2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
پیروزی گول زننده پرسپولیس  قبل از دربی؛مرد آرژانتینی سردرگم است

پیروزی گول زننده پرسپولیس قبل از دربی؛مرد آرژانتینی سردرگم است

چرا می‌گوییم شرایط فنی پرسپولیس قبل از دربی نگران‌کننده است؟ مهم‌ترین دلیلش سردرگمی مرد آرژانتینی در انتخاب سیستم و ترکیب است

دوات آنلاین-بردن قبل از دربی خیلی هم خوب است اما اگر ایده‌آلیست باشید به کیفیت تماشا می‌کنید و عیب‌ها جلوی چشم‌تان یکی یکی مثل دمل‌های چرکین بیرون می‌زنند و تصویر پیش رویتان را زشت می‌کنند. آنچه از پرسپولیس مقابل صنعت نفت دیدم یک بازی از هم گسیخته، پر نوسان و پر ایراد بود اما وقتی همه امتیازهای بازی رفت به حساب این تیم، هیچ کس از عیب‌ها و ایرادها نگفت و انگار دیگر آن همه مشکل فنی مهم به نظر نمی‌رسید.

 

ایران ورزشی نوشت:تصور می‌کنم بردن در این شرایط و با این نمایش پر از نقص و ایراد آن هم قبل از دربی برای پرسپولیس و سرمربی تازه‌واردش خطرناک‌تر و گول زننده بود چرا که انگار هنوز چرخ دنده‌های تیم کالدرون به هم متصل نشده و روی هم نیفتاده است. تیم او مقابل صنعت نفت نه روح داشت نه هارمونی و مثل جزایر پراکنده‌ای می‌ماند که هدفش را گم کرده و در استخری خالی از آب گهگاه بی‌گدار به آب می‌زد و به هیچ نمی‌رسید.

 

ماجرا وقتی نگران کننده می‌شود که بدانیم کالدرون با تغییرات کلی در سیستم و ترکیب وارد این میدان شد اما جدا از شانس گل دقیقه 3، تا دقیقه 68 پرسپولیس نتوانست موقعیت گل بسازد و شرایط فنی تیم تنها زمانی بهتر شد که با تغییرات کالدرون، او تیمش را به شرایط گذشته برگرداند و البته صنعت نفت بی‌محابا بازی کرد تا تعداد موقعیت‌های گل پرسپولیس از عدد یک نگران کننده در نیمه اول، در پایان بازی به 5 قابل قبول‌تر برسد.

 

چرا می‌گوییم شرایط فنی پرسپولیس قبل از دربی نگران‌کننده است؟ مهم‌ترین دلیلش سردرگمی مرد آرژانتینی در انتخاب سیستم و ترکیب است. عصر دوشنبه به صورت واضح شاهد این بودیم که تغییرات کالدرون در سیستم و نفرات جواب نداد و وقتی شرایط تیمش تا حدودی بهتر شد که او همان نفرات بازی‌های قبل را به زمین فرستاد.

 

حالا جدا از سرگشتگی بزرگ کالدرون درباره تغییر سیستم و ترکیب نفرات، آنچه او را نگران خواهد کرد اینجاست که چرا و چطور این تیم با این همه مهره در ساختن موقعیت ضعیف عمل می‌کند؟ کالدرون می‌گوید از گل نزدن مهاجمانش ناراحت نیست و آنچه نگرانش می‌کند نساختن موقعیت گل است اما واقعیت اینجاست که تیم او در این آیتم ویژه نیز به شکلی جدی مشکل دارد.

 

جدا از سرگیجه تغییرات در خط دفاع و دروازه که موارد مبهمی دارد کالدرون به عنوان یک هافبک با علامت سؤال‌های بزرگی در خط میانی مواجه است. حالا در آستانه دربی او نمی‌داند که خط میانی‌اش را با چه آرایشی و با کدام نفرات به میدان بفرستد. آیا باید به باتجربه‌ها اعتماد کرد یا آماده‌تر‌ها را به میدان فرستاد؟ آیا باید از برخی نفرات مثل نوراللهی و امیری در پوزیشن‌های متفاوت با شرح وظایفی متفاوت استفاده کرد یا تغییراتی اندک می‌تواند شرایط این خط را سامان دهد؟ آیا با بازگرداندن نفراتی مثل عالیشاه و امیری به این خط، شرایط تیم در فاز حمله بهتر خواهد شد و مهاجمان بیشتر در موقعیت گل قرار می‌گیرند؟ آیا این خط میانی در مواجهه با خط هافبکی که از مهره‌هایی هموزن خود سود می‌برد وا نخواهد رفت؟

 

اینها و هزاران سؤال درباره جزییات فنی پرسپولیس نگرانی‌هایی را برای پرسپولیس قبل از دربی ایجاد کرده که اگر کالدرون جواب قاطعی برای آنها نداشته باشد در اولین تجربه این بازی بزرگ به مشکل خواهد خورد. البته بردن در بازی ماقبل دربی هر چه نداشته باشد او و تیمش را به لحاظ روانی در موقعیت برتری قرار داده است. حالا پرسپولیس در آستانه دربی 4 امتیاز بیشتر از حریف دیرینه دارد و با روان آسوده‌تری پای به میدان بزرگ یکشنبه خواهد گذاشت. از قدیم نیز گفته‌اند شرایط روانی در دربی به‌شدت تعیین کننده است و شاید دوستداران پرسپولیس نیز دلخوش به این آیتم ویژه زیاد به ایرادهای فنی تیم‌شان نمی‌پردازند و آنقدر که باید نگرانش نیستند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.