2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
قاتل زن تنها اعدام شد

قاتل زن تنها اعدام شد

متهم:قصد قتل نداشتم و فکر می‌کردم خانه خالی است. بعد از قتل طلاهای مقتول را برداشتم و فرار کردم.

دوات آنلاین-مرد جوانی که زنی تنها را با انگیزه سرقت به قتل رسانده بود به دار مجازات آویخته شد.

 

به گزارش دوات آنلاین این مرد جوان امیر نام داشت و سال 78 مرتکب قتل شده بود اما تا سال 83 از چنگ قانون فرار کرده بود و در نهایت زمانی که قصد فروش طلاهای مسروقه مقتول را داشت در غرب کشور دستگیر شد.

 

این قتل بعدازظهر بیست و هفتم خرداد سال 78 افشا شد و مغازه‌داری که همسایه خانه مقتول بود پلیس پایتخت را در جریان جنایت قرار داد. مرد مغازه دار پس از حضور ماموران گفت: من با صاحب خانه کناری دوست هستم و دیدم که مراه خانواده‌اش به مسافرت رفت. به همین دلیل وقتی متوجه شدم در خانه‌اش باز است مشکوک شدم و چند بار ساکنان خانه را صدا زدم. وقتی کسی جواب نداد همسایه‌ها را صدا کردم و با هم داخل رفتیم.  من و خانم همسایه وقتی به داخل خانه رفتیم دیدیم در زیر زمین باز است و در زیر زمین جسد مستاجر زن را دیدم. بعد هم پلیس را در جریان قرار دادیم.

 

با آغاز تحقیقات مشخص شد مقتول مقدار زیادی طلا داشت که سرقت شده است اما در تمام مدت تحقیقات کسی به عنوان اولیای‌دم مقتول شناسایی نشد. با این وجود تحقیقات ادامه یافت و یکی از همسایه‌ها در تحقیقات گفت: من شنیدم که مقتول صدا می‌زد جواد نزن.

 

بنابراین تحقیقات برای شناسایی جواد متمرکز و معلوم شد جواد مردی است که کارهای زن کشته‌شده را انجام می‌داد. به این ترتیب متهم دستگیر شد ولی مدارکی ارایه داد که حکایت از آن داشت که در زمان وقوع قتل در جای دیگری حضور داشته است. از این رو تحقیقات بدون بدست آمدن سرنخی ادامه یافت تااینکه شش سال بعد در سال 83 مردی که در یکی از شهرهای غربی کشور قصد فروش مقدار زیادی طلا را داشت دستگیر شد. او زمانی که به یک طلا فروشی مراجعه کرده بود و می‌خواست مقدار زیادی طلا را بدون فاکتور بفروشد مورد ظن مرد طلافروش قرار گرفت. به همین دلیل مرد طلا فروش پلیس را در جریان قرار داد و مرد جوان که امیر نام داشت دستگیر شد.

 

امیر درنهایت به قتل اعتراف کرد و گفت: با یکی از دوستانم قصد داشتیم نقشه سرقت را عملی کنیم اما به طور اتفاقی با مقتول روبرو شدیم و او را به قتل رساندیم.

 

در ادامه دوست امیر هم دستگیر اما منکر همدستی در قتل شد و آزاد شد. امیر در تحقیقات تکمیلی گفت: در ماجرای این سرقت منجر به قتل تنها بودم ولی به‌دروغ ادعا کردم همدست دارم تا جرمم سبک‌تر شود.

 

او در اعترافات جدید خود گفت: روز قبل از قتل از جلوی خانه مقتول رد می‌شدم که دیدم مردی با خانواده‌اش چمدانهایشان را در ماشین گذاشتند و به سفر رفتند برای همین به فکرم زد از خانه آنها سرقت کنم. نیمه شب وارد خانه شدم و ناگهان متوجه داد و بیداد مقتول شدم برای همین به اتاقکی گوشه حیاط بود و به عنوان آشپزخانه استفاده می‌شد رفتم و چاقویی برداشتم و آن زن را کشتم. قصد قتل نداشتم و فکر می‌کردم خانه خالی است. بعد از قتل طلاهای مقتول را برداشتم و فرار کردم.

 

در پی این اعترافات متهم تحقیقات ادامه یافت و در نهایت امیر در شعبه 1157 دادگاه جزایی محاکمه و به قصاص محکوم شد. حکم نیز پس از تایید برای اجرا به دادسرای جنایی تهران فرستاده شد،اما در تمام این سالها اولیای دم مقتول پیدا نشدند بنابراین مدعی‌العموم درخواست قصاص را پیگیری کرد و در نهایت این متهم هفته گذشته به دار مجازات  آویخته شد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.