2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
تعداد قسمت ها و ساعت پخش و تکرار سریال مدینه از شبکه آی فیلم

تعداد قسمت ها و ساعت پخش و تکرار سریال مدینه از شبکه آی فیلم

همه آنچه درباره سریال مدینه باید بدانید به همراه جزییات شخصیت های این سریال در این مطلب جمع آوری شده است.

دوات آنلاین -سریال مدینه ساخته سیروس مقدم و به تهیه‌کنندگی زینب تقوایی اولین بار در ماه مبارک رمضان سال ۹۳ روی آنتن شبکه یک رفت. این سریال اکنون از شبکه آی فیلم بازپخش می شود.

عکسی از سریال میدنه

سریال مدینه چند قسمت است

شاید قبلا سریال مدینه را دیده باشید و یا اکنون برای اولین بار به تماشای آن نشسته باشید به حر حال باید بدانید این مجموعه زینب تقوایی در 28 قسمت ساخته شده و از جمله جذاب ترین سریال هایی است که در ابتدا برای پخش در ماه مبارک رمضان تولید شد.

 

ساعت پخش و تکرار سریال مدینه از آی فیلم

سریال مدینه روزانه سه بار از شبکه آی فیلم پخش می شود. قسمت های تازه را می توانید در ساعت 7 هر شب تماشا کنید. تکرارهای این سریال نیز در ساعت های 3 بامداد و 11 ظهر است.

عکسی از سریال میدنه

خلاصه داستان سریال مدینه

این مجموعه همان طور که از نامش مشخص است درباره زنی به نام مدینه  است که شوهرش به نام جهان در دریا غرق می شود و بعد از آن حوادث متعددی رخ می دهد. مدینه کارخانه شوهرش را با کمک پسر خوانده اش به نام بهمن  که از بچگی او را بزرگ کرده، مدیریت می‌کند اما در این میان وقایعی رخ می دهد و اوضاع پیچیه می شود.

 

شخصیتی به نام عبدی که شریک کارخانه است پس از مرگ جهان برای مدینه سنگ اندازی می کند. به همین دلیل مدینه و بهمن تصمیم می گیرند سهم او را از کارخانه بخرند و از دست او راحت شوند. البته آنها پول کافی ندارند به همین دلیل بهمن برای خرید سهم عبدی پول نزول می‌کند.

 

بعد از آن اوضاع باز هم پیچیده تر می شود و این بار عبدی می میرد. مدینه و بهمن چاره ای ندارند جز این که برای پس دادن پول‌ ربا کارخانه را بفروشند البته صاحب جدید کارخانه برای بهمن شرطی تعیین می کند و می گوید اگر او این شرط را انجام بدهد بخشی از سهام کارخانه را به وی می دهد. این شرط برای بهمن خیلی سخت است.

عکسی از سریال مدینه

شخصیت های اصلی سریال مدینه

تسنیم نوشت: سریال مدینه چند شخصیت اصلی دارد که همه آن‌ها کم وبیش خاکستری هستند. یعنی نه سیاه مطلق‌اند. نه سفیدکامل. به عنوان مثال خود «مدینه» اگرچه زنی آرام، با ایمان و مهربان و دلسوز به نظرمی‌رسد اما از نگاه روحی همسر سابق جهان چهره زنی را دارد که شوهرش را از چنگش درآورده است وگاهی اوقات نیز در تصمیم گیری‌ها همانند هر فرد دیگر اشتباه می‌کند و یا عجولانه قضاوت می‌کند.

 

شخصیت «عبدی» با بازی خوب و تاثیرگذار مهدی سلطانی هم اگرچه تلاش دارد به عنوان شخصیت منفی موتور متحرک درام را روشن نگه دارد اما از همین شخصیت به ظاهر منفور هم گاهی اوقات چهره‌ای می‌بینیم که قضاوتمان را درباره‌اش تغییر می‌دهد. سکانس‌هایی همچون مراقبت او از خواهر پیرش و یا تلاش صادقانه‌ای که وی برای ابراز عشق به روحی انجام می‌دهد.

 

دراین میان شخصیت «روحی» با بازی شبنم مقدمی خود یک برگ برنده است. شخصیتی چند بعدی که با بازی درخشان مقدمی به یک شخصیت ماندگار و به یادماندنی تبدیل شده است. از این رو نه وقتی زیرگوش هانیه می‌زند یا با صدای بلند مدینه را ازخانه‌اش بیرون می‌کند به نظر منفورمی آید، نه وقتی کار مدینه در لو دادن بهمن به پلیس را تایید می‌کند آدمی منطقی و بی‌کینه جلوه می‌کند. روحی نماد شخصیتی کامل با همه ضعف‌ها و قوت‌های یک شخصیت واقعی است. از این رو واکنش‌هایش در موقعیت‌های مختلف نه در راستای خواست نویسنده ونه در جهت پیشبرد غیر اصولی داستان است.

 

ازطرف دیگر شخصیت «بهمن»، «هانیه» وحتی «عزیز» با اعتیادی که اصلا شکل و شمایل کلیشه‌های مرسوم را ندارد همگی نشان می‌دهد، مدینه در شخصیت‌پردازی و شخصیت سازی چه از جنبه فیلمنامه چه از نظر اجرا در کارگردانی و بازیگری موفق عمل کرده است.

 

اما درمیان این همه شخصیت چند بعدی صیقل خورده و کارآمد نویسنده و کارگردان «مدینه» ناگهان شخصیتی را رونمایی می‌کنند که هیچ سنخیتی با کلیت اثر و توانایی‌های آن‌ها ندارد. آن هم شخصیتی است با نام «افلاطون» که قرار است نقش منفی و موتور محرک درام این سریال باشد. شخصیت یک نزول خور که در یک خانه متحرک زندگی می‌کند. حرف نمی‌زند. مو‌هایش را شرابی رنگ می‌کند و اصلا معلوم نیست آدمی با سرو شکل او چگونه می‌تواند هفت میلیارد تومان پول را نقدا پرداخت کند.

 

آری، افلاطون چنان تیپ است که وصله‌ای ناجور در کلیت درام خوش ساخت «مدینه» به نظر می‌رسد. تیپ بودن و تک بعدی نمایش داده شدن این شخصیت چنان در نگاه اول توی ذوق می‌زند که حتی فضای دلنشین و خوش ریتم اثر را نیز برهم می‌زند.

عکسی از سریال مدینه

بازیگران سریال مدینه

پریوش نظریه، مهدی سلطانی، شبنم مقدمی، مهرداد صدیقیان، مجید صالحی، گلاره عباسی، آرام جعفری ، آناهیتا افشار، بهزاد فراهانی، آتیلا پسیانی، داریوش سلیمی، سیدعلی صالحی، امیر حمیدزاده، علیرضا مهران و مریم کاویانی بازیگران سریال مدینه هستند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.