2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
چه غذاهایی برای باهوش شدن کودکان مفید است

چه غذاهایی برای باهوش شدن کودکان مفید است

تغذیه در هوش کودکان تاثیر گذار است اما بچه ها برای باهوش تر شدن چی بخورند خوب است؟

دوات آنلاین -فرقی نمی‌کند کودکی در خانواده پولدار به دنیا بیاید یا خانواده‌ای متوسط، نقش وراثت در هوش کودکان مهم است اما در یک نگاه کلی فرزندی  از یک خانواده متوسط و در شرایط تربیتی خوب، اگر تغذیه سالمی داشته باشد می‌تواند در رده‌های بالای هوشی قرار بگیرد. برای این‌که فرزند باهوش‌تری داشته باشید این خوراکی‌ها را امتحان کنید:

 

تاثیر حبوبات بر هوش کودکان

خراسان نوشت: حبوبات به دلیل داشتن اسید‌های چرب و مفیدی که دارد باعث افزایش نیروی جسمی می‌شود و می‌تواند باعث باهوش شدن کودکان شود.

 

سیب ‌زمینی؛ غذایی مفید برای مغز

سیب‌زمینی شیرین از جمله غذا‌هایی است که باعث افزایش فعالیت‌های مغزی می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: بهترین تغذیه برای قد بلند شدن کودکان چیست

 

کودکان تخم‌ مرغ بخورند

یکی از غذا‌هایی که از هشت ماهگی به مقدار کم در وعده غذایی کودک جای می‌گیرد تخم‌مرغ است. تخم‌مرغ بعد از این سن باید در سبد غذایی روزانه کودکان باشد. تخم‌مرغ بسیار پرخاصیت است و فعالیت‌های مغزی را افزایش می‌دهد و برای کودکان در حال رشد مفید است. علاوه بر آن، تخم‌مرغ ویتامین B زیادی دارد و برای تقویت حافظه مؤثر است به ویژه این‌که اگر مادران باردار هنگام بارداری تخم‌مرغ مصرف کنند در هوش فرزندشان بسیار مؤثر است.

کودکان برای تقویت هوش چی بخورند

تاثیر ماهی بر هوش

ماهی و امگا ۳ از جمله موادی است که حتی در بزرگ‌سالی هم باید مصرف شود بنابراین باید از همان ابتدا کودک تان را به ماهی خوردن عادت دهید. برای افزایش هوش کودکان به آن‌ها هفته‌ای دو بار ماهی بدهید.

 

کره بادام زمینی، مفید و انرژی زا

یکی از خوراکی‌هایی که در کشور‌های غربی برای کودکان مصرف بالایی دارد، اما در ایران همه بچه‌ها به خوردن آن تمایل ندارند، کره بادام زمینی است، کره بادام زمینی به دلیل داشتن ویتامین ای ، برای مغز بسیار مفید است. علاوه بر این، کره بادام زمینی حاوی تیامین است که در سلامت مغز نقش دارد و گلوکز که انرژی مورد نیاز کودک را تأمین می‌کند.

 

بدانید: با چه خوراکی هایی سیستم ایمنی بدن کودکان را تقویت کنیم

 

تاثیر لبنیات بر رشد بچه ها

اگر فرزندتان در زمان رشد هر روز ماست مصرف کند، تأثیر بسیاری بر رشد او دارد. انواع ویتامین ب برای رشد بافت‌های مغزی، انتقال‌دهنده‌های عصبی و آنزیم‌ها مفید است و محصولات لبنی منبع خوبی برای این مواد غذایی هستند.

 

غلات سبوس ‌دار برای تقویت حافظه

غلاتی مانند سویا، لوبیا، نخود فرنگی و عدس روغن بسیار مفیدی دارند که در برای تقویت حافظه مفید است. غلات سبوس دار مانند نان گلوکز تولید می‌کنند که یک منبع انرژی است که مغز به آن نیاز دارد.

 

معرفی: چند بازی برای تقویت هوش بچه ها

 

گوشت قرمز برای بچه ها مفید است

گوشت قرمز منبع خوب زینک است که به نگهداری و حفظ خاطرات کمک می‌کند. اگر کودک شما گوشت نمی‌خورد، می‌توانید لوبیا یا سویا را جایگزین کنید.

 

سبزی‌های رنگی در رژیم غذایی کودکان

بعضی از سبزی‌ها باید حتماً در رژیم غذایی کودک وجود داشته باشد مثل گوجه‌فرنگی، کدوتنبل، هویج و اسفناج، البته باید ابتدا از آلرژیک نبودن کودک خود نسبت به آن ها  مطمئن شوید، چون خوراکی‌های رنگی بیشتر مواقع باعث ایجاد حساسیت می‌شود.

چه خوراکی هایی هوش بچه ها را بیشتر می کند

توت برای هوش بچه ها

توت‌ها حاوی ویتامین ث و آنتی‌اکسیدان‌های دیگر هستند. دانه‌های درون توت‌ها حاوی چربی‌ها امگا ۳ هستند که به عملکرد مغز کمک می‌کنند.

 

با شکلات باهوش شوید

شکلات که یکی از خوراکی‌های مورد علاقه همه بچه‌هاست از موادی است که باعث تقویت حافظه می‌شود. البته بهتر است شکلات‌هایی را مصرف کنید که یا تلخ یا حاوی شیر هستند و البته در مصرف آن زیاده‌روی نکنید و اجاره ندهید بچه‌ها پیش از خواب آن را مصرف کنند. چون شکلات به دلیل دارا بودن  موادی شبیه کافئین بی‌خوابی و شیطنت را افزایش می‌دهد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.