما اینکه فارغ از درد و رنج تحمیل شده به خانواده آتنا و بنیتا در پی وقوع این حوادث و متاثر شدن افکار عمومی از این اتفاقات باید این حوادث را مورد کارشناسی قرار داد و برای جلوگیری از موارد مشابهی که جان دیگر آتنا و بنیتا ‌ها را تهدید می‌کند تمهیداتی اندیشید. درست است که جامعه ما از بابت پیدا شدن یوسف(پسری که توسط یک زن ربوده شده‌بود) شانس بزرگی آورد ولی باید به خاطر داشت که ممکن بود یوسف نیز به سرنوشت آتنا و بنیتا دچار شود بنابراین لازم است در درجه اول والدین و بعد از آن هر یک از افراد جامعه در برابر خطراتی که این قشر بی‌دفاع و معصوم جامعه را تهدید می‌کند احساس مسولیت داشته باشند و در مواردی که کوچکترین خطرات نیز ممکن است آنها را تهدید کند از انجام هر گونه ریسک بپرهیزند. نباید کودکان معصوم و بی دفاع جامعه را و تنها در شرایط خطر و بحران رها کرد. همچنین باید به یاد داشت که بنیتا اولین قربانی این اتفاقات نبوده و در بررسی دقیق و کارشناسی پرونده آتنا نیز می‌توان پی برد که آن حادثه فجیع و دردناک نیز قابل پیشگیری بود اگر کودک 7 ساله بی دفاع را تنها به خیابان نمی‌فرستادند. درست است که جامعه باید مکانی امن برای تردد همه اقشار جامعه باشد اما قبل از آنکه بخواهیم به فکر چنین مواردی باشیم باید به فکر پیشگیری باشیم. با بررسی پروند‌های جنایی که پیش از این داشته‌ایم نیز می‌توان نمونه‌های زیادی مانند پرونده بنیتا را یافت.

وی ادامه داد: از شهروندان خواهش می‌کنیم که برای جلوگیری از چنین اتفاقات فجیع و دلخراشی که داغ آن نه تنها خانواده‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد بلکه دل جامعه را نیز به درد می‌آورد، موارد امنیتی را رعایت کنند و از روشن گذاشتن ماشین و ترک آن حتی برای لحظه‌ای خودداری کنند، مهمتر از آن حتی نوزاد،‌خردسال و کودک را برای لحظه‌ای در خودر خاموش هم تنها نگذارند.

12jav.net

 

پیشنهادات ما
کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.