2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
گاف‌ های حقوقی پرسپولیس از گذشته تا امروز

گاف‌ های حقوقی پرسپولیس از گذشته تا امروز

اقدامات در باشگاه پرسپولیس کاملا برخلاف روندی است که باید داشته باشد. این باشگاه نیازمند یک تیم حقوقی قوی و پای ‌کار است تا بتوانند اشراف کامل به این اتفاقات داشته باشد.

دوات آنلاین -اعضای پرسپولیس بعد از دو تساوی و شروع برخی انتقادها به‌دنبال بازگشت به دور برد هستند، ولی برای رسیدن به این منظور کار سختی درپیش دارند، چراکه در بازی امروز و 22 دی‌ماه باید مقابل دو تیم پرقدرت سپاهان و استقلال صف‌آرایی کنند و ازسوی دیگر نیز در این روزها اخبار نگران‌کننده‌ای از پرونده‌های مالی این باشگاه در دیوان عدالت ورزش و فیفا به گوش می‌رسد که می‌تواند روزهای تلخی که در پرونده برانکو پشت ‌سر گذاشتند را بار دیگر درمقابل خود ببینند و برای قرار نگرفتن در این شرایط باید از همین حالا اقدامات لازم را برای بستن این پرونده‌ها آغاز کنند.

 

فرهیختگان نوشت: حالا در این روزهای سخت و پر از اتفاقات حقوقی چیزی که خیلی زیاد توی ذوق می‌زند و عجیب هم به‌نظر می‌رسد این است که این باشگاه از داشتن یک فرد حقوقی مشرف به فوتبال در باشگاه محروم است و تنها به داشتن یک مشاور حقوقی بسنده کرده است.

 

سرخ‌ها علاوه‌بر اینکه در بسیاری از پرونده‌های حقوقی که پیش‌روی خود می‌بینند در نقش خوانده قرار دارند و باید از خود در این پرونده‌ها دفاع کنند، برخی از پرونده‌ها را نیز به‌عنوان خواهان یا همان شاکی در دست دارند و می‌توانند با ارائه مستندات قوی و لوایح درست قانونی، بخشی از حقوق ازدست‌رفته خود را به باشگاه برگردانند.

 

اما به‌نظر می‌رسد عزمی در باشگاه برای نتیجه گرفتن در این پرونده‌ها وجود ندارد و مدیران پرسپولیس و افراد حقوقی که با باشگاه همکاری می‌کنند، بیش از اینکه به‌دنبال احقاق حق و نتیجه‌گیری در پرونده باشند، به‌دنبال آن هستند که وقت را تلف کنند و به هواداران این‌گونه نشان دهند که پیگیر موضوع هستند، درحالی‌که در اصل راه‌هایی که انتخاب می‌کنند نادرست بوده و زمان را برای این باشگاه می‌کشد.

 

پرسپولیسی ‌ها در موضوع جدایی شجاع خلیل‌زاده و فسخ قرارداد با آنتونی استوکس مدعی این هستند که حق به‌جانب‌شان بوده و آنها نمی‌توانستند با دلایلی که آورده‌اند سرزمین سرخ‌ها را ترک کنند، اما جالب اینجاست باتوجه به این موضوع که یکی از این بازیکنان ایرانی نیست و دیگری نیز در فوتبال خارج از کشور توپ می‌زند، بنابر قوانین موجود و اعلام کارشناسان حقوقی فوتبال باید به مراجع بین‌المللی و فیفا رجوع می‌کردند، اما سرخ‌ها در اقداماتی عجیب این پرونده‌ها را در کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال گشوده‌اند و این مرجع نیز در رسیدگی به این پرونده‌ها صلاحیت لازم را ندارد.

 

حالا مسئولان باشگاه در جدیدترین اظهارنظر خود درباره رسیدگی به این پرونده‌ها اعلام کرده‌اند که قصد دارند شکایت خود را به فیفا ببرند تا از این طریق حقوق خود را پیگیری کنند، اما در اصل این اتفاق باید پیش از اینها رخ می‌داد و در موضوع شجاع خلیل‌زاده هم رسانه‌ها تاکید زیادی داشتند که شکایت به کمیته تعیین وضعیت نمی‌تواند جای مناسبی برای شکایت سرخ‌ها باشد، اما گوش کسی به این حرف‌ها بدهکار نبود و باز هم مراحل را از کمیته تعیین وضعیت به کمیته استیناف بردند!

 

 گاف مدیر سابق در آزاد کردن استوکس

به‌نظر‌ می‌رسد اقدامات در باشگاه پرسپولیس کاملا برخلاف روندی است که باید داشته باشد. این باشگاه که به‌لحاظ همکاری‌های بین‌المللی‌اش با بازیکنان و مربیان خارجی و همچنین مشکلات حقوقی داخلی نیازمند یک تیم حقوقی قوی و پای‌کار است تا بتوانند اشراف کامل به این اتفاقات داشته باشد و اجازه ندهد حقی از باشگاه خورده شود، اما در پرسپولیس به بیشترین موضوعی که اهمیت نمی‌دهند همین موارد حقوقی است که باعث شده خیلی از جاها سر سرخ‌ها کلاه برود و شاید دم‌دستی‌ترین این اقدامات درمورد آنتونی استوکس رخ داده که بعد از تصمیم باشگاه برای فسخ یک‌طرفه قرارداد با این بازیکن و عدم شکایت از او به فیفا، این فرصت را دراختیار این بازیکن بی‌انضباط قرار داد تا با یک تیم اسکاتلندی وارد مذاکره شود و قرارداد امضا کند.

 

این موضوع در زمان مدیریت مهدی رسول‌پناه در پرسپولیس افتاد که مدیریتی پرحاشیه در این باشگاه داشت و رفته‌رفته هم بیشتر مشخص می‌شود که او چه گاف‌هایی در اندک‌زمان حضورش در سرزمین سرخ‌ها داده است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.