2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
بیوگرافی انوشیروان محسنی، بازیگر ایرانی ساکن اتریش

بیوگرافی انوشیروان محسنی، بازیگر ایرانی ساکن اتریش

انوشیروان محسنی تاکنون در فیلم های اتریشی و آمریکایی متعددی به ایفای نقش پرداخته است. زندگینامه او را بخوانید.

دوات آنلاین -انوشیروان محسنی بازیگر ایرانی است که در اروپا به ویژه اتریش و همچنین آمریکا کار می کند و شهرتی جهانی دارد. بیوگرافی او در ادامه آمده است.

 

مهاجرت انوشیروان محسنی در کودکی

انوشیروان محسنی متولد تهران است. او روز 11 آبان 1355 به دنیا  سن ۸ سالگی به اتریش مهاجرت کرد. محسنی در دانشگاه وین در رشته مهندسی ساختمان درس خواند اما همیشه به هنر علاقه داشت.

 

او فراگرفتن موسیقی را از همان سن 8 سالگی و به اصرار مادرش شروع کرد و ابتدا پدرش به او نواختن تنبک را یاد داد. خودش در این باره گفته است: به سفارش پدر از سن ۱۳ سالگی برای فراگیری متدها و تکنیک‌های بیشتر زیر نظر استادان اسماعیل واثقی، جهانگیر ملک و آرش فرهنگ فر و در نهایت به مدت2 سال زیر نظر استاد سحاب تربتی تکنیک‌های جدیدتری را فرا گرفتم.

 

محسنی اولین بار در سن ۱۳ سالگی در یک کنسرت در وین روی سن رفت و تنبک نواخت. بعد از آن به عنوان نوازنده در کنسرتهای زیادی که در کشورهای کشورهای اروپایی برگزار می شد با گروه های موسیقی سنتی ایرانی همکاری کرد و حتی در سال 98 با سالار عقیلی در استکهلم و وین  روی صحنه رفت.

انوشیروان محسنی، بازیگر ایرانی ساکن اتریش

انوشیروان محسنی در دنیای ورزش

محسنی در کنار موسیقی در زمینه ورزش هم فعالیت کرده است. او  کشتی را از سن ۱۴ سالگی به اصرار برادر بزرگترش شروع کرد و دو سال بعد سراغ رشته وینگ چون که یک ورزش رزمی است، رفت. بعد از آن ترجیح داد در رشته بوکس تایلندی (تای بوکس) کار کند.

 

انوشیروان محسنی در ۱۹ سالگی در مسابقات رزمی فول کونتاکت قاره اروپا در شهر اودینزه ایتالیا شرکت کرد و در وزن ۷۲ کیلوگرم موفق به دریافت مدال طلا شد. او در این مدت جوایز ورزشی متعددی به دست آورده است.

 

حضور در سینما

محسنی درباره ورودش به دنیای بازیگری توضیح داده است: به مدت ۶ سال به آموزش پلیساتریش مشغول بودم. در سال ۲۰۱۳ در حالی که به پلیس گروه ویژه اتریش برای دفاع در جنگهای خیابانی آموزش می دادم خانم جاسمین بامگارتنر در حال فیلمبرداری من را دید و درخواست کرد که صحنه های اکشن فیلم را بازی کنم. با بازی در صحنه های اکشن فیلم جاسمین بامگارتنر وارد عرصه بازیگری شد و اولین نقش خود را در فیلم سینمایی شیرین غیرت خواهر من  در نقش اول فیلم به عنوان برادر شیرین بازی کردم.

 

به این ترتیب انوشیروان وارد دنیای سینما شد و در این مدت در فیلم های متعددی بازی کرده است. فیلم‌های "رقص آخر"، "قصر مرکن اشتاین"، "میس تیک"، "شاخ کرگدن"، "ستاره‌های رقصان"، "اسنیف"، "با من حرف بزن" به کارگردانی بهزاد خداویسی و "تاک تیک" از جمله کارهای این هنرمند است. او همچنین در ایران نیز در سه فیلم بازی کرده است.

انوشیروان محسنی، بازیگر ایرانی ساکن اتریش

فیلم تازه انوشیروان محسنی

انوشیروان محسنی در فیلم جدیدش با نام «مرد تنها» نقش افسر مبارزه با مافیای مواد مخدر را بازی می کند. بازیگران مطرحی چون کاتارینا بوهم، فریتز کارل و مریجم ویچسل برون در این فیلم حضور دارند. 

 

مرد تنها به موضوع مبارزه پلیس با باند مافیای مواد مخدر می‌پردازد و هانس گونتر بوکینگ کارگردانی آن را بر عهده دارد.

 

این فیلم دومین همکاری انوشیروان محسنی با هانس گونتر بوکینگ پس از فیلم جهانی تاک تیک است که بازی او در نقش یک مبارز فلسطینی تحسین جامعه اروپا را به همراه داشت.

 

ماجرای پاره کردن فیلمنامه

محسنی می گوید: قرار بود در فیلم " شب های طولانی"  به کارگردانی جاسمین اشرایر نقش ایفا کنم اما وقتی روز فیلمبرداری رسید فیلمنامه دیگری به من داده شده که در آن به مردان و زنان ایرانی توهین شده  بود،  فیلمنامه را پاره و جلوی آنها ریختم. وقتی متوجه شدم که سرمایه گذار عربستانی پشت این ماجراست خونم از توهین به ملت ایران به جوش آمد، از او شکایت کردم. این اقدام بنده باعث تصویب قانون جدیدی در اتریش شد که در فیلم ها به کشورهای دیگر توهین نشود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.