2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
گفت‌و‌گو با ایمون زاید: پرسپولیس به ماشین گل‌زنی نیاز دارد

گفت‌و‌گو با ایمون زاید: پرسپولیس به ماشین گل‌زنی نیاز دارد

همیشه پرسپولیس را دنبال می‌کنم. مربی «یایا» (یحیی گل‌محمدی) امسال کار بزرگی انجام داد. پرسپولیس یک بار دیگر قهرمان خواهد شد و من از این اتفاق خوشحالم.

دوات آنلاین-ایمون زاید؛ اسم این بازیکن ایرلندی که می‌آید بی‌شک همه یاد بازی استقلال و پرسپولیس می‌افتند. بدون تعارف باید گفت که شده سمبل پرسپولیسی‌ها و منفور استقلالی‌ها. بازیکنی که حتی در پرسپولیس زیاد دوام نیاورد و به قول خیلی از هواداران پرسپولیس که توی گعده‌های کل‌کل می‌افتند:«ایمون آمد،سه گل به استقلال زد و رفت.»شاید هم حق با آنها باشد! هر چه بود ایمون زاید در گوشه‌ای از قلب هواداران سرخ باقی خواهد ماند. مثل بهزادی‌ها،ایرانپاک‌ها و همه آنهایی که در بازی‌های مهم و حساس گل زدند، پاس گل دادند یا هت‌تریک کردند و برای همیشه خودشان را به تاریخ این باشگاه بزرگ گره زدند. ایمون زاید این روزها در آمریکاست. در تنسی فوتبال بازی می‌کند و در حال یادگیری است تا به زودی وارد عرصه مربیگری شود. به بهانه چهارمین قهرمانی پرسپولیس(البته روی کاغذ، فعلا‌) با ایمون تماس گرفتیم تا از خودش، شرایطی که دارد و پرسپولیس برای ما حرف بزند.

 

*خیلی وقت است که خبری از تو نیست. این روزها چه می‌کنی؟

این روزها در آمریکا ، درایالت تنسی هستم. من اینجا برای یک تیم حرفه‌ای فوتبال بازی می‌کنم و همه چیز خوب است.

 

*خیلی‌ها فکر می‌کردند که باید بازنشسته شده باشی.

هنوز که نه، اما دارم یک کارهایی می‌کنم. می‌خواهم دوره مربیگری Uefa A خود را تمام کنم و به‌زودی وارد دنیای مربیگری شوم. برنامه‌های زیادی برای آینده‌ام دارم که باید پله‌‌پله آنها را پیش ببرم.

 

*از پرسپولیس خبر داری؟ می‌دانی که به احتمال خیلی زیاد چهارمین قهرمانی‌شان را هم جشن خواهند گرفت؟

بله؛ من همیشه پرسپولیس را دنبال می‌کنم و همیشه از پرسپولیس خبر دارم. مربی «یایا» (یحیی گل‌محمدی) امسال کار بزرگی انجام داد. پرسپولیس یک بار دیگر قهرمان خواهد شد و من از این اتفاق خوشحالم. بچه‌ها یک امتیاز از 5بازی می‌خواهند و خیلی غیر‌ممکن است که این اتفاق نیفتد.

ایمون زاید بازیکن سابق پرسپولیس

*فکر می‌کنی چه عواملی باعث شده تا پرسپولیس برای چند سال در اوج باشد و برای چند سال قهرمان شود؟

پرسپولیس یکی از بهترین تیم‌هایی است که من دیده‌ام. به خصوص این‌که آنها همیشه خط دفاعی عالی داشته‌اند. خط دفاع خوب یکی از برگ‌های برنده برای رسیدن به قهرمانی است. با این حال آنها یک مشکل دارند و آن گلزنی است!

 

*یعنی علیپور و ترابی و ...

من می‌خواهم از مهدی ترابی حرف بزنم. در آمار دیده‌ام که او بهترین گلزن پرسپولیس در لیگ بوده است. مهدی 10 تا گل برای تیمش زده و این خیلی کم است. من بازی‌های پرسپولیس را دنبال می‌کنم.4 گل از این 10 گل از روی نقطه پنالتی بوده است. پرسپولیس پس از پایان لیگ باید در لیگ قهرمانان بازی کند. اگر آنها می‌خواهند در این لیگ موفق باشند به فاکتور دیگری هم نیاز دارند، یعنی جذب یک مهاجم خوب. یک گلزن ثابت یا همان ماشین گلزنی که فقط برای پرسپولیس گل بزند.

 

*یک مهاجم مثل خود ایمون زاید؟!

من پرسپولیس را واقعا دوست دارم. رویایم هم این است که یک روز بر‌گردم و دوباره مقابل هواداران این تیم بازی ‌کنم.

 

*از سایر تیم‌های ایرانی هم خبر داری؟

همه را بررسی می‌کنم، اما بیشتر پرسپولیس. البته چون بازیکن این تیم بوده‌ام برایم مهم است.راستی یک خبر دیگر هم دارم.

 

*چه خبری؟

همین چند روز پیش تولد آقای وحید هاشمیان بود. من ایشان را خیلی دوست دارم. یک تولد مبارک می‌گویم به وحید. او از نظر من افسانه درخشان فوتبال ایران است و یک جنتلمن واقعی.

 

*ایمون یک پیام هم به هواداران پرسپولیس بده.

برای همیشه آنها و تیم‌شان را دوست دارم. بنویسید یک روز بر می‌گردم،حتما.

 

منبع: روزنامه جام جم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.