2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
معرفی کامل فصل دوم سریال در كنار هم + خلاصه داستان و بازیگران

معرفی کامل فصل دوم سریال در كنار هم + خلاصه داستان و بازیگران

سریال در كنار هم با محوریت موضوعاتی همچون شیوه‌های فرزند پروری، بررسی خانواده‌های مستبد و سهل‌انگار، تشریح ویژگی‌های خانواده مستعد اعتیاد و... در 40 قسمت ٢٥ دقیقه‌ای روایت می‌شود.

دوات آنلاین-یكی از موضوعات روز جامعه كه اكثر خانواده‌ها هم درگیر هستند، موضوع فرزندپروری است. دنیای مدرن باعث تغییرات گسترده‌ای در سبک زندگی مردم شده است؛ بنابراین خانواده‌ها باید مراقبت بیشتری داشته باشند تا در این حوزه سبك‌های تربیتی صحیح را استفاده كنند، زیرا عدم آگاهی در این حوزه منجر به مشكلات بزرگ‌تری می‌شود كه كل نهاد خانواده را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

 

شبكه دوی سیما هم در راستای ماموریتی كه در حوزه خانواده دارد، فصل دوم  سریال در كنار هم را آماده می‌كند كه مراحل تصویربرداری را سپری می‌كند. این مجموعه به تهیه كنندگی آرزو ابوحمزه با محوریت فرزندپروری و مبارزه با اعتیاد و به سفارش ستاد مبارزه با موادمخدر نهاد ریاست جمهوری و شبكه دوی سیما مراحل تولید خود را سپری می‌كند.

 

سریال در كنار هم با محوریت موضوعاتی همچون شیوه‌های فرزند پروری، بررسی خانواده‌های مستبد و سهل‌انگار، تشریح ویژگی‌های خانواده مستعد اعتیاد و... در 40 قسمت ٢٥ دقیقه‌ای روایت می‌شود. «در كنار هم» به تهیه‌كنندگی آرزو ابوحمزه پیش از این در یك فصل 40 قسمتی تولید و از شبكه دو پخش شد و فصل دوم آن، داستان خانواده رستم سالاری و دو فرزندش را در برمی‌گیرد كه بنا به دلایلی در یك خانه ساكن می‌شوند و ماجراهایی میان آنها شكل می‌گیرد.

 

خشایار راد، افسانه ناصری، رامین ناصر نصیر، آرش نوذری، سوزان عزیزی، روشنك عجمیان، فرزاد حاتمیان، مهسا كریم‌زاده، حامد تهرانی، طناز دهقان، سالار كریمخانی، آرمان پیراسته، هدیه آزیده هاك و... گروه بازیگران اصلی این مجموعه نمایشی را تشكیل می‌دهند.

 

سرپرست نویسندگان شاهرخ باقری‌نژاد است و او در كنار محمدرضا عباس‌نژاد فیلمنامه این مجموعه را می‌نویسند. كارگردانی آن را هم داریوش جهانگیری برعهده دارد.

 

سهل‌انگاری خانواده‌ها

آرزو ابوحمزه، تهیه كننده مجموعه نمایشی در كنار هم درباره تولید فصل جدید این برنامه به جام‌جم توضیح می‌دهد: فصل دوم این مجموعه كاملا متفاوت با فصل اول است و در این فصل صرفا به سبك فرزندپروری نمی‌پردازیم، بلكه این مبحث را با محوریت پیشگیری از مواد مخدر مورد بررسی قرارداده ایم، به همین دلیل بخش‌های نمایشی هم با این محوریت تولید می‌شوند. این موضوع یكی از بزرگ‌ترین مباحثی است كه در جامعه مطرح می‌شود.

 

وی ادامه می‌دهد: برخی خانواده‌ها به دلیل عدم‌آگاهی و دانش لازم در حوزه فرزندپروری سهوا اشتباهاتی دارند و همین منجر به مشكلات بسیاری می‌شود كه بعدها نمی‌توانند آنها را مهار كنند. در واقع سهل‌انگاری خانواد‌ها گاهی باعث می‌شود كه بچه‌هایمان به دلیل این‌كه سبك تربیتی درستی نداشتند به سمت مواد مخدر گرایش پیدا كنند.

 

این تهیه‌كننده با اشاره به این‌كه ما در مجموعه در كنار هم سعی می‌كنیم معیارها و الگوهای صحیح را به خانواده‌ها آموزش بدهیم، می‌گوید: ما در قالب نمایش‌های متنوع در این مجموعه تلاش می‌كنیم استانداردها را به خانواده‌ها آموزش بدهیم و الگوهای صحیح را معرفی خواهیم كرد. درواقع مجموعه در كنار هم به خانواده‌ها گوشزد می‌كند كه باید روش‌های صحیح در فرزندپروری داشته باشند، زیرا نبود رفتارهای صحیح، معضلات زیادی به همراه دارد.

 

ابوحمزه تاكید می‌كند: در سری جدید، مخاطبان، هشدارها و راهكارهای مستقیم برای مواجهه با اعتیاد را دریافت می‌كنند و قرار است از طریق معرفی مهارت‌های زندگی، راه‌های منطقی در پیشگیری از اعتیاد را آموزش دهیم تا اعضای خانواده «سالاری» كه سوژه سریال هستند در دام آسیب گرفتار نشوند. همه اعضای جامعه در معرض آسیب اعتیاد قرار دارند.

