2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
اخبار پرسپولیس/ آماده‌باش کالدرون به کاپیتان دوم سرخ‌ها

اخبار پرسپولیس/ آماده‌باش کالدرون به کاپیتان دوم سرخ‌ها

ماهینی در دربی رفت فصل گذشته از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شدید شد و چند ماه دور از میادین بود.

دوات آنلاین-کمتر از 10 روز به برگزاری دیدار رفت دربی پایتخت باقی مانده؛ البته به شرطی که اعتراض باشگاه استقلال به تاریخ دربی به خاطر انجام بازی در یک روز غیرتعطیل رد شود و در همان تاریخ 31 شهریور شاهد برگزاری دربی سرخابی باشیم. پرسپولیس و استقلال در شرایطی آماده برگزاری نودمین تقابل سنتی‌شان می‌شوند که نه هنوز تکلیف سوپرجام 97 مشخص است که دربی 87 محسوب می‌شود و نه دو تیم شرایط مناسبی در شروع لیگ داشته‌اند.

 

سرخ‌پوشان مدافع عنوان قهرمانی با گابریل کالدرون از دو بازی سه امتیاز اندوخته‌اند آن هم فقط با یک گل زده. وضعیت استقلال هم با آندره‌آ استراماچونی به مراتب بدتر است و آبی‌ها از دو بازی قبلی یک امتیاز کسب کرده‌اند با دو گل خورده و یک گل زده. وضعیت آماری دو تیم اصلا خوب نیست و حالا پرسپولیس در پیش‌بازی دربی باید به مصاف صنعت‌نفت برود و استقلال به مصاف نفت مسجدسلیمان. هرچند از الان نمی‌توان درباره ترکیب و تاکتیک پرسپولیس و استقلال با قطعیت چیزی نوشت چراکه دیدارهای دو تیم در هفته سوم و نتایج آن‌ها می‌تواند روی ترکیب و تاکتیک سرخابی برای دربی تاثیر بگذارد اما راه گمانه‌زنی و پیش‌بینی همیشه باز است.

 

برای همین هم عده‌ای از همین حالا درباره ترکیب دو تیم و استراتژی مردان آرژانتینی و ایتالیایی پرسپولیس و استقلال برای دربی صحبت و گمانه‌زنی می‌کنند. البته با توجه به حفظ اسکلت اصلی پرسپولیس و ترکیب نسبتا ثابت این تیم گمانه‌زنی در مورد سرخ‌پوشان به مراتب راحت‌تر از حدس زدن ترکیب استقلال است که به خاطر مصدومیت عارف غلامی و فرشید باقری و دیر اضافه شدن روزبه چشمی کار دشوارتری دارد. در مورد استقلال تنها نکته‌ای که می‌توان با قاطعیت نوشت استفاده از چشمی است ولو این‌که دیر به تمرین اضافه شده چراکه فرشید باقری، هافبک‌دفاعی استقلال آسیب جدی دیده و چند هفته‌ای دور از میادین خواهد بود و استراماچونی ناچار است از چشمی کنار علی کریمی استفاده کند. نکته بعدی در مورد آبی‌ها تمایل سرمربی ایتالیایی به استفاده از زوج طاهرخانی و دانشگر در قلب خط دفاعی است در حالی که تصور می‌شد با رفع محرومیت سیاوش یزدانی و دانشگر این دو بازیکن زوج خط دفاعی را تشکیل دهند. اما در بازی‌های دوستانه استراماچونی روی استفاده از طاهرخانی و دانشگر تاکید کرده و به نظر می‌رسد این دو بازیکن در بازی با نفت مسجدسلیمان هم مثل بازی با ماشین‌سازی کنار هم قرار خواهند گرفت.

 

در مورد پرسپولیس هم صحبت از بازگشت حسین ماهینی به ترکیب سرخ‌ها در دربی 90 است. ماهینی در دربی رفت فصل گذشته از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شدید شد و چند ماه دور از میادین بود. او در آخرین بازی لیگ هجدهم برای چند دقیقه مقابل پارس‌جنوبی بازی کرد تا نشان دهد آماده بازگشت به میادین است اما یک مصدومیت نابه‌هنگام در کوران آماده‌سازی لیگ نوزدهم باعث شد تا مدافع راست شماره 13 دوباره خانه‌نشین شود. حالا او مدت‌هاست قبراق و سر حال تمرین می‌کند و گفته می‌شود سورپرایز کالدرون برای دربی پیش روست. سرمربی آرژانتینی برخلاف شایعات اعتقاد زیادی به ماهینی دارد و منتظر است تا از مدافع باتجربه‌اش استفاده کند. بنابراین احتمال دارد کالدرون در دربی 90 از ترکیب نادری، سیدجلال، شجاع و ماهینی در خط دفاعی‌اش استفاده کند؛ ریسکی که شاید بگیرد و شاید هم به ضرر پرسپولیس باشد.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.