2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
کار سخت سیدجلال برای شکستن رکورد عنایتی

کار سخت سیدجلال برای شکستن رکورد عنایتی

کاپیتان سرخ‌ها در جمع پیرمردهای تاریخ لیگ برتر قرار گرفته است.

دوات آنلاین-سیدجلال حسینی، کاپیتان و مدافع میانی تیم فوتبال پرسپولیس با ۳۸ سال سن اگر مسن‌ترین بازیکن لیگ برتر نباشد، قطعا یکی از این افراد است که در بالاترین سطح فوتبال ایران بازی می‌کند. کاپیتان سرخ‌پوشان که در آستانه ۳۹ سالگی قرار دارد، با ۱۹ سال حضور در بالاترین سطح فوتبال ایران و ۱۱۶ بازی ملی یکی از ماندگارترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است. اما این فصل این بازیکن باتجربه دیگر آن جایگاه ثابت و همیشگی‌اش را در پرسپولیس نداشت و همین مسئله باعث شد تا شایعاتی در خصوص خداحافظی او از دنیای فوتبال به گوش برسد. اما در هفته‌های پایانی فصل، بازگشت حسینی به ترکیب اصلی سرخ‌ها و نمایش خوب او گویای این واقعیت بود که کاپیتان سرخ‌ها هنوز هم می‌تواند در فوتبال ایران بدرخشد.

 

حسینی دیروز در خصوص این‌که تا چه زمانی در سطح نخست فوتبال کشور بازی خواهد کرد، گفت: «قراردادم فعلا معتبر است ولی در فوتبال حرفه‌ای چیزی قابل پیش‌بینی نیست. من همچنان در خدمت تیم هستم و هر جا که بتوانم تلاش خواهم کرد. شایعه بازنشستگی من پس از بالا بردن جام قهرمانی صحت ندارد. من در حال تمرین هستم و ترجیح می‌دهم روزبه‌روز پیش بروم و درباره آینده زیاد صحبت نکنم.» به این ترتیب و با توجه به حمایت تمام‌قد یحیی گل‌محمدی از کاپیتان با تجربه تیمش، فصل آینده نیز شاهد حضور سیدجلال در پرسپولیس خواهیم بود.

    

سیدجلال حسینی در سال‌های حضورش در فوتبال ایران رکوردهای منحصربه‌فردی را به نام خود ثبت کرده است. مهمترین رکورد او در تعداد قهرمانی‌ها در بالاترین سطح فوتبال ایران است. سیدجلال حسینی، مدافع و کاپیتان 38 ساله باشگاه پرسپولیس که پیش از این 7 قهرمانی را در لیگ ایران داشته، با قهرمانی سرخ‌پوشان در لیگ نوزدهم، هشتمین قهرمانی خود را کسب کرد و در لیگ برتر جاودانه شد. همچنین حسینی رکورد ویژه قهرمانی با ۳ تیم در لیگ برتر را ثبت کرده و پیش از این هیچ کدام از ستارگان فوتبال کشورمان ۳ قهرمانی متفاوت با ۳ تیم مختلف در لیگ برتر نداشته‌اند. قهرمانی با سایپا لیگ ششم، سپاهان لیگ نهم، دهم و یازدهم و پرسپولیس در 4 فصل اخیر باعث شده تا حسینی پرافتخارترین بازیکن تاریخ لیگ برتر لقب بگیرد.

    

اما رکوردهای کاپیتان محبوب سرخ‌ها در جام‌ها خلاصه نمی‌شود و سیدجلال حسینی با حضور مقابل پیکان در لیگ نوزدهم توانست در هفدهمین سال حضورش در ادوار لیگ برتر به رکورد 438 بازی برسد و از این حیث کاپیتان وفادار نارنجی‌پوشان سایپا را که 437 بازی باشگاهی در ادوار لیگ برتر دارد، پشت سر بگذارد. حسینی در 3 بازی اخیر پرسپولیس هم فیکس بوده و حالا تعداد بازی‌های لیگ برتری او به عدد 441 بازی رسیده است.

 

البته حسینی رکورد بیشترین بازی در لیگ برتر را ندارد چراکه پیش از او، سنگربان کهنه‌کار سابق استقلال یعنی سیدمهدی رحمتی با حضوری همیشگی در تمامی ادوار لیگ برتر توانسته رکورد 467 بازی لیگ برتری را به نام خود ثبت کند و با این اوصاف باید منتظر ماند و دید در دوئل پیرمردهای لیگ برتر کدامیک سرانجام زودتر کفش‌هایشان را خواهد آویخت و چه رکوردی را در پایان از خودش به جای خواهد گذاشت.

    

سیدجلال حسینی در بازی قبلی پرسپولیس در حالی در ترکیب اصلی قرار گرفت که 38 سال و 6 ماه روز از روز تولدش در تاریخ 14 بهمن 1360 می‌گذشت. سیدجلال در حال حاضر مسن‌ترین بازیکن لیگ نوزدهم به حساب می‌آید اما اگر بخواهد رکورد مسن‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر را بشکند نه تنها باید در هفته‌های پایانی لیگ بیستم هم به میدان برود بلکه باید در لیگ بیست‌ویکم هم بازی کند! اگر شروع لیگ بیستم را در مهرماه سال جاری و پایان آن را در تیرماه سال بعد در نظر بگیریم سیدجلال در هفته‌های پایانی لیگ بعد در حالی به میدان می‌رود که 39 سال و 7 ماه دارد. رکورد مسن‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر در اختیار رضا عنایتی است که در بازی استقلال-صبا با 40 سال و 7 ماه به میدان رفت.

 

مهدی رجب‌زاده با 39 سال و 9 ماه و محسن بنگر با 39 سال و 5 ماه به ترتیب در جایگاه دوم و سوم پیرمردهای تاریخ لیگ برتر قرار گرفته‌اند و به نظر می‌رسد سیدجلال برای عبور از این 3 بازیکن باید برای حضور در لیگ بیست‌ویکم هم برنامه داشته باشد. این‌که سیدجلال به رکورد رضا عنایتی می‌رسد یا خیر سوالی است که فقط زمان جوابش را خواهد داد.

 

منبع: روزنامه خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.