2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
به همسرم شک دارد، چه کار کنم

به همسرم شک دارد، چه کار کنم

یک روان شناس ما را راهنمایی کرده که اگر نسبت به همسر خود دچار بدبینی و شک شدیم چگونه رفتار کنیم.

دوات آنلاین -شک ‌کردن به همسر در زندگی‌مشترک باعث احساس خشم و عصبانیت و پرخاشگری میان زوجین می‌شود. بدبینی و شک داشتن، احساس اعتماد و آرامش را در زندگی‌مشترک از بین می‌برد. شک به همسر متاسفانه این روزها زیاد مشاهده می‌شود. استفاده زیاد از شبکه‌های اجتماعی، ارتباطات گسترده مجازی بدون رعایت خط قرمزها، خواندن زیادی اخبار حوادث به‌خصوص مرتبط با خیانت و ... می‌تواند به بدبین شدن به همسر دامن بزند. واقعیت این است که افراط در استفاده از هر چیزی می‌تواند مسائل و دردسرهای خاص خودش را ایجاد کند. با تمام این توضیحات اگر شک و بدبینی  از بین نرود، ریشه زندگی مشترک را می‌سوزاند. وقتی این بدبینی‌ها بر زندگی حاکم شود، عده‌ای به جای حل این مشکل به رفتارهای نادرست دیگری متوسل می‌شوند که شرایط را بدتر می‌کند. در ادامه به تعدادی از رفتارهای ممنوعه بعد از شک به همسر اشاره خواهد شد.

 

 تهمت زدن به همسر، ممنوع

فریبا البرز،‌ کارشناس ‌ارشد مشاوره ‌خانواده با مقدمه بالا در یادداشتی در خراسان نوشت: بعضی اوقات فرد بر اساس تصوراتی که دارد، خیلی راحت به همسر خود اتهام می‌زند که تو خیانت می‌کنی و ... . در این مواقع چون قطعا دلیل کافی ندارد، طرف مقابل انکار می‌کند و رابطه وارد یک جنگ واقعی می‌شود. تهمت‌زدن، یک گناه نا بخشودنی است و   اگر بعدها ثابت شود که فقط یک سوءتفاهم بوده، ادامه زندگی برای زوج ها ممکن نخواهد بود.

اگر به همسر خوئ شک کردیم چگونه رفتار کنیم

با همسر خود تعقیب و گریز نکنید

عده‌ای همان گونه که پلیس دنبال مجرم است، بعد از شک به همسر، روزها و ساعت‌ها به تعقیب او می‌پردازند تا بتوانند دلیل کافی برای خیانت همسر پیدا کنند.

 

بیشتر بخوانید: رابطه با خانواده بعد از ازدواج چگونه باید باشد

 

توجه داشته باشید این رفتار هر زمانی که لو برود، از قبح آن در نگاه شوهرتان می‌کاهد. فراموش نکنید که اگر فردی بخواهد مخفی کاری کند، هزاران راه‌حل به ذهنش می‌رسد و هر بار از راه‌حل‌های جدیدی استفاده می‌کند. در ضمن انجام چنین کارهایی به محض لو رفتن باعث می‌شود که همسرتان هیچ وقت در کنار شما احساس آرامش نکند و این بدترین اتفاق برای زندگی مشترک محسوب می‌شود.

 

لوازم شخصی همسرتان را نگردید

 برخی شروع به جست‌وجو در لوازم شخصی همسر می‌کنند تا شاید نشانی   یا وسیله‌ای از خیانت پیدا کنند. اگر فردی این کار را انجام دهد باید از خودش بپرسد که این کنجکاوی چه نتیجه‌ای دارد؟

 

این اولین سوالی است که باید از خودتان بکنید. اگر بتوانید مچ همسرتان را بگیرید، چه نتیجه و فایده‌ای خواهد داشت؟ آیا می‌تواند جلوی رفتارش را بگیرد یا او در نهایت طلبکار هم خواهد شد؟ یعنی ممکن است شما را به خاطر این رفتارتان متهم کند!

 

در تلفن همسرتان کنکاش نکنید

عده‌ای اگر رمز گوشی همسرشان را ندانند با رفتارهای پلیس‌گونه به شکستن رمز می‌رسند تا مچ همسر را بگیرند. این رفتار خودش یک بازی است که می‌تواند با هیجان زیادی همراه باشد اما شما را الکی سرگرم می‌کند. شما با این کار سرگرم این بازی می‌شوید و حواس‌تان از بقیه مسائل زندگی پرت و شک‌تان هر روز بیشتر از گذشته می‌شود.

 

روابط زناشویی را قطع نکنید

عده‌ای این کار را برای امتحان همسر انجام می‌دهند تا از فکر خود اطمینان پیدا کنند! در صورتی که فرد ممکن است به خاطر همین سرد شدن همسر در دام روابط نامناسب بیفتد.

رفتار درست موقع شک به همسر چیست

قهر کردن، رفتار نادرست موقع شک به همسر

بعضی با قهر کردن و کناره‌گیری از همسر می‌خواهند مراتب خشم و انزجار خود را نسبت به شک نشان دهند. در این مواقع، قبل از هر کسی خود آن فرد آسیب می‌بیند چون آرامش ندارد و شک مثل خوره به جان او افتاده است.

 

حتما بخوانید: قهر کردن با همسر چه عواقبی دارد

 

عده‌ای هم احساس علاقه به همسر را با مالک او شدن اشتباه می‌گیرند! قرار نیست کسی چون خیلی همسر خود را دوست دارد گمان کند که مالک و صاحب او شده و دایم در حال تجسس و کنجکاوی باشد. البته این رفتارها به واقع از ترس درونی آن فرد ریشه می‌گیرد، ترس از دست دادن یا طرد شدن توسط همسر.

 

رفتار درست هنگام شک به همسر

وقتی از نبایدها صحبت می‌شود، لازم است که جایگزینی برای آن داشته باشیم. قرار است مشکل حل شود نه این که با انجام یک سری نبایدها وضعیت بدتر شود. شک داشتن هم در دل زن ایجاد می‌شود و هم در فکر یک مرد می‌تواند نسبت به همسرش باشد. طرف مقابل نمی‌تواند فقط انکارکند یا فریاد بکشد. بهترین راه‌حل این است که صادقانه درباره احساس‌تان حرف بزنید و بگویید که رفتارهای شک‌برانگیز همسرتان چه تاثیراتی بر زندگی‌مشترک شما گذاشته است. واضح است که صحبت کردن در این باره بهتر از تعقیب کردن و تله گذاشتن برای اوست.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.