2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
راه‌های پیشگیری از کرونا در مراکز خرید و مهمانی

راه‌های پیشگیری از کرونا در مراکز خرید و مهمانی

اگر مجبور شدید به مراکز خرید بروید یا در یک مهمانی حضور داشته باشید رعایت توصیه‌های زیر می‌تواند شما را از ویروس کرونا دور نگه دارد.

دوات آنلاین-برای پیشگیری از ابتلا به کرونا باید بهداشت را با دقت بیشتری رعایت کنید و تا حد امکان در خانه بمانید اما اگر به هر دلیل مجبور به حضور در مراکز خرید شدید یا به مهمانی رفتید توصیه‌هایی را که توسط انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت مطرح شده است جدی بگیرید.

 

پیشگیری از کرونا در مراکز خرید

1-تا پایان خرید دستکش خود را در دست داشته باشید و بلافاصله پس از خارج شدن از فروشگاه در یک پوشش پلاستیکی انداخته و مجددا استفاده نکنید.

 

2-از عدم تماس دستهای خود هنگام در آوردن با قسمت های رویی دستکش مطمئن شوید.

 

3- به غیر از موارد ضروری وارد مراکز خرید و فروشگاهها نشوید.

 

4-در صورت داشتن تب و سرفه حتما از ماسک استفاده کنید.

 

5-از بردن کودکان به مراکز خرید جدا خوداری نماید.

 

6-از خرید بستنی و مواد غذایی باز برای کودکان خود در مراکز خرید، امتناع کنید.

 

7-در اولین فرصت ممکن بعد از اتمام خرید دست خود را حداقل 4۰ ثانیه با آب و صابون بشویید.

 

8- از دست زدن به پله برقی در فروشگاهها اکیدا خودداری کنید.

 

9-در صورت استفاده از آسانسور در مراکز خرید برای فشار دادن دکمه های آسانسور از دستمال کاغذی استفاده و سپس بدون تماس دست خود با قسمت در تماس به سطل آشغال بیندازید.

 

10- استفاده از وسایل بازی تعبیه شده برای کودکان مطلقا انجام نگیرد.

 

11. برای پرداخت وجه، از دریافت کننده وجه بخواهید اجازه دهد خودتان کارت را در دستگاه کارتخوان بکشید و ایشان نیز خودشان مبلغ و رمز کارت را وارد نماید.

 

بیشتر بخوانید: چه شوینده‌هایی برای ضدعفونی مناسب هستند

 

12- کارت عابر بانکی را که استفاده نمودید در یک دستمال کاغذی بپیچید و سپس در جیبتان بگذارید تا در اولین فرصت آن را ضد عفونی نمایید و سپس در کیف تان قرار دهید.

 

13-هرگز به مکان های فروش حیوانات زنده مراجعه نمایید.

چگونه از ابتلا به کرونا پیشگیری کنیم

پیشگیری از کرونا در مهمانی‌ها

سعی کنید حتی الامکان از رفتن به مهمانی و شرکت در تجمع های گروهی اجتناب نمایید.

 

1- سعی نمایید  مراسم ها و برنامه های دید و بازدید خانوادگی از قبل برنامه ریزی شده را با رعایت اصول اخلاقی و با تاکید بر اپیدمی کرونا کنسل نمایید.

 

2- سعی نمایید به جای مراجعات حضوری جهت گفتگوهای خانوادگی با همسایگی و یا دوستانه از تلفن یا شبکه های اجتماعی استفاده نمایید.

 

3-در صورت ضرورت جهت حضور در منزل نزدیکان مانند پدر و مادر سعی کنید موارد زیر را رعایت کنید.

 

4-از سلامت عمومی اعضای خانواده میزبان و یا افراد مهمان در منزل خودتان مطمئن شوید که حداقل علایم سرماخوردگی با آنفلونزا نداشته باشند.

 

5-به صورت کاملا محترمانه و با تاکید بر اهمیت اپیدمی کرونا در مورد رعایت اصول بهداشت فردی توسط اعضای خانواده میزبان و یا مدعو و نیز گندزدایی مکرر محیط خانه مطمئن شوید.

 

بیشتر بخوانید: مهم‌ترین نکات برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا به خانه

 

6-به صورت کاملا محترمانه و با تاکید بر اهمیت اپیدمی کرونا از مدعوین بخواهید که بلافاصله بعد از ورود به منزل قبل تماس محیطی، بین فردی و نشستن دست هایشان را با آب و صابون بشویند.

 

7-به صورت کاملا محترمانه و با تاکید بر اهمیت اپیدمی کرونا اگر مهمان هستید بلافاصله بعد از ورود به منزل میزبان و قبل تماس محیطی و نشستن دست هایتان را با آب و صابون بشویید

 

8- در هر دو شرایط بالا بعد از درآوردن لباس‌ها و گذاشتن آنها در جایی جداگانه و به دور از تماس با لباس های دیگر مجددا دست ها شسته شود.

 

9- در صورت مشاهده عدم رعایت اصول بهداشت فردی و بهداشت پخت و پز توسط میزبان قبل از هر گونه خوردن و آشامیدن با آوردن عذر و بهانه فردی مجلس یا منزل میزبان را ترک نمایید.

 

10-اگر با میزبان راحت نیستید. سعی نمایید از مصرف مواد غذایی خام و نیم پز خودداری نمایید .

 

11-از خوردن مواد غذایی که نیازمند تهیه مستقیم با دست و بدون نیاز به پخت با حرارت اجاق گاز است (مانند سالاد و یا انار دانه دانه شده) اجتناب نمایید.

 

12-سعی کنید مواد غذایی مانند سوپ و آش که هنگام آوردن به میز غذا داغ و پر حرارت هستند و امکان تماس دست با آن نیست میل کنید.

 

13-سعی نمایید از نان های بسته بندی نشده که احتمال تماس دستی وجود دارد استفاده نکنید.

 

دوباره تاکید می شودد حتی الامکان از خوردن مواد غذایی که احتمال تماس دست فرد دیگری بعد از پخته شدن آن وجود دارد اجتناب نمایید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.