2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
راهنمای کامل سفر به کویر حلوان طبس

راهنمای کامل سفر به کویر حلوان طبس

اگر قصد دارید کمی در کویر تفریح کنید می توانید به حلوان بروید؛ منطقه ای که از سفر به آنجا و تفریحات و دیدنی هایش لذت خواهید برد.

دوات آنلاین -در فصل‌های سرد سال برنامه‌ریزی برای سفر کمی متفاوت می‌شود و شاید به‌راحتی روزهای گرم سال نباشد که به‌راحتی بار و بنه سفر را جمع کنیم و بزنیم به دل جاده. سفر در زمستان باید کاملاً با برنامه‌ریزی قبلی باشد و برای این مهم در نخستین قدم باید مقصد سفر را مشخص کنیم. اگر با هوای سرد و ورزش‌های زمستانی رابطه خوبی ندارید و سلیقه شما با هوای گرم همسوتر است، بهترین گزینه کویرگردی است. چند سالی است که سفر به مناطق کویری و گشت‌و‌گذار در میان شن‌های روان کویر و همچنین شب‌نشینی دور آتش بسیار رونق گرفته و در فصل زمستان و هوای سرد این فصل، علاقه‌مندان زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. به لطف همین استقبال زیاد از این نوع سفرها، خانه‌ها و مکان‌های اقامتی زیادی هم در آن اطراف ساخته شده و امکانات نسبتاً مناسبی را برای مسافران فراهم کرده‌اند. در ادامه سراغ یکی از همین مقصدهای جذاب به‌نام کویر حلوان در خراسان جنوبی رفته‌ایم که در فصل زمستان مقصد سفر برای بسیاری از گردشگران و دوستداران هوای بهاری در این روزهای سال است.

کویر حلوان در کجای استان خراسان جنوبی است

تفریحات کویری

همشهری با مقدمه بالا نوشت: بسیاری از گردشگرانی که به این منطقه سفر می‌کنند، علاقه زیادی به تفریحات کویری دارند و با زیاد شدن تعداد گردشگران این تفریحات هم به مرور پررونق شده و به یکی از ویژگی‌های حلوان تبدیل شده است. یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی که بیشتر گردشگران سعی در تجربه آن دارند شترسواری است.

 

شترسواری از آنجا که تداعی‌گر خاطرات مردم قدیم و کاروان‌هایی که در گذشته از مناطق کویری عبور یا در آنجا زندگی می‌کرده‌اند، است، در بین گردشگران اهمیت بالایی دارد و بسیاری از بومیان با شبیه‌سازی دوران قدیم در زنده نگه‌داشتن آن روزگاران نقش زیادی را ایفا می‌کنند.

چگونه به کویر حلوان طبس سفر کنیم

کویر حلوان، بهشت آفرودبازان

یکی دیگر از تفریحات هیجان‌انگیز و البته مدرن که عمر بالایی بین دوستداران کویری ندارد، آفرود با خودروهای مخصوص کویر است. هیجان در بالا و پایین رفتن از پستی‌وبلندی‌های شنی همراه با موجی از شن‌های خروشان که گاه در میان آنها غرق می‌شویم برای خیلی‌ها از لذت بالایی برخوردار است و تجربه‌ای است که وصف آن برای پی‌بردن به هیجانش امکان‌پذیر نیست.

 

بیشتر بخوانید: دره کال جنی کجا است و چرا ترسناک است

 

در کنار خودروهای آفرودی، استفاده از موتورهای چهارچرخ و اسکی روی شن‌های روان هم از دیگر هیجان‌های سفر به کویر حلوان است. برخی از گردشگران که کویر حلوان را به‌عنوان مقصد سفر انتخاب می‌کنند هدف دیگری جز هیجان‌های مرسوم سفر به این مناطق دارند و آن هم چیزی جز ستاره‌شناسی نیست. گروه‌های علاقه‌مند به نجوم و ستاره‌شناسی همیشه جزو افراد ثابت سفر به مناطق کویری هستند.

