2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
خانه مان را چه رنگی کنیم تا شیک شود

خانه مان را چه رنگی کنیم تا شیک شود

انتخاب رنگ مناسب برای خانه اهمیت زیادی دارد پس قبل از اینکه تصمیم نهایی را بگیرید از راهنمایی های این مطلب استفاده کنید.

دوات آنلاین -خانه خود را چه رنگی کنیم؟ این سوالی است که شاید برای شما هم پیش آمه باشد و جواب آن تا حد زیادی به سلیقه خودتان بستگی دارد اما بد نیست درباره تاثیر رنگ ها نیز کمی مطالعه کنید.

 

همشهری نوشت: رنگ در دکوراسیون داخلی از مهم‌ترین فاکتورهای زیبایی محسوب می‌شود. رنگ‌ها منشأ انتقال احساس هستند و تأثیر شگفت‌انگیزی بر روح و روان انسان می‌گذارند؛ به همین دلیل انتخاب رنگ‌ها و ترکیبشان با یکدیگر نقش مؤثری در دکوراسیون منزل ایفا می‌کند.

رنگ ها چه تاثیری بر دکوراسیون خانه دارند

از زرد هندی تا سبز دودی برای دکوراسیون خانه

انتخاب رنگ‌های شاد و گرم فکر بسیار خوبی است و خوب‌تر اینکه خودمان هم برای بهترشدن حالمان بیشتر تلاش کنیم. باید حال خوب خودمان را در دکوراسیون خانه‌هایمان هم منعکس کنیم. از رنگ‌های شاد مثل زرد هندی در کنار سبز دودی استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ

 

یادتان نرود متراژ خانه برای انتخاب رنگ، بسیار مهم است. برای فضاهای بزرگ‌ دست‌تان باز است و می‌توانید سراغ انواع طیف‌های رنگی بروید، اما برای فضاهای کوچک‌تر باید دقیق‌تر عمل کنید.

 

 رنگ‌ صورتی روشن، طیف رنگی کرم تا قهوه‌ای و طیف رنگ‌هایی از نارنجی کمرنگ هم در کنار یکدیگر زیبا می‌شوند. رنگ‌های ملایم در کنار هم ترکیبی آرامش‌بخش و البته باشکوه ایجاد می‌کنند.

خانه خود را چه رنگی کنیم

رنگ قسمت های مختلف خانه

در انتخاب رنگ آشپزخانه یا بخش‌های پرتردد منزل مثل هال یا اتاق کودک حتما از زرد استفاده کنید. ترکیب زرد و آبی ایده بسیار خوبی است. کنار هم قرارگرفتن این دو رنگ هم فضا را شیک و شاد می‌کند و هم خاص و متفاوت.

 

بیشتر بخوانید: چگونه برای خانه خود مبل مناسب انتخاب کنیم

 

به رنگ‌هایی مثل سفید، بِژ، خاکستری، عاجی و خاکی، خنثی می‌گویند. این رنگ‌ها وقتی در کنار رنگ‌های دیگر قرار می‌گیرند، ترکیب خوبی درست می‌شود. رنگ‌های خنثی طیف رنگ‌های مختلفی دارند؛ مثلا اگر تناژ سبز یا زرد داشته باشند، جزو رنگ‌های خنثای گرم هستند و روشنایی بیشتری به فضا می‌دهند و اگر طیف رنگ‌های صورتی، بنفش و آبی‌ باشند، سرد هستند.

 

 سفید هم خانه‌هایی با نور کم را درخشان می‌کند و هم فضاهای باز را جذاب‌تر و شادتر نشان می‌دهد. سفید یادآور پاکی و تمیزی است. این رنگ علاوه بر القای آرامش، می‌تواند به فضا پویایی و تحرک هم بدهد.

 

 طیف‌های مختلف رنگ آبی در کنار یکدیگر فضای آرامی ایجاد می‌کنند. کنار هم قراردادن رنگ آبی از طیف‌های مختلف یا گذاشتنش در کنار رنگ‌های پاستلی مثل لیمویی یا صورتی کمرنگ هم فکر خوبی است.

 

رنگ‌های کاراملی و تلفیقی از خاکستری و خاکی، هم به فضا گرما می‌دهند و هم برای فضاهایی با نور کم انتخاب خوبی هستند.

 

در همین زمینه: ایده برای نورپردازی شیک و مدرن خانه

 

رنگ‌هایی که تن خاکستری و خاکی دارند با قرارگرفتن در کنار رنگ‌های شاد و گرم هم ترکیب خوبی ایجاد می‌کنند.

 

رنگ قهوه‌ای می‌تواند هر فضایی را زیبا و دیدنی کند. مثلا کنار هم قرارگرفتن طیف‌هایی از قهوه‌ای ایده خوبی است: قهوه‌ای چوبی، شکلاتی و... . ترکیب این رنگ با سبز دودی یا کله‌غازی، سبز زیتونی و زرد اُخرایی (زرد مایل به قهوه‌ای) هم هماهنگی جذابی ایجاد می‌کند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.