2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
داود فنایی: پرسپولیس باید برای لیگ قهرمانان تقویت شود

داود فنایی: پرسپولیس باید برای لیگ قهرمانان تقویت شود

رسانه ها به رادوشوویچ استرس دادند/ یک دروازه بان خوب دیگر هم می خواهیم.

دوات آنلاین-نوزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال در حالی به ایستگاه پایانی نزدیک می شود که سرخپوشان پایتخت جشن چهارمین قهرمانی شان را برپا کردند و جام را بالای سر بردند. پرسپولیسی ها که در 3 سال گذشته با برانکو به افتخارات زیادی دست یافته بودند، امسال با گابریل کالدرون و یحیی گل محمدی مجدداً قهرمان لیگ شدند. بی شک یکی از دلایل قهرمانی سرخ ها حضور دو دروازه بان سطح اول در چارچوب دروازه بود. علیرضا بیرانوند که به تازگی به تیم آنتورپ بلژیک پیوسته و بوژیدار رادوشوویچ که در چند بازی جانشین بیرانوند شد عملکرد خوبی داشت. کیفیت خوب این دو دروازه بان یکی از عوامل مهم قهرمانی های پرسپولیس در 4 دوره لیگ برتر است.

 

داود فنایی، مربی دروازه بان های پرسپولیس در خصوص قهرمانی پرسپولیس به «ایران» گفت: «قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر کاملاً لذت بخش بود و این قهرمانی حاصل تلاش 2 تیم از کادر فنی (تیم کالدرون و تیم گل محمدی) است. پرسپولیس طی این سال ها به شرایط خوبی رسیده است و قطعا می توانیم با امکانات بهتر و بازیکنان باکیفیت این قهرمانی را تکرار کنیم، البته کار سختی است اما پیش نیاز آن، تلاش و همدلی کل مجموعه پرسپولیس است که ان شاالله این تلاش و همدلی ادامه یابد. زمانی که در پرسپولیس بازی می‌کردم 4 قهرمانی لیگ و حذفی آوردم و دو سومی آسیا هم به دست آوردم که حس خوبی بود و امیدوارم در کسوت مربیگری هم این جام ها را کسب کنم.»

 

شرایط قهرمانی در فصل آینده

او در خصوص شرایط پرسپولیس برای تکرار قهرمانی در فصل آینده لیگ برتر افزود: « پیشگو نیستم اما می دانم که برای رسیدن به قهرمانی در فصل آینده نیازمند این هستیم تا برخی از امکانات مهیا شود،البته رسیدن به این موضوع سخت است و باید خیلی بیشتر تلاش کنیم تا بتوانیم این قهرمانی ها را فصل آینده هم تکرار کنیم. امیدوارم که سال آینده بتوانیم هم بازیکنان را حفظ کنیم و هم بازیکنان جدید باکیفیتی به تیم اضافه کنیم تا این مسیر قهرمانی را کماکان ادامه دهیم.»

 

مربی دروازه بان های پرسپولیس ادامه داد: «امسال فصل سختی برای پرسپولیس بود و کار پرسپولیس با وجود غیبت هواداران سخت شده بود. متاسفانه کرونا باعث شد تا هواداران مان غایب باشند و بازی های ما سوت و کور شود بخصوص در جشن قهرمانی که غیبت هواداران مان کاملاً احساس شد. پرسپولیس تیمی است که با هواداران اش زنده است.»

 

فنایی در خصوص عملکرد دروازه بان های پرسپولیس در لیگ نوزدهم اظهار داشت: «پرسپولیس چند سالی است که 2 دروازه بان قابل اعتماد (بیرانوند و رادوشوویچ) دارد و این دو دروازه بان  طی این سال ها رفاقت و رقابت خوبی با هم داشتند و این موضوع موجب شد تا پرسپولیس در این چند سال از این ناحیه خیالش راحت باشد؛همه دیدند که پس از رفتن بیرانوند به اروپا، رادو عملکرد خوبی داشت.» 

 

او در خصوص گلی که رادوشوویچ در بازی با ذوب آهن دریافت کرد، افزود: «بی شک رسانه ها به رادوشوویچ استرس دادند و گلی که رادو در بازی با ذوب آهن خورد نتیجه همان استرس بود. او روحیه بالایی دارد و همیشه در تمرینات با همین روحیه بالا تمرین می کند. رادو گلر خوبی است و در این سال ها به پرسپولیس کمک کرد و قطعاً می تواند سال آینده هم به پرسپولیس کمک کند. شک نکنید رادو در بازی بعدی عملکرد بهتری خواهد داشت و می تواند جزو بهترین ها باشد.»

 

نیاز به یک دروازه بان

مربی دروازه بان های پرسپولیس در خصوص نیاز این تیم به یک دروازه بان دیگر در فصل آینده، گفت: «در حال حاضر رادو شرایط خوبی دارد و عملکرد او در بازی های اخیر نشان داد که می تواند سنگربان شماره یک پرسپولیس باشد اما ما یک دروازه بان خوب دیگر هم می خواهیم و امیدوارم که بتوانیم یک دروازه بان خوب جذب کنیم. در حال حاضر دروازه بان های خوبی در لیگ برتر حضور دارند که می توانند فصل بعد در پرسپولیس باشند.»

 

فنایی در خصوص حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بیان داشت: « لیگ قهرمانان همیشه برای تیم های ایرانی سخت است چرا که تیم های حاشیه خلیج فارس همیشه برای لیگ قهرمانان برنامه دارند و بازیکنان خوبی به جمع خود اضافه می کنند. پرسپولیس باید برای لیگ قهرمانان تقویت شود.»

 

از بیرانوند چه خبر

علیرضا بیرانوند چند روزی است که در تمرینات تیم آنتورپ بلژیک حضور دارد و در روزهای گذشته «پائول قیزنس»، رئیس باشگاه آنتورپ به تمجید از شیرجه های دروازه بان تیم ملی پرداخت. مربی دروازه بان های پرسپولیس در این خصوص افزود: «بیرانوند دروازه بان شماره یک تیم ملی ایران است و شیرجه های او حرف ندارد. او چند سال برای پرسپولیس زحمت کشید و عملکرد خوبی داشت. برای بیرانوند آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم علیرضا در فوتبال اروپا به خواسته‌هایش برسد. او با تمرین، پشتکار و تمرکز بالا می‌تواند به موفقیت برسد. بیرانوند گلر توانمندی است و پتانسیل پیشرفت را در فوتبال اروپا  دارد.»  

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.