2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
کدام دستکش‌ها برای پیشگیری از کرونا مناسب است

کدام دستکش‌ها برای پیشگیری از کرونا مناسب است

آیا برای پیشگیری از کرونا از هر دستکشی می‌توان استفاده کرد و آیا همه آنها یک کار را انجام می‌دهند و به یک اندازه مفید هستند؟

دوات آنلاین-متخصصان توصیه می‌کنند برای پیشگیری از کرونا باید تا حد امکان از تماس با سطوحج خودداری کنید. یکی از راه‌ها برای این کار استفاده از دستکش است اما دستکش‌ها هم انواع مختلفی دارند و هر کدام کارایی‌شان متفاوت است. باشگاه خبرنگاران به معرفی انواع دستکش های محافظ و روش های ارزیابی کارایی آنها پرداخته ‌است.

دستکش نایلونی

دستکش نایلونی

دستکش نایلونی یا مشمایی مقاومت مناسبی در برابر ویروس کرونا نداشته و در صورت ضدعفونی با اتانول میزان نفوذش بالا‌تر می‌رود.

دستکش نیتریل

دستکش نیتریل

دستکش نیتریل با رنگ آبی در میان افراد شناخته شده است و مقاومت خوبی در برابر ویروس کرونا دارد، اما مدت زمان استفاده از آن ۸ ساعت است و می‌تواند با اتانول ضدعفونی شود؛ چرا که باعث کاهش نفوذ ویروس کرونا خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: انواع ماسک‌ها چه خاصیت‌هایی دارند

دستکش لاتکس

دستکش لاتکس

لاتکس بهترین نوع دستکش برای مقاومت در برابر کروناست که در بیمارستان ها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین قابل ضدعفونی با اتانول بوده و عمر مصرف آن تنها ۱۶ ساعت است.

 

بیشتر بخوانید: روش‌های پیشگیری از کرونا در محیط کار

دستکش وینیل

دستکش وینیل

دستکش وینیل بی رنگ است و قابلیت نفوذ ویروس حدود یک سوم است. نباید این دستکش را بعد از ضدعفونی دوباره استفاده کرد؛ چرا که در صورت ضدعفونی قابلیت نفوذ ویروس افزایش می‌یابد و شانس ابتلا به کرونا را بالا خواهد برد.

 

این روزها در خیابان‌ها شاهدیم که افراد به محض رسیدن به منزل یا هنگام تعویض، دستکش‌ها و ماسک‌های خود را همانجا روی زمین رها می‌کنند اما آیا می‌دانید که این کار به راحتی باعث به خطر افتادن سلامت جسمانی خود و دیگران می‌شود؟.

 

بهترین کار این است که دستکش‌ها یا ماسک را هنگام تعویض در کیسه انداخته و پس از گره زدن در کیسه، آن را در سطل زباله دردار بیندازید و بعد از تمامی این مراحل به منظور استفاده مجدد از ماسک دستان خود را با آب و صابون بشویید. در صورتی که این شرایط مهیا نبود می‌توان از ژل‌ ضدعفونی کننده  استفاده کرد. با این اقدامات ساده؛ گام صحیحی در پیشگیری از ابتلا به کرونا خواهیم برداشت.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.