2024/07/27
۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
معرفی فیلم صحنه زنی؛ بازیگران و نقد

معرفی فیلم صحنه زنی؛ بازیگران و نقد

اطلاعاتی را که قبل از تماشای فیلم صحنه زنی لازم است بدانید، در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -فیلم صحنه زنی ساخته علیرضا صمدی است که موضوعی جالب توجه دارد و بحث حضور یا عدم حضورش در جشنواره فیلم فجر به موضوعی داغ تبدیل شد. با این فیلم بیشتر آشنا شوید.

 

کارنامه علیرضا صمدی، کارگردان صحنه زنی

علیرضا صمدی قبل از این که در مقام کارگردان قرار بگیرد در سال 1390 دستیار کارگردان و تهیه کننده فیلم عطر ولایت بود. او سپس در سال 1395 اولین فیلم خود را با عنوان بی نامی کارگردانی کرد. این فیلم داستان زن و شوهری است که سال‌ها پیش دانشجوی تئاتر بودند و با هم ازدواج می‌کنند و در یک کافی شاپ مشغول به کار می‌شوند، اما بر حسب اتفاق یکی از همکاران آنها گم می‌شود. قهرمان قصه به بهانه یافتن او به دنبال خود نیز در گذشته می‌گردد و سعی می‌کند از یک بحران خارج شود.

 

فیلم صحنه زنی دومین ساخته بلند سینمایی صمدی محسوب می شود.

مجید صالحی در فیلم صحنه زنی

بازیگران فیلم صحنه زنی

مهتاب کرامتی، بهرام افشاری، پیام احمدی نیا، لیندا کیانی، محمد نادری، فرزانه سهیلی، مجید صالحی، امید روحانی، سیامک ادیب، آتش تقی پور، غزاله جزایری منفرد و حمیدرضا نعیمی در این فیلم بازی کرده اند.

 

در صحنه زنی شاهد هنرنمایی متفاوت بهرام افشاری و مجید صالحی هستیم.

مهتاب کرامتی در فیلم صحنه زنی

نقد فیلم صحنه زنی

سحر عصرآزاد، منتقد سینما صحنه زنی را فیلم‌ سرپا، خوش ساخت و به شدت سینمایی توصیف کرد و در ایرنا درباه اش نوشت: «صحنه زنی» دومین فیلم‌ علیرضا صمدی بعد از «بی نامی»، حاصل تحقیق و پژوهش چندساله در لایه‌های زیرین اجتماع و ترجمان سینمایی آن به یک فیلمنامه حساب شده و فیلمی خوش ساخت و حرفه‌ای است.

 

فیلمی که در همه وجوه از حضور متخصصان حرفه‌ای بهره برده؛ از پشت دوربین تا مقابل دوربین. از جمع بازیگران که ترکیبی تازه و هیجان‌انگیز است تا فیلمبرداری، تدوین، موسیقی و ...

بهرام افشاری در فیلم صحنه زنی

دغدغه‌مندی فیلمساز نسبت به اجتماع به شکلی دراماتیک در فیلم به‌ تصویر درآمده. به گونه‌ای که هم یک زخم برآمده از فقر را نشان می‌دهد هم آسیب‌شناسی آن را از خلال پیگیری یک مددکار اجتماعی ثبت می‌کند ولی در عین حال شعاری و مستقیم‌ نمی‌شود.

 

همین زاویه نگاه که جهان فیلم از درون زخم و آسیب موجود، ترسیم شود و نگاه یک مددکار از بیرون، آن را تعدیل و تکمیل کند و فینالی تاثیرگذار از تلاقی این دو سویه رقم بخورد، فیلم را عمیق و دردمندانه و در عین حال دراماتیک‌تر کرده است.

 

بهرام افشاری و مجید صالحی در این فیلم غیر قابل پیش‌بینی، غافلگیرکننده و حسرت‌برانگیز هستند. بخصوص حسرت اینکه این جشنواره از داوری و ارزیابی هنر آنها و کلیت فیلم «صحنه زنی»، غافل و به گفته بهتر محروم ماند و ... مهم‌تر اینکه چگونه می‌توان این غفلت و نادیده گرفتن را تحلیل یا توجیه کرد؟!

12jav.net

 

پیشنهادات ما
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.