2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
فراز کمالوند: پرسپولیسی نیستم

فراز کمالوند: پرسپولیسی نیستم

من آمده‌ام برای فرهاد، برادری کنم. فرهاد مجیدی مثل برادر من است، چندین ‌سال است نان و نمک هم را خورده‌ایم. آمده‌ام اگر کاری از دستم برمی‌آید برایش انجام دهم.

دوات آنلاین -سرمربی سابق تیم شاهین بوشهر که در فصل جاری دوبار از سمت خود استعفا داده بود بالاخره برای همکاری با باشگاه استقلال از این تیم بوشهری جدا شد. این مربی دوست داشت با رضایت دلی مسئولان باشگاه شاهین راهی استقلال شود اما وقتی با وجود تمایلش برای جدایی به نتیجه نرسید تصمیم گرفت همکاری با این باشگاه بوشهری را قطع کند و راهی استقلال شود. با این حال استقلالی‌نبودن این مربی چندان برای برخی هواداران جذاب نیست و حتی او را پرسپولیسی می‌دانند و انتقادهایی به این انتخاب فرهاد مجیدی وارد کردند. با این حال خودش این حرف‌ها را قبول ندارد. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با فراز کمالوند را در ادامه می‌خوانید.

 

*بالاخره قید شاهینی‌ها را زدید و با استقلال به توافق رسیدید.

دلم نمی‌خواست به این شکل از باشگاه شاهین جدا شوم. دوست داشتم در خدمت این تیم باشم ولی شرایط به‌گونه‌ای پیش رفت که مجبور شدم تصمیم حرفه‌ای بگیرم. من همه‌جوره پای تیم شاهین ایستادم و با مسئولان دراین‌باره صحبت کردم و از آنها خواستم شرایط مرا درک کنند، اما متاسفانه با وجود اینکه اصلا دوست نداشتم به این شکل از باشگاه شاهین جدا شوم مجبور شدم استقلال را برای ادامه کارم انتخاب کنم.

 

*گفته بودید تا شاهینی‌ها دلی رضایت ندهند از این تیم جدا نمی‌شوید. چه شد که بالاخره به این نتیجه رسیدید؟

نشد که به بهترین شکل ممکن از تیم شاهین جدا شوم. استقلالی‌ها مرا در تهران نگه داشتند و خواستند با آنها همکاری کنم. روز گذشته با باشگاه استقلال قرارداد امضا کردم و امیدوارم بتوانم به این تیم کمک کنم.

 

*تکلیف باشگاه شاهین با توجه به اینکه به ادامه همکاری با شما اصرار داشتند چه می‌شود؟

من هم دوست داشتم با باشگاه شاهین همکاری کنم. از این‌رو تمام تلاشم را کردم تا آنها قلبا به جدایی من رضایت دهند اما درنهایت مجبور شدم تصمیم حرفه‌ای بگیرم. البته همکارانم در تیم شاهین هستند و به کارشان ادامه می‌دهند. با مسئولان باشگاه شاهین تماس گرفته و به آنها گفتم که نمی‌خواهم برگردم. آنها هم از این بابت خیلی ناراحت بودند. امیدوارم مردم بوشهر از من ناراحت نباشند. من هر کاری از دستم برآمد در این چندماه برای این تیم انجام دادم. شرایط سختی را تحمل کردم و توقع داشتم آنها هم شرایط من را درک کنند.

 

*فکر می‌کنید اصرار بیش از حد شاهینی‌ها برای بقای شما باعث شد تا این‌گونه از این تیم جدا شوید؟

ای کاش خودشان رضایت می‌دادند و به اینجا کشیده نمی‌شد. آنها موقعیت مرا درک می‌کردند. من برای این تیم چیزی کم نگذاشتم. ۱۰روز به مسابقات مانده بود تیم را تحویل گرفتم و هرچه در توان داشتم گذاشتم. از این‌رو فکر می‌کردم به جدایی من رضایت دهند ولی اصرارشان برای ادامه همکاری باعث شد درنهایت تصمیم بگیرم به تیم استقلال بروم.

