2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
آشنایی با جواد خواجوی بازیگر نقش جواد در سریال نوروز رنگی

آشنایی با جواد خواجوی بازیگر نقش جواد در سریال نوروز رنگی

جواد خواجوی که در سریال نوروز رنگی بازی کرده بیشتر به دلیل فعالیت هایش در اینستاگرام مشهور است. با زندگینامه او آشنا شوید.

دوات آنلاین -جواد خواجوی بازیگر نقش جواد، پسر خانواده حاج صادق در سریال نوروز رنگی با فعالیت در اینستاگرام مشهور شد و سپس به تلویزیون راه یافت. بیوگرافی این هنرمند را بخوانید.

جواد خواجوی بازیگر نقش جواد در سریال نوروز رنگی

جواد خواجوی چگونه معروف شد

جواد خواجوی متولد خرداد ۱۳۷۱ است و در مشهد به دنیا آمده و بازیگر تئاتر است و ضمن این که نوازندگی هم می کند. او در دانشگاه در رشته سینما قبول شد اما انصراف داد.

 

خواجوی درباره روند معروف شدن و این که بیش از دو میلیون فالوئر در اینستاگرام دارد، گفت: رشته تحصیلی من سینما بود و چندین سال دستیاری و تدوین کرده‌ام. همچنین بعد از مدتی از دانشگاه انصراف دادم و تئاتر خواندم. به طور کل من زندگی عجیب و غریبی داشتم. وقتی تصمیم گرفتم که به سربازی بروم، خیلی اتفاقات در زندگی‌ام رخ داده بود و خیلی ریلکس در حال زندگی کردن بودم. در انتخابم برای رفتن به سربازی خیلی فکر کردم و در نهایت تصمیم گرفتم که با وجود این شرایط به خدمت بروم. در طول خدمت اصلا شناخته شده نبودم ولی به نویسندگی و بازیگری فکر می‌کردم و تمام تلاشم در جهت این بود که بتوانم کار کنم.

 

وی ادامه داد: با این حس به سمت سربازی رفتم. چون من آدم فرار کردن نبوده و نیستم؛ چون این کار را بلد نیستم و فکر می‌کنم این کار بالاخره یک جا به شما ضربه می‌زند. برای همین از ابتدا گفتم که باید بهترین سرباز پادگان و بهترین آدم آن محیط باشم تا بتوانم در آن نفس بکشم. از طرفی شخصا وقتی کار کنم و بالادستی‌ام از من راضی باشد، خودم خیالم راحت‌تر است. به این ترتیب با این آمادگی وارد سربازی شدم و دو ماه اول خدمت را در خاش گذراندم. فکر می‌کنم تنها کسی هستم که آنجا تئاتر کار کردم و هنوز فیلم‌های آن را دارم و شخصا خیلی از این موضوع خوشحالم. چراکه دو هزار نفر تماشاچی اجراهایم بودند. هنوز در زندگی اجرایی نکرده‌ام که دو هزار تماشاگر داشته باشد و این تجربه بسیار زیبایی بود که برایم به شدت ارزشمند است.

 

این بازیگر در ادامه بیان کرد: بعد از آن به پادگانی در تهران آمدم که وضعیت آن خیلی بدتر از خاش بود. چراکه چهار پنج ماه یک شب در میان نگهبانی دادم و خیلی اذیت شدم ولی بالاخره توانستم آنجا نیز برنامه‌ای بسازم و خودم را ثابت کنم. از آن به بعد در روند برنامه‌سازی قرار گرفتم. سربازی برای من یک تجربه‌ای بود که بتوانم مطرح شدن در یک محیط را تجربه کنم. چراکه در محیط پادگان من را می‌شناختند و به نوعی سلبریتی پادگان بودم که قدمی بود برای تجربه کردن این مدل زندگی. به نوعی در یک دنیای کوچک‌تر شناخته شدن را تجربه کردم.

 

خواجوی در ادامه اظهار داشت: بعد از سربازی شروع به کار کردن در مشهد کردم. به نوعی تئاتر کار می‌کردم و در فیلم‌ها دستیار بودم. در واقع خیلی اتفاقی یک روز صفحه اینستاگرامم را از خصوصی به عمومی تبدیل کردم و یک انفجار در زندگی‌ام رخ داد. به صورتی که در شش ماه به صورت خیلی طوفانی یک میلیون فالوئر جذب کردم و روزنامه‌ها، تلویزیون، رسانه‌ها درباره این پدیده صحبت می‌کردند که البته برای من خیلی عجیب و غریب نبود. چراکه این زندگی روتین من بود. به این ترتیب متوجه شدم که هرچه بیشتر خودم باشم خیلی جذاب‌تر هستم و از آن به بعد سعی کردم بیشتر خودم باشم.