 

کویر حلوان به‌دلیل موقعیتی که دارد و قرارگیری در کویر مرکزی ایران برای این دسته از افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. آسمانی که در کویر وجود دارد، در مناطق شهری و پرجمعیت قابل مشاهده نیست.

 

پر از ستاره و اشکال و اجرام متنوع که برای تماشای عادی نیاز به هیچ وسیله‌ای نیست و به‌راحتی می‌شود ساعت‌ها به آسمان خیره شد و حتی پلک هم نزد. با همه این توصیف‌ها اگر برنامه سفر به کویر برای‌تان فراهم شد و پا به این منطقه گذاشتید، از لذت راه‌پیمایی روی تپه‌های شنی و حمام شن به هیچ عنوان غافل نشوید.

سفر به کویر حلوان طبس بسیار هیجان انگیز است

اقامت در کویر حلوان

لحظه لحظه حضور در کویر چیزی جز آرامش نیست و بر کسی پوشیده نیست که دوری از هیاهو و زندگی شهری برای بسیاری سرشار از آرامش است. هرچند که تمام دقایقی که در این مناطق حضور دارید از هیاهو به دور هستید و صدایی جز باد و شن‌های روان از میان گوش‌های شما عبور نمی‌کند، اما شب‌های کویری آرامشی دوچندان دارد.

 

بخوانید: راهنمای سفر به روستای مصر

 

گاه نشستن در کنار آتش و گاه خیره شدن به آسمان و لحظه‌ای هم کتاب خواندن زیر سقف پهناور ستاره‌ای، تنها در کویر امکان‌پذیر است. اما اقامت در مناطق کویری و لذت بردن از آن شرایطی هم دارد که حتماً باید قبل از سفر آنها را درنظر بگیرید. اگر به‌صورت انفرادی به مناطق کویری سفر کرده‌اید، از کمپ زدن و خوابیدن در مکان‌هایی که هیچ امکاناتی در اطراف‌تان ندارد به‌شدت پرهیز کنید، اما اگر به‌صورت گروهی هستید و قصد ماندن در یک منطقه بکر و بدون هیاهو را دارید، با فراهم آوردن امکانات حداقلی مثل چادر و خوراکی و وسیله‌های روشنایی، می‌توانید یک شب ماندگار را برای خود و همراهان‌تان رقم بزنید. البته در بیشتر مناطق کویری و خصوصاً کویر حلوان اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی زیادی هم برای پذیرایی از مسافران وجود دارد که با رزرو و هماهنگی قبل از سفر، می‌توانید از امکانات آنها هم استفاده کنید.

کویر حلوان طبس چه دیدنی هایی دارد

دیدنی های کویر حلوان

جدای از تفریحات و جاذبه‌هایی که در منطقه کویری حلوان وجود دارد، در اطراف این منطقه مکان‌های بکر تاریخی و طبیعی‌ای هست که اگر فرصت داشتید دیدن آنها را از دست ندهید. مهم‌ترین و نزدیک‌ترین شهر به کویر حلوان، طبس است که یک شهر کاملاً زنده و سرسبز در یک منطقه خشک و بیابانی است.

 

راهنمای سفر: چگونه به کویر کاراکال بافق برویم

 

شهر طبس به‌دلیل داشتن چندین باغ و چشمه و دره یکی از مقصدهای پربازدید در مناطق کویری در خراسان جنوبی به‌حساب می‌آید که در همه روزهای سال گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. روستای حلوان که از نام آن برای این دشت کویری هم استفاده شده یکی از روستاهای تاریخی و کهن این منطقه است.

 

روستای حلوان در گذشته قلعه‌ای مهم بوده و با 13برج دیدبانی از آن محافظت می‌شده که هم‌اکنون تنها بقایای 5برج آن موجود است و حکایت از یک قلعه باشکوه باستانی دارد. همچنین باغ‌های خرما و نخلستان‌های زیبای اطراف این دشت کویری از دیگر جاذبه‌ها و دیدنی‌های حلوان است که می‌توانید از آنها به راحتی بازدید کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.