2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
آزمایش مثبت 2 مورد کرونا در قم

آزمایش مثبت 2 مورد کرونا در قم

ممکن است افراد دیگری هم به ویروس کرونا مبتلا شده باشند یا در روزهای آینده به کروناویروس مبتلا شوند،

دوات آنلاین-آزمایش‌ اولیه کرونا در دو بیمار در شهر قم مثبت اعلام شده است البته آزمایش‌های نهایی در حال انجام است.

 

دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت با اعلام این خبر گفت: آزمایش اولیه به عمل آمده از نمونه‌های ارسالی مشکوک به ابتلا به کرونا، ویروس جدید، در دو مورد مثبت گزارش شده است و آزمایشات بعدی برای بررسی قطعیت موضوع در حال انجام است و نتایج آن نیز به محض آماده شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.

 

وی افزود: ظرف دو روز گذشته موارد مشکوک به ابتلا به کروناویروس در شهر قم مشاهده شد که به محض دریافت گزارش، تیم‌های شناسایی و مدیریت بیماری‌های واگیر و تیم‌های واکنش سریع در شهر قم مستقر شده و طبق پروتکل‌های موجود افراد مشکوک تحت ایزولاسیون قرار گرفته و از آن‌ها نمونه آزمایشگاهی اخذ شد، در میان نمونه‌های ارسالی، آزمایشگاه مرجع، دقایقی پیش نتایج آزمایش اولیه دو مورد از موارد مشکوک را از نظر ابتلا به کروناویروس مثبت گزارش کرده و برخی موارد نیز آنفلوآنزای تیپ B اعلام شده است.

 

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ علائم و نشانه‌ها، راه‌های انتقال و روش‌های پیشگیری

 

جهانپور در ادامه گفت: مراحل بعدی آزمایشات در حال انجام است و نتیجه قطعی آزمایشات نهایی این موارد، پس از مشخص شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.

 

وی در پایان تاکید کرد: تیم‌های مدیریت و کنترل بیماری‌های واگیر در شهر قم مستقر شده اند، بخش ایزوله منفی برای ایزولاسیون موارد مشکوک، تجهیز و آماده ارایه خدمت است و همگی هموطنان عزیز بویژه شهروندان قم، توصیه‌های بهداشتی مبنی بر رعایت بهداشت فردی و عمومی، بهداشت دست دادن (پرهیز از مصافحه و دست دادن و روبوسی) و تنفس، شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون مایع، پرهیز از حضور در محل کار و تحصیل در صورت وجود علایم شبه آنفلونزا را مد نظر قرار دهند.

 

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، توضیح داد: «ممکن است افراد دیگری هم به ویروس کرونا مبتلا شده باشند یا در روزهای آینده به کروناویروس مبتلا شوند، در حال حاضر مهمترین اتفاق رعایت بهداشت فردی است.»

 

جهانپور در رابطه با علت ورود این ویروس به شهر قم توضیح داد: «به هر حال قم، شهر پر ترددی است و ممکن است چنین اتفاقی در آن رخ بدهد، البته هنوز به طور قطع نمی‌توانیم علت این ماجرا را اعلام کنیم.»

 

گفته می‌شود در صورت مثبت بودن آزمایش اولیه، احتمال ابتلا به ویروس کرونا بالای ۹۰ درصد است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.