2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
مزایای استفاده از دستگاه بخور در منزل

مزایای استفاده از دستگاه بخور در منزل

از آن جایی که میزان رطوبت موجود در هوا با توجه به اقتضای فصول همواره متفاوت است، توصیه می شود که این فاکتور مهم را با استفاده از دستگاه بخور فراهم کنید.

از آن جایی که میزان رطوبت موجود در هوا با توجه به اقتضای فصول همواره متفاوت است، توصیه می شود که این فاکتور مهم را با استفاده از دستگاه بخور فراهم کنید.

 

رطوبت محیط در تابستان به وسیله خورشید و در فصل زمستان به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی کاهش پیدا می کند، در نتیجه می توان این مشکل را با استفاده از دستگاه بخور برطرف کرد.

 

در این مقاله مزایای استفاده از دستگاه بخور در منزل را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

 

دستگاه بخور چه فوایدی دارد؟

به طور کلی استفاده از دستگاه بخور به خصوص در فصول سرد سال همواره توصیه می شود، چرا که استفاده از این وسیله در فصول سرد سال خشکی هوا را از بین برده و عوارض پوستی را کاهش می دهد.

 

ضمن این که با استفاده از دستگاه بخور می توان مشکلات مربوط به سرما خوردگی را به راحتی کاهش داد.

 

چرا کنترل رطوبت محیط با دستگاه بخور از اهمیت بالایی برخوردار است؟

رطوبت می تواند در کیفیت هوای محیط تأثیر بسیاری داشته باشد، افزایش رطوبت در یک محیط موجب افزایش فعالیت مواد سمی و آلوده شده و کاهش آن نیز می تواند منجر به ایجاد میکروب در هوا شود، در نتیجه میزان رطوبت محیط از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، مقدار رطوبت مناسب برای یک محیط سربسته 30 تا 60 درصد است که می توانید آن را به کمک دستگاه بخور تأمین کنید.

 

مزایای استفاده از دستگاه بخور

1-افزایش آرامش و خواب راحت تر

استفاده از بخور سرد می تواند به صورت مستقیم روی آرامش افراد تأثیر مستقیم بگذارد، با استفاده از دستگاه بخور سرد انرژی و آرامش از دست رفته تان بازیابی شده و همین طور به خواب راحت تان کمک خواهد کرد.

 

جهت تجربه آرامش بیشتر در صورت امکان می توانید از اسانس و روغن های بابونه، مریم گلی و اسطوخودوس در دستگاه بخورتان استفاده کنید.

 

2-پیشگیری از سرما خوردگی

انواع ویروس سرماخوردگی، آنفولانزا و... اغلب در هوای خشک بیشتر زنده می مانند و راحت تر پخش می شوند، یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن این ویروس ها را می توان استفاده از دستگاه بخور معرفی کرد، با استفاده از این دستگاه می توانید ویروس هایی که از طریق هوا منتقل می شوند را نیز از بین ببرید.

 

همین طور هوای سرد و خشک زمستان منجر به خشک شدن مجرای بینی افراد خواهد شد از این جهت فیلتر کردن عوامل بیماری ها، ویروس ها و میکروب ها و... برای مژک های بینی به سختی انجام شده و در نتیجه ریسک ابتلا به بیماری هایی همچون سرما خوردگی و آنفولانزا افزایش پیدا می کند، با استفاده از دستگاه بخور می توان این عوامل را از بین برده و از این بیماری ها جلوگیری کرد.

مزایای استفاده از دستگاه بخور

جلوگیری از سرفه های خشک و رفع آن ها

استفاده از دستگاه بخور را می توان یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از سرفه های خشک و بهبود آن ها معرفی کرد، افرادی که به آلرژی مبتلا هستند می توانند این مشکل شان را با استفاده از دستگاه بخور برطرف کنند، رطوبت موجود در هوا موجب تبدیل سرفه های خشک به سرفه های خلط دار شده و در نتیجه آلودگی های ریه از این طریق از بدن خارج می شود.