جواد خواجوی بازیگر نقش جواد در سریال نوروز رنگی

فعالیت جواد خواجوی در اینستاگرام

خیلی ها جواد خواجوی را با پویانمایی و فیلم‌هایی که با لهجه مشهدی دوبله می‌کرد می‌شناسند. لهجه مشهدی و دیالوگ‌های بامزه‌ای که از قول شخصیت‌ها دوبله می‌کرد، کار جواد خواجوی را از افرادی که به شکل‌های مختلف در فضای مجازی ویدئوهای طنز منتشر می‌کنند، متفاوت کرده بود.

 

خودش در این باره گفته: من خودم را اصلا یک اینفلوئنسر یا اینستاگرامی نمی‌دانم. چون من این نبودم. اگر یکی الان بگوید که تو از اینستاگرام آمدی و بازیگر شدی، نمی‌توانم این را بپذیرم. من به خاطر بیکار بودن و فضای کم کار، از تئاتر به اینستاگرام آمدم. به این خاطر که کسی من را نمی‌شناخت و به من کار نمی‌دادند. اکنون هم در اینستاگرام کم کار می‌کنم، هم به طور کل کم کار هستم. به هر ترتیب فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی به من پیشنهاد می‌شود اما دلیلی ندارد که همه آنها را قبول کنم. شخصا سعی می‌کنم روند بازیگری‌ام با روند اینستاگرامم متفاوت باشد.

جواد خواجوی بازیگر نقش جواد در سریال نوروز رنگی

بازی در نقش جواد در سریال نوروز رنگی

جواد خواجوی در سریال سرباز بازی کرده بود و سپس در سریال نوروز رنگی جلوی دوربین رفت. او در این باره به جام جم گفت: من نقش جواد پسر خانواده حاج صادق که پدرش آقای هادی هاشمی و مادرش خانم اسکویی است را بازی می‌کنم. قصه هم که حول محور شخصیت جواد، خانواده و اطرافیانش است. جواد هم جوانی بیست و یکی دو ساله است که خیلی درس نخوان است و هنوز دبیرستانی است. او موهایش ریخته و سبیل دارد اما هنوز مدرسه می‌رود.

 

او درباره نزدیکی به دهه ۶۰ گفت: واقعیت این است که با وجود دهه هفتادی بودنم، من به آن فضا خیلی نزدیک هستم و خودم مثل دهه شصتی‌ها زندگی کردم. اکثر دوستانم برای این دهه هستند و خیلی فضای غریبی برایم نبوده چون همه بازی‌ها و تعاملاتی که دهه‌شصتی‌ها داشتند را من هم همراه با آنها تجربه کرده‌ام. آقای مسعودی که حدود۲۰سال از من بزرگ‌تر است، رفیق من است و خلاصه از کم‌وکیف این دهه همیشه باخبر بودم و هستم.

 

جواد درباره استفاده از لهجه توضیح داد: من با لهجه مشهدی خیلی آشنا هستم و به دوستان هم در این فضا کمک می‌کردم و قرار شد   من را به عنوان مشاور لهجه به بازیگران معرفی کنند تا چیزی از قلم نیفتد. محله این کار هم در پایین شهر مشهد است و من تا به حال آنجا نرفته‌بودم اما رفتیم، زندگی کردیم و لذت بردیم. آنجا آدم‌های خیلی پرمهری داشت و ما فکر نمی‌کردیم این‌طور باشد و منتظر دیدن فرهنگ متفاوتی بودیم. همچنین این خیلی قشنگ است که آدم‌ها در شهر خودشان کار کنند و همه چیز در پایتخت متمرکز نشده‌باشد.

 

 خواجوی ادامه داد: دوستانی که به من پیشنهاد بازیگری داده‌اند، پیشینه من را می‌دانند، من از اینستاگرام سرکار نیامدم، سینما خواندم، سال‌ها در مشهد تئاتر کارکردم، فیلم ساختم و اینستاگرام تنها اوقات فراغت من است. تا الان هم به دلیل فالوئر و پیجم نقشی را قبول نکردم چون ۱۰میلیون دنبال‌کننده هم که داشته‌باشی زمانی که روی صحنه می‌روی مشخص می‌شود بازیگر هستی یا نه.

 

او افزود: در مورد این نقش هم باید بگویم اینجا حس کردم که جایش است تا با آن لهجه بازی کنم وگرنه قطعا دیگر در آینده از من نقش با لهجه مشهدی نخواهید دید و نمی‌خواهم این فضا تکرار شود. همچنین همان‌طور که گفتم اینستاگرام مقوله‌ای جدا از بازیگری دارد و باید این تفکیک اتفاق بیفتد. به همین دلیل فقط در این مجموعه از بخش‌هایی از آن شخصیت من نه‌تنها در مورد نقش خودم بلکه در حوزه روند داستان و شکل‌گیری برخی از شخصیت‌ها پیشنهادهایی داشتم و آن را اعمال کردیم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.