2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
جباری: دشواری های زیادی پیش روی استراماچونی است

جباری: دشواری های زیادی پیش روی استراماچونی است

استراماچونی از فوتبالی به ایران آمده که نظم و انضباط در آن موج می‌زده و همه چیز سر جای خودش بوده اما وقتی وارد فوتبال ایران می‌شود و علاوه بر مشکلات و کمبود‌های سخت‌افزاری با موضوعاتی مانند نداشتن مترجم مواجه می‌شود،

دوات آنلاین-برخی پیشکسوتان استقلال اعتقاد دارند که باید به استقلال زمان داد و برخی هم از همین هفته اول قطع امید کرده‌اند. بدون شک تا رسیدن به پاسخ این معمای بزرگ که استقلال در لیگ نوزدهم به چه دستاوردی خواهد رسید باید هفته‌ها صبر کنیم. مجتبی جباری اگر چه مانند همیشه منتقد برخی تصمیم‌گیری‌ها در باشگاه استقلال است اما در عین حال اعتقاد دارد استقلال با استراماچونی می‌تواند روزهای بهتری را تجربه کند. او از تیم محبوبش انتظار دارد با فوتبالی رو به جلوتر در هفته‌های آتی و ایجاد یک هماهنگی مناسب نتایج مطلوب‌تری به دست آورد و باخت در هفته اول را جبران کند. جباری حرف‌هایی از جنس خودش به زبان می‌آورد.

 

*استراماچونی در بازی اول شکست تلخی را تجربه کرد. چه تحلیلی از شکست اول داری؟

 بازی اول است و نمی‌شود استراماچونی را به خاطر یک باخت به نقد کشید. استراماچونی قطعاً دوست داشته با استقلال فوتبال زیبایی به نمایش بگذارد اما به این خواسته نرسیده است. موفقیت مربیان خارجی وابسته به مسائل گوناگون است و نمی‌شود یک بعدی به ماجرا نگاه کرد. استراماچونی تازه در مسیر آشنایی با شرایط فوتبال ایران است. او می‌خواهد تازه خودش را با فوتبال ایران تطبیق دهد که قدری زمان لازم دارد. مسائلی همچون زمین تمرین، امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در موفقیت مربیان نقش کلیدی ایفا می‌کند.

*بعد از بازی با ماشین‌سازی دیدیم که استراماچونی نسبت به نداشتن مترجم انتقادهای بسیاری داشت.

 ببینید استراماچونی از فوتبالی به ایران آمده که نظم و انضباط در آن موج می‌زده و همه چیز سر جای خودش بوده اما وقتی وارد فوتبال ایران می‌شود و علاوه بر مشکلات و کمبود‌های سخت‌افزاری با موضوعاتی مانند نداشتن مترجم مواجه می‌شود، این نشان می‌دهد که دشواری‌های زیادی پیش رویش خواهد بود. استراماچونی تا هماهنگ شدن با این شرایط راه درازی پیش رو دارد و شاید هم هیچ وقت نتواند خودش را با این وضعیت تطبیق دهد. البته همه چیز بستگی به آینده دارد.

 

*فکر می‌کنی استقلال چه زمان با تفکرات استراماچونی هماهنگ شود؟

 ببینید زمان می‌برد تا بازیکنان با تفکرات استراماچونی هماهنگ شوند. در بازی با ماشین‌سازی فکر می‌کنم زمان زیادی برد تا استقلال مسلط بر بازی شود. آنها هدفشان این بود که از خط دفاعی توپ را بگیرند و به خط هافبک انتقال دهند اما خط هافبک زیاد از حد به خط دفاعی نزدیک بود. فکر می‌کنم استراماچونی هنوز از استقلال شناخت کافی ندارد. البته نکته مثبت این است که بازیکنان از نحوه کار استراماچونی راضی هستند و این بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 

*آیا ایده‌های امیدوارکننده‌ای در سر استراماچونی وجود دارد؟

 قطعاً دارد چون استراماچونی یک مربی صاحب سبک است. استراماچونی می‌خواهد استقلال فوتبالی مدرن و به روز بازی کند و دارد در این راه تلاش می‌کند اما در بازی اول به بن‌بست خورد و شاید زمان زیادی ببرد تا استقلال با ایده‌های او آشنا شود. شخصاً امیدوارم هرچه زودتر این زمان صرف شود و استقلال همانطور بازی کند که استراماچونی می‌‌خواهد.

 

*با توجه به هزینه‌هایی که استقلال در نقل و انتقالات انجام داده چه انتظاری از این تیم داری؟

 استقلال بدون شک باید قهرمان لیگ شود چون هزینه‌های زیادی انجام داده و از طرفی سال‌ها است قهرمان نشده است. مردم از این تیم توقع قهرمانی دارند و باید بازی اول را فراموش کنند و در مسیر قهرمانی قدم بردارند. متأسفانه نتایج استقلال در سال‌های اخیر اصلاً خوب نبوده و مردم راضی نشده‌اند. باید بگویم کسانی وارد باشگاه می‌شوند که بیشتر به فکر منافع شخصی هستند و هیچ نظرخواهی از پیشکسوت‌ها نمی‌شود.

 

*به اعتقاد تو صرف این هزینه‌ها برای استقلال توجیه‌پذیر است؟

 تیمی که این همه بدهی دارد و هنوز طلبکارانی را پشت در باشگاه خود می‌بیند نباید این همه هزینه می‌کرد اما در این فصل هم هزینه‌های بسیاری برای استقلال شده که جای تعجب دارد. به هر حال این تصمیم‌گیری‌ها همیشه برای استقلال چالش ایجاد کرده و من امیدوارم شرایط بهتری در استقلال حاکم شود چون تیمم را دوست دارم و همیشه می‌خواهم در بهترین شرایط باشد.

 

*امیدی به استقلال و استراماچونی هست؟

 همانطور که گفتم مشکلاتی وجود دارد و شاید در هفته‌های آینده بیشتر هم بشود اما نمی‌شود امیدوار نبود. استقلال با سرمربی جدیدش تازه اول راه است و بازیکنان تازه دارند با تفکرات سرمربی آشنا می‌‌شوند. این تیم کار دارد اما اگر روی برنامه جلو بروند و مدیران هم عملکرد بهتری داشته باشند حتماً نتیجه می‌گیرند. همه چیز دست مسئولان باشگاه، مربیان و بازیکنان است. استقلال بازی اول را باخت اما این دلیل نمی‌شود که در هفته‌های آتی هم نتیجه نگیرد.

 

منبع: ایران ورزشی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.