2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
نشانه‌های پایان یک رابطه عاشقانه

نشانه‌های پایان یک رابطه عاشقانه

فرار از گفتگو یا رویارویی از علائم خطر در رابطه عاشقانه است. این کار می تواند به معنی واقعی کلمه یا به صورت استعاری باشد.

دوات آنلاین-پایان یک رابطه هرگز ناگهانی اتفاقی نمی‌افتد. رابطه‌های عاشقانه برای تمام شدن شروع نمی‌شود اما دیدن واقعیت پایان یک رابطه برای طرفین بسیار سخت است.

 

اغلب برای ازدواج هایی که با شکست رو به رو شده اند توصیه می شود که به مشاور مراجعه کنند. اما گاهی واقعیت این است که حتی مشاوره هم کاری از پیش نمی برد، زیرا زخم سال ها دلخوری و اختلاف به قدری عمیق شده است که هیچ درمانی به آن افاقه نمی کند. برای برخی از زوجین مراجعه به مشاوره تنها به منزله پارکینگی است که پیش از مراجعه به وکیل در آن توقف می کنند. با شناسایی علائم خطر در رابطه عاشقانه می توانید از گرفتاری در این بن بست پیشگیری کنید.

 

رفتارهای هشداردهنده در زندگی مشترک

مشاوران می توانند با بررسی حضور یا فقدان برخی رفتارها در ازدواج، تداوم آن را پیش بینی کنند. مهم ترین رفتارهای آسیب رسان به زندگی مشترک عبارتند از: انتقاد، تحقیر، حالت تدافعی و دیوار سنگی.

 

اگر هر بار که همسرتان اشتباهی می کند، او را با عبارت هایی مانند “تو همیشه…” یا “تو هیچ وقت …” سرزنش می کنید، در واقع شخص او و نه کار خطایش را مورد انتقاد قرار داده اید.

 

تحقیر همسر یکی از علائم خطر در رابطه عاشقانه است. فرد در پاسخ به همسرش از عبارات سخیف استفاده می کند و نواقص او را به سخره می گیرد.

 

در حالت تدافعی شما یا همسرتان زیر بار هیچ مسئولیتی نمی روید، برای هر چیزی یک بهانه دارید و هر بار به دنبال تلافی رفتار دیگری هستید.

 

مضرترین رفتار در زندگی از دیدگاه مشاوران حالت دیوار سنگی است که بیشتر در مردان مشاهده می شود. در این حالت فرد دست به سینه می ایستد، پاسخ نمی دهد و از نگاهش سردی می بارد. این کار موجب تحریک پاسخ های عاطفی غلو آمیز از سوی فرد مقابل می شود.

در هر رابطه ای که دچار مشکل شده است، گاهی افراد به جایی می رسند که از نظر آنها دیگر بازگشت میسر نیست. پس بهتر است پیش از رسیدن به این نقطه تغییر مسیر بدهیم. برخی از موارد زیر نشان دهنده آن است که ماشین ازدواج شما به سمت بیراهه تغییر مسیر داده است.

 

شما یا همسرتان از یکدیگر فرار می کنید

فرار از گفتگو یا رویارویی از علائم خطر در رابطه عاشقانه است. این کار می تواند به معنی واقعی کلمه یا به صورت استعاری باشد. مواردی از این دست عبارتند از: اجتناب از موقعیت هایی که در آن امکان مکالمه خصوصی وجود دارد، خاموش کردن تلفن همراه، به یادآوردن یک قرار مهم در زمانی که همسرتان مایل به حرف زدن با شماست، تغییر برنامه کاری برای اجتناب از رویایی با همسر. ممکن است بگویید همه این کارها را انجام می دهید تا بحث و دعوا پیشگیری کنید. اما اگر واقعا می خواهید رابطه خود را نجات دهید، باید به این کار پایان دهید.

 

هر مکالمه و تعاملی به دعوا ختم می شود

ناگهان متوجه می شوید که رابطه عاشقانه شما مصداق کامل این ضرب المثل شده است: آسه برو، آسه بیا که گربه شاخت نزنه! دائما باید مراقب باشید که کاری بر خلاف میل همسر خود انجام ندهید. حتی مواردی مانند خالی شدن باک بنزین خودرو هم می تواند باعث به آتش کشیده شدن زندگی شما شود. اگر دائما باید مراقب ناراحت کردن همسرتان باشید، باید بگوییم رابطه شما دچار مشکل جدی شده است.

 

از گفتگو بر سر تصمیمات مهم خودداری می کنید

یکی از دوستانم بعد از سال ها زندگی مشترک متوجه شده بود که همسرش بودن مشورت با او در شهر دیگری برای شغل تقاضا داده است. مجرد فرض کردن خود در تصمیمات مهم، به هیچ وجه نشانه استقلال شما نیست بلکه در واقع یکی از مهم ترین علائم خطر در رابطه عاشقانه است.

 

رفتار شما یا همسرتان تغییر کرده است

اگر شما یا همسرتان در ابراز احساسات خود مشکل دارید، باید بدانید که گاهی عمق ناراحتی فرد از طریق تغییر در رفتار ابراز می شود. آیا اغلب اوقات به نظر می رسد حواس همسرتان جای دیگری است یا شما را نادیده می گیرد؟ آیا به قدری در اهداف شخصی خود غرق شده است که انگار ازدواج خود را فراموش کرده است؟ آیا هر دو شما از تماس فیزیکی با یکدیگر اجتناب می کنید؟

 

با شناسایی علائم هشدار دهنده در زندگی مشترک و مراجعه زودهنگام به مشاور برای حل و فصل اختلاف می توانید گام مهمی در نجات زندگی خود بردارید.

 

منبع:psychologytoday

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.