2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
برای پیشگیری از اومیکرون چی بخوریم

برای پیشگیری از اومیکرون چی بخوریم

رژیم غذایی مناسب می تواند سیستم ایمنی بدن شما را در برابر اومیکرون مقاوم تر کند.

دوات آنلاین - واکسیناسیون بهترین راه برای محافظت در برابر کروناست، با این حال به تازگی یک متخصص تغذیه در دالاس آمریکا، 10 ماده غذایی را که می‌تواند بیشترین سهم را در تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا داشته باشد، معرفی کرده است. در ادامه به این مواد مغذی اشاره می کنیم تا هر کدام از آن‌ها که در دسترس شماست به رژیم غذایی خود اضافه و از ابتلا به ائمیکرون تا حد امکان پیشگیری کنید.

 

مرکبات علیه کرونا

لیمو و پرتقال از خانواده مرکبات  و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ و ویتامین سی است که تاثیر خوبی بر دستگاه ایمنی بدن به منظور مقابله در برابر ویروس‌ها دارد.

انار از اومیکرون پیشگیری می کند

انار برای سیستم ایمنی

به دلیل آنتی اکسیدان بالا سیستم ایمنی بدن را به خوبی تقویت می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: خواص کره بادام زمینی؛ از لاغری تا قند خون

 

پیشگیری از اومیکرون با میوه‌های توتی

میوه‌های قرمز شامل انواع تمشک‌ و شاتوت‌ غنی از آنتی‌اکسیدان‌های مهم است که سیستم ایمنی را به خوبی تقویت می‌کند.

 

تقویت سیستم ایمنی با ادویه‌

ادویه‌ و سبزی‌های خشکی مانند زردچوبه، زیره، کاری، سیر، آویشن، ریحان، رزماری، پونه کوهی، زنجبیل یا حتی زعفران، غنی از آنتی اکسیدان‌ است و برای تقویت سیستم ایمنی کمکی ارزشمند به شمار می‌رود.

 

آجیل و دانه‌های روغنی؛ ضد کرونا

میوه‌های خشک و دانه‌های روغنی منبع خوبی برای تامین نیازهای بدن هستند که از جمله آن‌ها می‌توان از بادام، گردو یا فندق نام برد.

 

حبوبات مصرف کنید

هرچند حبوبات شاید در نگاه اول به نظر نیایند، با این حال منبع مغذی بسیار خوبی برای مصونیت بدن از ابتلا به ویروس‌ها هستند. از جمله این مواد غذایی پرارزش می‌توان به لوبیا قرمز، عدس و نخود اشاره کرد.

 

ماهی‌های روغنی در رژیم غذایی

ماهی سالمون، ماهی تن، ساردین و ماهی خال‌خالی برای تقویت ایمنی عالی هستند.

چای سبز برای پیشگیری از کرونا اومیکرون مفید است

چای سبز بنوشید

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان ضدسرطانی اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) است. این ترکیب گیاهی از آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد که باعث تخریب سلولی می‌شوند، جلوگیری می‌کند.

 

با اسفناج به جنگ اومیکرون بروید

متخصصان علم تغذیه اسفناج را به دلیل محتوای ویتامین سی آن‌ها توصیه می‌کنند.

 

کلم‌ بروکلی و پیچ

خانواده کلم‌ها به خاطر تاثیرات شگفت‌انگیزشان بر سلامتی شناخته می‌شوند. در میان کلم‌ها اما کلم بروکلی و کلم پیچ غنی از ویتامین سی است که  به بدن در برابر هجوم ویروس‌ها کمک می‌کند.

 

منبع :اسپوتنیک

ترجمه: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.