2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
چرا بازی های پرسپولیس در این فصل جذاب نیست

چرا بازی های پرسپولیس در این فصل جذاب نیست

آمار نشان می دهد مثلث رویایی پرسپولیسی ها در این فصل ناامید کننده بوده و این در حالی است که گل محمدی مشکلات دفعای تیمش را حل کرده است.

دوات آنلاین -پرسپولیس ساختار دفاعی‌اش را درست کرد و حالا یحیی و تیمش با اتکار به همین فاکتور در صدر جدول ایستاده‌اند. فصل قبل را یادتان هست؟ گل‌های مفتی که لک خورد و مدافعان ناهماهنگ به حریفان هدیه دادند، قهرمانی ششم را از پرسپولیس گرفت. همین شد که یحیی عقب زمینش را کلاً دگرگون کرد. اتفاقی که در خط میانی و خط حمله هم به شکلی دیگر رخ داد.

پرسپولیس در این فصل در خط میانی مشکل دارد

پرسپولیس، از دفاع تا حمله

ایران ورزشی نوشت: عقب زمین درست شد و برای بهبود شرایط جلوی زمین هم هواداران فشار زیادی آوردند و لوکادیا و دیاباته جذب شدند که یکی خوب از آب درآمد و دیگری هنوز به بهره‌وری نرسیده است.

 

با ترمیم ساختار دفاعی و پیدا شدن یک گلزن تمام‌کننده و قابل حالا پرسپولیس چه چیزی کم دارد که نمایش‌هایش چنگی به دل نمی‌زند و هنوز نتوانسته یک بازی را با اقتدار به سود خود تمام کند؟

 

پرسپولیس یحیی در لیگ بیست و دوم از 9 بازی 18 امتیاز گرفته و فقط سه گل خورده است اما 8 گل زده در 9 بازی آماری نیست که شما را یاد یکی از مدعیان جدی قهرمانی بیندازد یا حداقل اینکه آماری در ‌شأن و اندازه پرسپولیس نیست.

 

پرسپولیس را از قدیم به‌عنوان تیمی تهاجمی می‌شناختیم که در ربع اول بازی کار حریفان را تمام می‌کرد اما با نزدیک شدن قدرت تیم‌ها به هم و خارج شدن فوتبال باشگاهی از حالت دو قطبی باز هم در برخی فصول پرسپولیس تهاجمی‌ترین تیم بود و آقای گل‌های لیگ برتر را به فوتبال ملی و البته اروپا معرفی کرد.

 

مشکل در خط میانی پرسپولیس

البته که پرسپولیس به لحاظ نیروی انسانی کمبودی در خط حمله ندارد و اینجاست که نگاه‌ها به خط میانی دوخته می‌شود.  جایی که جمعی از بهترین هافبک‌های گلساز فصل قبل در آن حضور دارند. به صورت مشخص پرسپولیس این فصل سه گلساز برتر فصل قبل را کنار هم در اختیار دارد.

 

سعید صادقی که فصل قبل با آماری خیره‌کننده برترین گلساز فصل شد و خودش را به سطح اول فوتبال ایران شناساند، مهدی ترابی که در همین پرسپولیس از این حیث نفر اول بود و سروش رفیعی که در سپاهان درخشید و بالاترین تعداد پاس گل را به‌نام خود ثبت کرد.

 

صادقی، ترابی و رفیعی فصل قبل روی هم رفته 31 پاس گل دادند اما در حالی که هر سه بازیکن در این فصل جزو نفرات اصلی تیم گل‌محمدی بوده‌اند و در بیشتر دقایق در میدان حضور داشته و خیلی سخت تعویض شده‌اند، طی 9 بازی فقط یک پاس گل به‌نام‌شان ثبت شده.

 

سروش که کمتر از حد تصور بوده و فقط مقابل سپاهان نیمکت‌نشین شد اما دو نفر دیگر در تمام بازی‌ها فیکس بوده‌اند. در این بین تنها یک پاس گل در هفته سوم به‌نام مهدی ترابی در اراک ثبت شد و دو نفر دیگر هنوز پاس گل نداده‌اند تا مثلث R.S.T که قرار بود پرسپولیس را شبیه همان تیم دهه 60 و اواخر دهه 70 کند، آماری ناامید‌کننده و عجیب از خود بر جای بگذارند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها
یدالله علیوندی 1401/07/28
بادرود ترس از باخت گل محمدی را ترسو کرده است وخط وسط ومیانه یا کمربند پرسپولیس ابدا مهاجمین را تغذیه نمی‌کنند بین خط حمله ومیانه باهم هماهنگی ندارند بیراوند در میان ۱۶ تیم وخود پرسپولیس بیشترین توپ را از خط میانی ودفاع دریافت میکند که نشان‌دهنده دفاعی بودن تیم است مثلا ترابی یا سروش یا کامیابی پا به تودارند به طرف دروازه حریف می‌روند میبینی که یک دفه توبه عقب برای بیرانوند ارسال می‌کنند اینکار آنقدر در نیمه زمین خودی تکرار می‌شود که حال آدم جدی جدی به هم میخوره واز دیدن فوتبال زده می‌شود وشبکه را عوض می‌کند وتیمهای دیگر را می‌بیند در حالیکه وجودش وحواسش به بازی پرسپولیسه الان اگر آمار گرفته شود پرسپولیس شاید به زور رده پنجم را خواهد داشت
سیدعلی اکبر 1401/07/28
واسه یحیی فرق نمیکندجلوتیم قعرنشین بازی داردیاباتیم صدرنشین.جلوهمه بانک مهاجم ویه شیوه بازی می‌کند.وی را میرسانندبه صادقی اوهم می‌فرسته توهیجده قدم.اکثرتیمهابا دومهاجم بازی میکنن بااینکه بازیکنای خوب که پرسپولیس گرفت فکرمیکردیم واسه قهرمانی بسته شده امانه امسال قهرمانی بازمال استقلاله.حالاوجودمطهری بیشترحس میشه یحیی یه مربی دفاعیه آدمودق میدن تائه گل بزنن
ناشناس 1401/07/27
والا همه بازی های پرسپولیس جذابن تازه اول راهه برین درمورد سپاهان حرف بزنین که به نساجی باخت

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.