2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
مشکل اصلی تیم پرسپولیس در فصل جدید چیست

مشکل اصلی تیم پرسپولیس در فصل جدید چیست

به نظر می رسد تیم یحیی گل محمدی در این فصل یک ضعف بزرگ دارد. ریشه این مشکل را باید در تمرینات پرسپولیس جست و جو کرد؟

دوات آنلاین -سه امتیاز مهم مقابل تیمی که طی 8 بازی قبلی نباخته بود آنقدر ارزشمند و پراهمیت است که شاید بتواند شکل بازی پرسپولیس را زیر سایه قرار دهد اما سؤال بزرگ در مورد نمایش عصر پنجشنبه پرسپولیس و تیم یحیی گل ‌محمدی است که چرا این تیم روح ندارد و حتی بعد از کسب چنین برد مهمی نمی‌تواند هواداران خود را راضی و قانع کند؟

 

ایران ورزشی با مقدمه بالا نوشت، پرسپولیس مقابل تراکتور اسیر حواشی غیر فوتبالی شد و در مصاف با سپاهان مقابل تیمی قرار گرفت که پرمهره‌تر و پرخرج‌تر به نظر می‌رسید و البته در زمین خودش بازی می‌کرد اما در مصاف با مس تیم یحیی فقط یک نیمه شبیه مدعیان بود و نیمه دوم از خودش فرسنگ‌ها فاصله گرفت.

مشکل اصلی تیم پرسپولیس در این فصل لیگ برتر چیست

افت پرسپولیس در نیمه دوم

این افت پرسپولیس در نیمه دوم البته مسبوق به سابقه است و در بازی‌های این فصل چند باری تکرار شده، طوری که پرسش مهمی در ذهن شکل می‌گیرد مبنی بر اینکه چرا تیم باانگیزه، مشتاق و قدرتمند نیمه نخست در نیمه دوم تبدیل به تیمی مدافع، ترسو و بی‌خطر در حمله می‌شود؟

 

نمایش دو نیمه پرسپولیس مقابل مس تفاوت بسیاری داشت و حالا همه دنبال جواب این سؤالند که چرا تیمی که قرار است مدعی اول قهرمانی باشد و این عنوان را از رقیب سنتی پس بگیرد شبیه قهرمان‌ها بازی نمی‌کند؟

 

نتایج پرسپولیس در این فصل قابل قبول بوده و اگر لغزش بازی با تراکتور را هم به مسائل غیر فنی ارتباط بدهیم می‌توان گفت یحیی گل‌محمدی و بازیکنانش در این زمینه عملکرد مناسبی داشته‌اند.

 

 کسب 18 امتیاز از 9 بازی و رسیدن به میانگین امتیازی 2 قابل قبول و برای قرار گرفتن در جمع مدعیان کافی است اما فرم بازی پرسپولیس و کیفیتی که ارائه می‌دهد همسنگ و هم‌وزن قهرمان‌ها نیست.

 

پیش از این و بعد از افت مقطعی پرسپولیس در دو بازی مقابل تراکتور و سپاهان بسیاری به این نکته اشاره کردند که ریتم خوب تیم بعد از تعطیلی رقابت‌های لیگ بهم خورده و اردوی تیم ملی باعث شده تا بازیکنان ملی‌پوش بعد از دوری دو هفته‌ای کیفیت لازم را در تیم ارائه ندهند. 

 

در عین حال به مسائل دیگری مثل مصدومیت‌ها و افت کیفی برخی بازیکنان مهم تیم ناشی از مسائل روانی و... اشاره شد اما چیزی که خود یحیی درباره‌اش حرف می‌زند روی دیگری از قصیه را روشن می‌کند.  یحیی در کنفرانس بعد از بازی با مس رفسنجان به نکته تازه‌ای اشاره کرد که می‌تواند به عنوان یک فکت در نظر گرفته شود.

 

گل ‌محمدی به این نکته اشاره کرد که تیمش مدتی است خوب تمرین نمی‌کند و دلیل آن چیزی نیست جز نداشتن زمین تمرین مناسب.  گل‌محمدی قبل‌تر به مشکل زمین تمرین مناسب اشاره کرده بود اما بعد از این برد عجیب بود که صراحتاً بگوید تیمش خوب تمرین نکرده و مشکل تیم برخلاف آنچه همه فکر می‌کردیم و درباره‌اش حرف می‌زدیم نه تیم ملی و افت و بازیکنان ملی‌پوش، نه بهم خوردن ریتم خوب تیم، نه تعدد مصدومان و نه افت کیفی بازیکنان تعیین کننده؛ بلکه ناشی از تمرین نامناسب و مسائل فنی است. به زعم یحیی تیم او خوب تمرین نکرده و به اندازه لازم برای این بازی‌ها آماده نبوده و با در نظر گرفتن معضل زمین تمرین، افت طولانی مدت در طول مسابقه طبیعی است. 

 

چنانچه این موضع را از حیث بهانه‌جویی‌های یحیی مد نظر قرار ندهیم و بررسی نکنیم، حالا گل‌محمدی این انتظار را به وجود آورده که با حل مشکل زمین تمرین تیمش (طی همین یکی دو روز) در دو بازی باقیمانده مقابل ملوان و مس کرمان نمایش‌های باکیفیت‌تر و فنی‌تری از پرسپولیس ببینیم.  به گونه‌ای که اگر تیم او برنده از بازی بیرون آمد هوادارانش با سر بالا از پویایی و بازی روان تیم‌شان با آب و تاب تعریف کنند و به تیم‌شان به عنوان یک مدعی واقعی قهرمانی بنازند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.