2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
نقشه شوم خواستگار با فیلم سیاه

نقشه شوم خواستگار با فیلم سیاه

دختر جوان آنقدر به مرد رویاهایش علاقه‌مند شده بود که عکس و فیلم‌های متعددی از خودش برای او فرستاده بود.

دوات آنلاین-کلی برای آینده‌اش برنامه‌ریزی کرده بود. خوشحال بود از این‌که با آن مرد در اداره‌شان آشنا شده بود و دیر یا زود سر خانه و زندگی خودش می‌رفت. آن‌قدر به زندگی با مرد جوان دلبسته بود که شب و روز در مورد او رویابافی می‌کرد. به‌تازگی با او در واتس‌اپ آشنا شده بود. یک مرد 40 ساله که به مریم گفته بود مجرد است و تازه به ایران برگشته و برای ازدواج دنبال همسری ایرانی می‌گردد.

 

مریم هم وقتی دید فرصتی که همیشه برای ازدواج کردن به دنبال آن بود، حالا مهیا شده است دست دست نکرد و بله را به سیاوش داد. کارش که در اداره تمام می‌شد، سیاوش دنبال مریم می‌رفت و ساعاتی را با هم می‌گذراندند. هر روز که می‌گذشت، دخترجوان بیشتر به سیاوش وابسته‌تر می‌شد. سیاوش هم با دانستن این موضوع، بیشتر به او محبت می‌کرد تا وابستگی‌اش از قبل هم بیشتر شود.

 

سیاوش همه چیز را در مورد مریم می‌دانست. در مورد اعضای خانواده‌اش، محل زندگی و کارش، اسرارش. دختر جوان آنقدر به مرد رویاهایش علاقه‌مند شده و اعتماد پیدا کرده بود که بدون ذره‌ای تردید، عکس و فیلم‌های متعددی از خودش برای سیاوش فرستاده بود.

 

سیاوش برای این‌که مریم را بیش از گذشته به خود وابسته‌کند، یک روز با او در کافه‌ای قرار گذاشت و به او پیشنهاد ازدواج داد. دختر جوان که منتظر چنین روزی بود، بی‌معطلی با پیشنهاد او موافقت کرد. سیاوش هم به او گفت در اولین فرصت ممکن، به کشور محل اقامتش می‌رود و همراه با اعضای خانواده‌اش برای خواستگاری از او به ایران برمی‌گردد.

 

یک روز مریم طبق روال همیشه به سیاوش پیام داد تا با هم صحبت کنند. برخلاف همیشه که مرد جوان سریع جوابش را می‌داد، این بار چند ساعت گذشت و از سیاوش خبری نشد. حوالی غروب بود که بالاخره سیاوش با سردی جواب او را داد. مریم که عصبانی بود به او گفت چه اتفاقی افتاده است. سیاوش به او گفت اگر تا صبح فردا به حسابش پنج میلیون تومان پول واریز نکند عکس‌ها و فیلم‌هایش را به آدرس خانه‌اش می‌فرستد.

 

مریم که از اخلاق و تعصب پدرش خبر داشت، پنج میلیون تومان از حسابش بیرون کشید و به حساب سیاوش واریز کرد. بعد از واریز پول از سیاوش خواست تا تمام عکس‌ها و فیلم‌ها را پاک کند، اما جوابی که گرفت، یک نیشخند بود. این یعنی مرد جوان نمی‌خواست دست از سر مریم بردارد.

 

دخترجوان در اضطراب و استرسی همیشگی زندگی می‌کرد. تا صدای زنگ در خانه بلند می‌شد، ترسی عمیق به جان مریم چنگ می‌انداخت. هر لحظه منتظر این بود بسته‌ای حاوی عکس‌ها و فیلم‌ها به دست پدرش برسد. از غذا افتاده بود و در محل کارش هم همکارانش متوجه شده بودند موضوعی مریم را پریشان کرده است، اما هرچه می‌پرسیدند، دختر جوان از جواب دادن طفره می‌رفت. اخاذی‌های سیاوش تمامی نداشت. چند روز یک‌بار با مریم تماس می‌گرفت و درخواست پول می‌کرد. دختر جوان که دیگر پول چندانی برایش نمانده بود و طلاهایش را هم فروخته بود تا به مرد اخاذ پول بدهد، این بار به پلیس فتا مراجعه و از سیاوش شکایت کرد. پس از شکایت او، مرد جوان دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد.

 

​​​​​​​فریب خواستگاران قلابی را نخورید

سرهنگ داود معظمی‌گودرزی، جانشین پلیس فتا تهران بزرگ درخصوص این پرونده گفت: 26 اسفندماه سال 98، خانمی ساکن تهران حوالی خیابان جمهوری با ارائه شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای و با مراجعه به پلیس فتا اظهار کرد که مدتی است شخصی او را تهدید می‌کند که اگر به او پول پرداخت نکند، عکس‌ها و فیلم‌هایش را منتشر خواهد کرد.

 

 رسیدگی به این پرونده، با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای در دستورکار کارشناسان فتا قرار گرفت با توجه به اظهارات شاکی، مردی 40 ساله ساکن حوالی شهرک غرب که مدتی با این خانم آشنا بوده است شناسایی شد. پس از شناسایی، حکم جلب متهم از سوی مقام قضایی صادر و در نهایت متهم دستگیر شد. پس از دستگیری، متهم ابتدا منکر بزه انتسابی شد، اما با ارائه مستندات و کشف ادله از تجهیزات رایانه‌ای متهم، او به جرم خود اعتراف کرد. پس از اعتراف، پرونده به همراه متهم و مستندات به مرجع قضایی ارسال شد تا تصمیم قضایی مناسب اتخاذ شود.

جانشین پلیس فتا تهران بزرگ به کاربران فضای مجازی توصیه کرد از بارگذاری تصاویر و فیلم‌های شخصی خود در فضای مجازی به دلیل در دسترس عموم بودن خودداری کنند، چرا که می‌تواند باعث خدشه‌دار شدن حریم خصوصی آنها و سوء‌استفاده مجرمان و ایجاد مزاحمت برای آنها و دیگران شود.

 

وی افزود: متاسفانه برخی دختران بدون تحقیق به خواستگاران به خصوص خواستگاران اینترنتی اعتماد کرده و اطلاعات و عکس‌های خصوص خود را برای آنها ارسال می‌کنند. این در حالی است که بارها اعلام کرده ایم فضای مجازی و پارک و کافی شاپ محل خواستگاری نیست و اغلب افرادی که نقشه‌های مجرمانه در سر دارند در این محل‌ها خواستگاری می‌کنند. فردی که قصد ازدواج داشته باشد، به صورت سنتی و همراه خانواده‌اش برای خواستگاری می‌آید. دختران جوان توجه داشته باشند، این مجرمان برای تاخیر در خواستگاری رسمی، اغلب مدعی می‌شوند خانواده‌شان در ایران نیستند و از این ترفند برای خرید زمان استفاده می‌کنند.

 

منبع: جام جم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.