 

افزایش رطوبت پوست و لب

یکی از مهم ترین دلایل خشکی پوست را می توان خشکی هوا عنوان کرد، در صورتی که پوست خشک باشد چین و چروک ها، خارش و... افزایش پیدا می کنند، از این جهت برای جلوگیری از خشکی پوست توصیه می شود که هوای محیط را مرطوب نگه دارید تا رطوبت پوست حفظ شود.

 

محافظت از تارهای صوتی

خشکی هوا از دیگر دلایل اصلی خشکی و خراشیده شدن تارهای صوتی عنوان می شود، در صورتی که خشکی هوا در مدت زمان طولانی ادامه داشته باشد تارهای صوتی آسیب دیده و در نتیجه صدا از بین می رود، ضمن این که دستگاه بخور از طریق مرطوب نگهداشتن راه های گلو از التهاب ریه و گلو جلوگیری می کند.

 

از بین بردن ویروس آنفولانزا

همان طور که در بخش های قبلی توضیح داده شد انتقال ویروس در هوای خشک سریع تر صورت می گیرد، ویروس آنفولانزا از ویروس هایی است که در هوای خشک بهتر و بیشتر زنده می ماند.

 

از این جهت توصیه می شود که در فصول پاییز و زمستان که احتمال شیوع این ویروس بیشتر است از طریق تأمین رطوبت محیط با استفاده از دستگاه بخور از انتشار و انتقال این ویروس جلوگیری کنید.

 

کاهش علائم بیماری

استفاده از دستگاه بخور و حفظ رطوبت محیط، علائم بیماری هایی همچون آنفولانزا و سرما خوردگی را کاهش می دهد، رطوبت هوا از خشک شدن بینی و گلو جلوگیری کرده و در نتیجه از طریق کاهش دادن علائم بیماری ها به طی کردن راحت تر دوره بیماری کمک می کند.

مزایا دستگاه بخور

کاهش خر و پف

هوای خشک یکی از اصلی ترین دلایل خر و پف عنوان می شود، با هوای خشک افراد دچار گلودرد و در نهایت غضروفی شدن بینی شده و محدودیت حرکت هوا از طریق بینی باعث خرو پف می شود، در نتیجه با استفاده از دستگاه بخور می توانید خر و پف را در هنگام خواب کاهش دهید این موردی یکی از بهترین تجهیزات پزشکی برای منازل است.

 

دفع حشرات

از دیگر فوائد دستگاه بخور می توان به دفع حشراتی از جمله مگس و پشه و... اشاره کرد، برای دفع حشرات می توانید از اسانس های روغنی گل سرخ، رزماری، چوب سدر، میخک و... استفاده کنید.

 

سلامت مویچه های بینی

مویچه های بینی از رشته های سلولی و میکروسکوپی در حفره بینی هستند و اولین خط دفاع بدن در برابر بیماری ها عنوان می شوند، از آن جایی که این مویچه ها از ورود آلودگی های شناور در بدن جلوگیری می کنند، اهمیت بسیاری در سلامت جسمانی افراد دارند، از این جهت توصیه می شود برای سلامت مویچه ها از طریق استفاده از دستگاه بخور رطوبت کافی را تأمین کنید.

 

تأمین رطوبت مورد نیاز گیاهان

گیاهان نیز برای رشد بهتر به رطوبت نیاز دارند، از این جهت می توانید با استفاده از دستگاه بخور رطوبت گیاه هان تان را نیز تأمین کنید.

فواید دستگاه بخور

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی مزایای استفاده از دستگاه بخور در منزل پرداخته شد، امیدواریم که اطلاعات مفیدی را کسب کرده باشید و از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و دستگاه بخور را از شرکت های تجهیزات پزشکی معتبر خریداری کنید.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.