 

برنامه ای برای آینده

*برنامه‌‌تان برای باشگاه استقلال چیست؟

کارم را با استقلال شروع کردم و هر کاری بتوانم برای این تیم انجام می‌دهم. ما هیچ‌چیز کم نمی‌گذاریم. تیم نیاز به هماهنگی و اتحاد دارد. استقلال تیم خوبی است و سعی‌مان را می‌کنیم تا هم از نظر فنی و هم از نظر روحی تیم را ارتقا دهیم. این تیم بازیکنان خوبی دارد و مربیان قبلی زحمات زیادی کشیدند اما لازم است ما راه خودمان را برویم. من مطمئنم این تیم روزهای خوبی را تجربه خواهد کرد.

 

*از همکاری با استقلال که چندماه یک‌بار سرمربی و مدیرعامل عوض می‌کند نمی‌ترسید؟

امیدوارم که به این شکل نباشد، چراکه آمده‌ایم کار بزرگی انجام دهیم.

 

*برخی از شما به‌عنوان یک روانشناس یاد می‌کنند، فارغ از مسائل فنی آیا قرار است حکم یک بزرگ‌تر را برای این تیم اجرا کنید؟

من آمده‌ام برای فرهاد، برادری کنم. فرهاد مجیدی مثل برادر من است، چندین ‌سال است نان و نمک هم را خورده‌ایم. آمده‌ام اگر کاری از دستم برمی‌آید برایش انجام دهم. ما مثل یک خانواده هستیم و برادران مجیدی واقعا مثل برادر من هستند. آمده‌ام اینجا هر کاری از دستم برمی‌آید برای این تیم انجام دهم چه از نظر فنی چه از نظر روانی و چه به هر شکل دیگری. سایر مسائل اصلا مهم نیست.

 

*می‌گویند شما نه‌تنها استقلالی نیستید بلکه پرسپولیسی هستید! با این مسائل چگونه برخورد خواهید کرد؟

اصلا به این مسائل نمی‌پردازم. این حرف‌ها همیشه در شروع کار پیش می‌آید. فقط نمی‌دانم چطور پرسپولیسی هستم که خودم خبر ندارم؟ مربی پرسپولیس بودم؟ بازیکن پرسپولیس بودم؟ در این تیم فعالیت داشتم؟ وقتی هیچ فعالیتی با این تیم نداشتم چطور می‌توانم پرسپولیسی باشم؟ با این حال ترجیح می‌دهم اصلا به این مسائل نپردازم. ما می‌خواهیم در آرامش به کارمان ادامه دهیم. طبیعی است که حواشی این‌گونه را برای ما به وجود می‌آورند. بهتر است اصلا درمورد این مسائل صحبت نکنیم تا در شروع کار درگیر چالش نشویم.

 

مشکلات باشگاه استقلال

*استقلال باشگاهی به‌هم‌ریخته است و برخی بازیکنان نقش یاغی را بازی می‌کنند، این مشکل را چطور برطرف می‌کنید؟

باید تلاش کنیم و کار جلو برود تا بدانیم چه اقداماتی می‌توانیم انجام دهیم. از نظر من هیچ‌کس در این تیم یاغی نیست، همه بازیکنان خوبی هستند و رفتارشان بستگی به رفتار ما دارد. کاری به این مسائل ندارم چون می‌خواهیم در این تیم تلاش کنیم و کارهای خوبی انجام دهیم.

 

*چقدر موضوع دخالت‌های وزیر و مسائل دولتی در باشگاه استقلال را قبول دارید؟

اصلا دوست ندارم به این مسائل بپردازم. پرداختن به این موضوع فقط حواشی تیم را زیاد می‌کند. من تازه به این باشگاه آمد‌ه‌ام و به این مسائل توجه نمی‌کنم. راه درست این است که در بدو ورود به این مسائل نپردازیم.

 

*تیم استقلال از نظر فنی ایراد خاصی دارد؟

آقای فکری و همکارانش کارشان را به‌خوبی انجام دادند. فوتبال همین است و گاهی آدم بدشانسی می‌آورد. به‌نظر من کادرفنی قبلی نتایج بدی نگرفتند و فقط بدشانسی آوردند. این را به بازیکنان هم گفتم. باید قدردان زحمات آنها باشند. خودمان هم ادامه‌دهنده راه آنها هستیم. به‌زودی جلسه کمیته فنی تشکیل می‌شود و درمورد مسائل مربوط به تیم استقلال، یادگیری، جذب نفرات جدید، مسائل فنی و هرچه باید تصمیم نهایی را می‌گیریم. هنوز درمورد لیست جدید و بازگشت هیچ بازیکنی صحبت نکردیم. فعلا هدف ما حفظ این ترکیب و کمک به پیشرفت تیم استقلال است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.