2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
چرا ساپینتو به فرهاد مجیدی حمله کرد

چرا ساپینتو به فرهاد مجیدی حمله کرد

استقلالی که ساپینتو تا به امروز در برابر دیدگان‌مان قرار داده بواسطه نتایجی که ثبت شده، نه آنچنان هجومی است که برترین تیم هجومی لیگ خطاب داده شود و نه آنچنان موفق در دفاع که همپای تیم فصل قبل باشد.

دوات آنلاین -چه دلیلی داشت ریکاردو ساپینتو بعد از بازی با نفت مسجدسلیمان اسیر یک پرسش جهت‌دار شود و به تاکتیک‌هایی که فرهاد مجیدی فصل پیش به کار گرفت حمله کند و استقلال او را صرفاً تیمی دفاعی بداند؟ دلیل حمله به تیمی که فصل قبل با مصائب بسیار موفق شد بعد از هشت فصل پی در پی ناکامی، جام قهرمانی را به دست آورد، چیست؟ ریکاردو ساپینتو در کدام مسیر ذهنی قرار گرفته است و آیا استقلال با چنین افکاری از سوی سرمربی‌اش به توفیق دست خواهد یافت؟!

 

نگرانی از حرف های ساپینتو

حمیدرضا عرب با مقدمه بالا در ایران ورزشی نوشت: اظهارات مرد پرتغالی نگران‌مان می‌کند. بخصوص آنجا که چشم بسته مدافع تیمش می‌شود و استقلال خود را تیمی هجومی لقب می‌دهد. ادعایی که با آنچه تا به امروز روی صفحه آماری لیگ برتر حک شده، در منافات است. استقلال ساپینتو در چهار هفته‌ای که از لیگ بیست و دوم گذشته چهار بار موفق به گلزنی شده است. سه گل مقابل ملوان و یک گل مقابل مس کرمان. به نام‌های این دو تیم نگاه کنید.

 

هر دو تازه از لیگ یک به لیگ برتر آمده‌اند و استقلال او تا به امروز موفق نشده دروازه هیچ یک از تیم‌هایی که فصل پیش هم در لیگ برتر حضور داشتند را باز کند. شاید اشاره به این موضوع برای زیرسؤال بردن اظهارات ساپینتو در نقد تاکتیک فصل پیش کافی نباشد اما در این چهار گل نیز رد پای آنچنانی از مهاجمان استقلال دیده نمی‌شود واگر یامگا را جزو مردان هجومی استقلال بدانیم، او در کنار قایدی دو گلزن استقلال بوده‌اند که در پست هجومی به میدان می‌روند و دو گل دیگر به ‌نام مهدی‌پور و غلامی به ثبت رسیده که در پست هافبک و دفاع بازی می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید: حسن روشن: استقلال سال خوبی نخواهد داشت

 

این وضعیت خود بیانگر کم کاری مهاجمان استقلال است و ساپینتو اگر واقع‌بین باشد، به این باور می‌رسد که برخلاف آنچه ادعا کرده مردان هجومی‌اش چندان هم موفق نبوده‌اند. سرمربی استقلال بعد از بازی با نفت مسجد سلیمان فوتبال هجومی تیمش را در حالی به رخ حاضران در نشست خبری کشیده که دروازه‌بانش به‌دلیل تحرک بالا به‌عنوان مرد برتر این بازی شناخته شده است.

ساپینتو در استقلال عملکرد درخشانی نداشت

استقلال، تیمی که درخشان نیست

حال سؤال این است که چه طور استقلال به قول سرمربی‌اش تیمی هجومی و شناور در خط آتش است اما دروازه‌بانش به‌عنوان مرد برتر این میدان برگزیده می‌شود و به دلیل فعالیت بالا بیشترین امتیاز را دریافت می‌کند. آیا سرمربی استقلال نمایش هجومی نفت مسجدسلیمان را در طول 90 دقیقه ندیده است؟ آیا او از واقعیت رویگردان است؟ این سؤالات به معنای آن نیست که اظهارات سرمربی استقلال در ارائه فوتبالی هجومی باطل است. نه، این طور نیست.

 

استقلال او تیمی با برنامه‌های هجومی است و در بازی با نفت مسجد سلیمان نیز مساعی بسیاری برای گشودن دروازه حریف داشت که در نهایت ناکام بود، اما صرفاً پیروی از یک تاکتیک هجومی را نباید ملاک سنجش و ارزیابی دانست و ساپینتو باید آنچه را از سوی حریف نیز در میدان مسابقه به اجرا گذاشته شده با دقت و موشکافی ارزیابی کند و با علم و آگاهی کامل در نشست خبری حاضر و از نمایش هجومی تیمش دفاع کند.

 

واقعیت این است که استقلالی که ساپینتو تا به امروز در برابر دیدگان‌مان قرار داده بواسطه نتایجی که ثبت شده، نه آنچنان هجومی است که برترین تیم هجومی لیگ خطاب داده شود و نه آنچنان موفق در دفاع که همپای تیم فصل قبل باشد. استقلال این فصل تا هفته چهارم تنها عملکردی نسبی را در دو بخش دفاع و حمله از خود به جا گذاشته و هرگز تیم درخشانی نبوده است.

 

فارغ از تمام مسائل فنی آنچه سرمربی استقلال را به بیراهه می‌برد لگدمال کردن نتایجی است که فصل پیش از استقلال به جا ماند. او با طعنه از بازی دفاعی تیم مجیدی انتقاد و تاکتیک هجومی خودش را به رخ کشیده در حالی که اساساً صحبت درباره تیمی که فصل پیش قهرمان شد یک اشتباه تاکتیکی بزرگ است و مدیران باشگاه استقلال باید بسرعت سرمربی این تیم را نسبت به بازخورد منفی اظهاراتش آگاه سازند و به او گوشزد کنند که صحبت درباره تیم فصل قبل اشتباهی بزرگ است بخصوص اینکه تیم فصل قبل با مربیگری کسی قهرمان لیگ شده که هواداران بسیاری در استقلال دارد و هیچ بعید نیست ادامه این روند انتقادی از سوی ساپینتو علیه سرمربی فصل پیش استقلال، حامیان فرهاد مجیدی را به مخالفان ساپینتو بدل می‌کند و برای او یک چالش ثانویه ایجاد می‌کنند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.