2024/05/22
۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ خرداد
درمان سریع و خانگی مسمومیت غذایی؛ چی بخوریم که خوب باشد

درمان سریع و خانگی مسمومیت غذایی؛ چی بخوریم که خوب باشد

روش های درمان خانگی مسمومیت غذایی را در این مطلب بخوانید و با خوراکی های مفید در این زمینه آشنا شوید.

دوات آنلاین -مواجهه با مسمومیت غذایی که ممکن است ناشی از خوردن یک غذای ناسالم در بیرون از خانه باشد، می‌تواند تجربه‌ای را برای شما رقم بزند که با علایمی مانند تهوع، استفراغ، اسهال و درد شکم همراه است. در حالی که تماس با اورژانس یا فوریت‌های پزشکی در موارد مسمومیت شدید بسیار مهم است، چندین درمان خانگی می‌تواند ناراحتی را کاهش دهد و به بهبود مسمومیت تا رسیدن به مراکز درمانی در صورت نیاز کمک کند.

 

برای درمان مسمومیت مایعات بخورید

روزنامه خراسان نوشت: کم آبی یکی از عوارض شایع مسمومیت غذایی است که به دلیل از دست دادن مایعات ناشی از استفراغ و اسهال اتفاق می‌افتد. جایگزین کردن مایعات از دست رفته برای جلوگیری از کم آبی و کمک به بهبود ضروری است. برای هیدراته ماندن آب فراوان، دمنوش‌های گیاهی، نوشیدنی‌های حاوی الکترولیت مانند آب نارگیل و آبگوشت‌های بدون رب بنوشید. از نوشیدنی‌های کافئین دار خودداری کنید زیرا می‌توانند کم آبی بدن را تشدید کنند.

 

رفع مسمومیت غذایی با زنجبیل

 به گزارش «همشهری آنلاین» این گیاه از دیرباز به عنوان یک درمان طبیعی برای مشکلات گوارشی از جمله تهوع و استفراغ استفاده می‌شده است. خواص ضد التهابی و ضد میکروبی آن می‌تواند به تسکین سیستم گوارشی و کاهش علایم مسمومیت غذایی کمک کند. چای زنجبیل را با قرار دادن تکه‌های زنجبیل تازه در آب داغ ظرف چند دقیقه آماده کنید. برای تسکین حالت تهوع ناشی از مسمومیت و بهبود هضم، در طول روز چای زنجبیل بنوشید.

 

بیشتر بخوانید: برای سرگیجه چی خوب است

 

زغال فعال چه فایده ای دارد

زغال فعال یک عامل سم زدای قوی است که می‌تواند به جذب سموم و باکتری‌های مسئول مسمومیت غذایی کمک کند (زغال فعال که با عنوان کربن فعال نیز شناخته شده، دارویی است که برای درمان مسمومیت‌های ایجادشده از طریق دهان و دستگاه گوارش، استفاده می‌شود). مکمل‌های زغال فعال را بعد از خرید از داروخانه، طبق دستورالعمل روی بسته بندی مصرف کنید یا پودر زغال فعال را با آب مخلوط کرده و بنوشید تا علایم مسمومیت غذایی را کاهش دهید.

برای درمان مسمومیت غذایی چی بخوریم

سرکه سیب برای مسمومیت مفید است

 این نوع سرکه به دلیل خواص ضد میکروبی و توانایی آن در ارتقای سلامت دستگاه گوارش مشهور است. می‌تواند به کشتن باکتری های مضر در دستگاه گوارش و بازگرداندن تعادل فلور روده کمک کند. یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب خام و فیلتر نشده را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و قبل از غذا بنوشید تا به هضم غذا کمک کنید و علایم مسمومیت غذایی را کاهش دهید.

 

در همین زمینه: برای اسهال چی بخوریم

 

پروبیوتیک‌ها را فراموش نکنید

پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفیدی هستند که سلامت روده را تقویت و از سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کنند. مصرف غذاهای غنی از پروبیوتیک مانند ماست، کفیر، کیمچی، کلم ترش و کومبوچا می تواند باعث بازگرداندن تعادل فلور روده شود که در اثر مسمومیت غذایی به هم می‌خورد. این غذاها حاوی کشت‌های زنده باکتری‌های مفید هستند که به بازسازی میکروبیوم روده و بهبود عفونت‌های دستگاه گوارش کمک می‌کنند.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.