 

وی می‌افزاید: در این سریال، سه نسل یك خانواده در كنار هم زندگی می‌كنند و برنامه‌های پیشگیرانه باید برای همه افراد جامعه باشد، بنابراین در هر قسمت به فراخور موضوع، یكی از اعضای خانواده در معرض آسیب قرار می‌گیرد.

 

فضای شیرین كار

وی با اشاره به این‌كه «در كنار هم ۲» سریالی محتوامحور است، می‌گوید: تیم محققان و كارشناسان مسائل اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد، محتوای مناسب را با در نظر گرفتن مهارت‌های پیشگیرانه طراحی كرده و همچنین ویژگی‌های سبك زندگی خانواده موفق اسلامی - ایرانی را مورد توجه قرار داده‌اند.

این تهیه‌كننده درباره زمان پخش سریال عنوان می‌كند: زمان مشخصی برای پخش در كنار هم ۲ درنظر گرفته نشده است و هر زمان كه آماده شود و شبكه صلاح بداند آن را پخش می‌كند.

 

ابوحمزه درباره انتخاب داریوش جهانگیری برای كارگردانی این اثر می‌گوید: با توجه به ملاك‌هایی كه در نظر داشتیم، آقای جهانگیری گزینه مناسبی برای كارگردانی اثر بود؛ ضمن این‌كه فضای مجموعه در كنار هم طنازانه و شیرین است. البته طنز این مجموعه به هیچ وجه به سمت هجو پیش نرفته است. بلكه سعی كرده‌ایم مباحث را شیرین بپردازیم تا مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد و از تماشای مجموعه خسته نشوند و هم سرگرم شوند و هم آموزش ببینند.

 

راد در لباس آقاجون

خشایار راد تا به امروز نقش‌های زیادی را در سریال‌های تلویزیونی بازی كرده و بیشتر هم ‌نقش‌هایش را شیرین بازی می‌كند. از كارهای او می‌توان به مجموعه‌های زندگی شگفت‌انگیز است، سفر در خانه، نقطه سر خط، دزد و پلیس، خوش‌نشین‌ها، زن بابا و ... اشاره كرد. او این روزها مشغول بازی در مجموعه نمایشی در كنار هم است.

 

این هنرمند درباره نقشش در این مجموعه می‌گوید: در این مجموعه نقش آقاجون، بزرگ خانواده سالاری را بازی می‌كند. آقاجون چون بزرگ خانواده است، مسلما تلاش می‌كند مشكلات خانواده‌ها را برطرف كند و راه‌های درست زندگی را به جوان‌ترها یاد بدهد و به آنها گوشزد كند.

 

وی ادامه می‌دهد: با توجه به این‌كه موضوع مجموعه سبك فرزندپروری با محوریت پیشگیری از اعتیاد است، به همین دلیل فكر می‌كنم این مجموعه برای مخاطبان تلویزیون جنبه سرگرم‌كنندگی ندارد و برایشان كاربردی و آموزشی است. بزرگ‌ترها همیشه راهگشای جوانان هستند و آقاجون هم این نقش را دارد.

 

راد، كار با داریوش جهانگیری كارگردان را خیلی خوب ارزیابی می‌كند و می‌گوید: آقای جهانگیری جزو كارگردانانی است كه تعامل بسیار خوبی با بازیگران دارد و در هر بخش از كار ایده‌ای به ذهنم برسد حتما با او در میان خواهم گذاشت و در صورتی كه به كار كمك شود، حتما استقبال می‌كند. جا دارد در این مصاحبه از همكاران بخش گریم هم تشكر كنم كه زحمت زیادی می‌كشند. همچنین تهیه‌كننده فضای خوبی در كار شكل داده ‌است.

 

ناصرنصیر در لباس یك فرد بی‌خیال

رامین ناصرنصیر فعالیت تلویزیونی خود را از سال ۱۳۷۳ آغاز كرد و در این مدت در مجموعه‌های طنز تلویزیونی از جمله پلاك ۱۴، جنگ ۷۷، باجناق‌ها، پشت‌كنكوری‌ها و سه، پنج، دو ایفای نقش كرده‌ است. این بازیگر درباره نقشش در این مجموعه می‌گوید: من در فصل دوم به جمع بازیگران ملحق شدم. این مجموعه درباره خانواده‌ای است كه درگیر ماجراهای متعددی

می‌شوند.

 

وی ادامه می‌دهد: این خانواده هم مثل بقیه خانواده‌هاست و مشكلات خاص خودش را دارد. من نقش سیاوش را بازی می‌كنم كه پسر خانواده است.

 

 او بسیار بی‌خیال و خونسرد است و كسب و كاری در كیش داشته، اما موفق نبوده و حالا همراه با همسر و فرزندانش در كنار خانواده‌اش زندگی می‌كند. ویژگی‌های روحی او منجر به مشكلات زیادی در زندگی‌شان می‌شود. در كنار سیاوش، برادری است كه بسیار معقول و دوراندیش است. تقابل این دو پسر خانواده حتما برای مخاطبان جالب است.

 

ناصرنصیر می‌گوید: سری قبل مجموعه را به شكل جسته و گریخته دیده بودم و قبل از كار با خواندن فیلمنامه و صحبت با كارگردان و تهیه‌كننده در جریان ماجرا قرار گرفتم. خوشحالم گروه اعتماد كرد و این نقش را به من داد.

 

منبع: جام جم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.