2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
کالدرون تصمیم به حذف سید جلال دارد؟

کالدرون تصمیم به حذف سید جلال دارد؟

سید جلال حسینی بازیکنی است که به سختی می‌توانید بازی بد از او به خاطر بیاورید. او آنچنان باتجربه و ماهر است که همیشه نمایش‌هایش باصلابت جلوه می‌کند.

دوات آنلاین-فوتبال برای هر بازیکنی یک روزی به نقطه پایان می‌رسد. بعضی از بازیکنان خود نقطه پایان را می‌گذارند و عده‌ای دیگر منتظر می‌مانند تا یک مربی نقطه را بگذارد و دوران فوتبال‌شان تمام شود. برای جلال حسینی در تیم ملی، کارلوس کی‌روش این نقطه را روی کاغذ کارنامه ملی او گذاشت. واقعیت این است که در پرسپولیس نیز چیزی نمانده تا گابریل کالدرون نقطه پایان را بگذارد.

 

ایران ورزشی نوشت:تصمیم سختی که کارلوس کی‌روش گرفت، برانکو در پاسخ به کی‌روش کنایه زد و حالا گابریل کالدرون مشغول رسیدن به همان تصمیم است. تصمیم سخت و پر سر و صدا. گذر از یک نام مهم: جلال حسینی.

 

هنوز روشن نیست که کالدرون مشغول اجرای این پروژه است یا خیر. او کار آسانی را انتخاب نکرده اما به نظر می‌رسد این انتخاب اوست که از جلال حسینی گذر کند. جملات کالدرون در پاسخ به پرسش‌هایی درباره جلال حسینی نشان می‌دهد که کالدرون حتی حاضر است کمی از فضای پر از احترام به کاپیتان تیمش فاصله بگیرد و فارغ از تعارفات حرف بزند. اینها یعنی کالدرون ابایی از جوی که در رویارویی با حسینی شاید ایجاد شود، ندارد.

 

جلال حسینی بازیکنی احترام‌برانگیز برای پرسپولیسی‌هاست. او در موفقیت‌های چند فصل اخیر پرسپولیس نقشی بزرگ داشته و هیچ‌کس نمی‌تواند نقش او را فراموش کند. شاید اگر طرفداران پرسپولیس بخواهند نام یک چهره مؤثر سالیان اخیر را پس از برانکو ایوانکوویچ به زبان بیاورند، پیش از همه به جلال حسینی اشاره کنند. این نکات کنار گذاشتن جلال حسینی را بسیار دشوار می‌کند و حتی می‌تواند چالشی جدی برای هر مربی باشد. هنوز مشخص نیست که کالدرون بخواهد این چالش را برای خود بسازد یا نه اما نشانه‌های بسیاری وجود دارند که فکر کنیم کالدرون درباره جلال حسینی تصمیم خود را گرفته است. شاید هم کالدرون فقط عادت دارد که بی‌محابا درباره هر بازیکنی نظر بدهد.

 

جلال حسینی در یک شرایط توفانی و جدل سخت بین کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ از تیم ملی کنار گذاشته شد. کی‌روش تصمیمش را گرفته بود که در پروژه تغییراتش در تیم ملی، دیگر به حسینی متکی نباشد و این برای حسینی سخت بود که به رغم آمادگی تیم ملی را از دست بدهد. جلال حسینی وقتی از تیم ملی کنار گذاشته شد که هنوز توان بازی برای تیم ملی را داشت اما نمی‌توانست توقعات فنی کی‌روش را برآورده کند. او پس از خداحافظی ملی، همچنان در پرسپولیس درخشید.

 

حسینی بازیکنی است که به سختی می‌توانید بازی بد از او به خاطر بیاورید. او آنچنان باتجربه و ماهر است که همیشه نمایش‌هایش باصلابت جلوه می‌کند و کسی تصویر یک مدافع تمام شده یا پراشتباه را از او در ذهن ندارد. دوران ملی هم وقتی برای او تمام شد که هیچ تصویر ناکامی از او در ذهن‌مان نمانده بود. این یک خوشبختی بزرگ برای هر مدافعی است که حتی آخرین نمایش‌هایش با صلابت و باشکوه باشند. این خوشبختی را اما هر بازیکنی نمی‌پذیرد، چون این تصور را نزد خود دارد که من همچنان می‌توانم ادامه دهم.

 

جلال حسینی امروز همچنان می‌تواند در پرسپولیس ادامه دهد. او هنوز جلال حسینی است و تردید در ذهن هوادار نساخته. بین هواداران پرسپولیس کمتر کسی را پیدا می‌کنید که به بازی جلال حسینی بی‌اعتماد شده باشد. کالدرون اما با دیگران هم‌نظر نیست و شاید نفرات دیگری را برای خط دفاع تیمش ترجیح دهد. این ترجیح البته پرحاشیه و پرماجراست. گذر از نام کاپیتان پرسپولیس ساده نیست. اما بهترین نفر برای انتخاب کیست؟ چه کسی بهتر از همه می‌تواند درباره آینده یک بازیکن در تیم تصمیم بگیرد؟ جلال حسینی یا گابریل کالدرون؟

 

شاید جلال خودش بهتر از همه بداند که همچنان می‌تواند بدرخشد یا نه اما کالدرون رأی و نظر آخر را خواهد داد و تصمیم او قابلیت اجرایی دارد. کالدرون هنوز نظر قطعی نداده و حسینی نیز باید آنچنان باتجربه باشد که بتواند در فضایی آرام رأی کالدرون را تغییر دهد.

 

جنجال‌ها و پرسش‌ها و کنکاش‌ها حتماً به حواشی این ماجرا می‌افزاید اما توقع از جلال حسینی این است که بتواند این مسأله سخت را درباره خودش شبیه یک کاپیتان درون پرسپولیس حل کند. این یک توقع بزرگ از یک بازیکن است که حتی درباره خودش به نفع تیم کوتاه بیاید و همه چیز را به زمان بسپارد. شاید این آزمون دشوار جلال حسینی را نزد هواداران صاحب اعتبار بیشتری کند، وقتی ببینند جلال حسینی به رغم جایگاه ویژه‌اش مقابل مربی مثل یک بازیکن بدون بحث و حرف مسئولیت‌هایش را انجام می‌دهد. هنوز هیچ نشانه‌ای برای تمایل حسینی به خداحافظی وجود ندارد و در این حالت بهترین انتخاب برای او سکوت و تمرین و کوشش برای تغییر دیدگاه کالدرون است.

 

هیچ‌کس نمی‌تواند از جلال حسینی خرده بگیرد که چرا پایان دوران فوتبال خود را اعلام نمی‌کند. او هنوز یک تصویر بد و بدون صلابت ثبت نکرده، پس همچنان حق با اوست که برای ادامه بجنگد. جلال حسینی را اگر از ملوان تا پرسپولیس بشناسید، حتماً می‌پذیرید که او مرد جنگ‌هایی بزرگ‌تر است و شاید دوباره ستاره دفاع پرسپولیس شود.

 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.