2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
برای تسکین معده‌درد چی بخوریم

برای تسکین معده‌درد چی بخوریم

اگر معده‌درد اذیت‌تان می‌کند با گنجاندن بعضی مواد طبیعی در رژیم غذایی خود می‌توانید از این درد خلاص شوید. زنجبیل، پروبیوتیک‌ها،ماست،جو، پاپایا و موز در علاج درد معده بسیار موثر هستند

دوات آنلاین-اگر معده‌درد اذیت‌تان می‌کند با گنجاندن بعضی مواد طبیعی در رژیم غذایی خود می‌توانید از این درد خلاص شوید. زنجبیل، پروبیوتیک‌ها،ماست،جو، پاپایا و موز در علاج درد معده بسیار موثر هستند. در زیر خواس هر یک از اینها آمده است:

  • زنجبیل یک گیاه سالم است که به گوارش، کاهش التهاب و سوزش معده کمک می کند. نوشیدن یک جرعه آب زنجبیل همراه با چند قطره لیمو بعد از هر وعده غذایی می تواند به تسکین معده درد کمک کند.
  • پروبیوتیک ها میکروارگانیزم های زنده ای هستند که توانایی پیشگیری و درمان برخی بیماری ها را دارند. ایجاد سیستم گوارش سالم و سیستم ایمنی سالم مهم ترین عملکرد پروبیوتیک هاست. افرادی که می توانند دوز مصرف سالمی از غذاهای نظیر ماست و کفیر را در رژیم غذایی شان بگنجانند، علاوه بر بهره گیری از فواید متعدد سلامت آنها، می توانند از عفونت مجاری ادراری، آلرژی ها و سرماخوردگی هم پیشگیری کنند.
  • ماست یکی از بهترین مواد خوراکی برای هضم و گوارش است چراکه سرشار از باکتری های خوب (لاکتوباسیلی) است که نقش مهمی در فرآیند هضم داشته و همچنین بسیاری از مشکلات معده نظیر سوءهاضمه، اسهال، و یبوست را کاهش می دهد.
  • جو سرشار از فیبر بوده که به حفظ حرکت منظم روده کمک کرده و از یبوست پیشگیری می کند.
  • مصرف میوه پاپایا موجب بهبود هضم، تسکین سوءهاضمه و کاهش یبوست می شود. وجود آنزیم های پاپاین در این میوه به تجزیه پروتئین ها و تسکین روده از طریق ایجاد یک محیط اسیدی سالم کمک می کند.
  • موز سرشار از فیبر و یک میوه خوب برای هضم غذاست چراکه از طریق جذب مواد سمی، جمع کردن ماده مدفوع، و تحریک حرکات روده به فرآیند هضم کمک می کند.
12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.