2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
معرفی سریال نوروز ی کامیون + خلاصه داستان و بازیگران

معرفی سریال نوروز ی کامیون + خلاصه داستان و بازیگران

سریال كامیون در 30 قسمت 45 دقیقه‌ای پخش می‌شود.

دوات آنلاین-شبكه دو برای ایام نوروز 99 به سراغ مسعود اطیابی رفته كه عنوان كارگردان پرفروش‌ترین فیلم كمدی سال را از آن خود كرده است. او قرار است سریال نوروزی شبكه دو را با نام كامیون كارگردانی كند. البته این سریال هم همچون ساخته سینمایی اطیابی، طنز است و می‌خواهد با یك اثر طنازانه تلویزیونی مخاطبان را شاد كند.

 

بازیگران سریال کامیون

ابراهیم آرزو و شهرام دانشپور تهیه‌كنندگی این مجموعه تلویزیونی را به عهده دارند. نقش اول این سریال هم به مهدی هاشمی سپرده شده و در كنار او نسرین مقانلو، علی هاشمی، هادی مرتضی زاده و ... بازی می‌كنند.

معرفی سریال نوروز ی کامیون

خلاصه داستان سریال کامیون

سریال كامیون در 30 قسمت 45 دقیقه‌ای پخش می‌شود. داستان این سریال را شهاب عباسی بر اساس طرحی از شهروز شكورزاده نوشته است. این مجموعه طنز درباره یك پیشكسوت فوتبال است كه مدتی روی كامیون باربری كار می‌كند و پس از آشنایی با سه دانشجو كه صاحب‌خانه به دلیل مشكلاتی اثاثیه‌شان را به خیابان ریخته است، درگیر ماجراهایی می‌شود. به همین دلیل سراغ عوامل سازنده سریال (تهیه‌كننده و كارگردان) و بازیگران رفتیم و درباره سریال كامیون به صحبت نشستیم.

معرفی سریال نوروز ی کامیون

همیاری و دوستی میان آدم‌ها

تهیه‌كنندگی سریال نوروزی شبكه دو را ابراهیم آرزو و شهرام دانشپور به عهده دارند.

این سریال تلویزیونی به گفته تهیه‌كننده، نه‌تنها مخاطبان را در ایام نوروز می‌خنداند، بلكه به مفاهیمی همچون همیاری، دوستی و ... هم می‌پردازد و نقش‌ها به گونه‌ای شخصیت‌پردازی شده‌اند كه در قالب قصه به چنین مواردی اشاره می‌كنند. وی ادامه می‌دهد: مسلما هر یك از سریال‌های نوروزی به مفاهیمی می‌پردازد. ما هم تلاش داریم با ساخت یك مجموعه طنز جالب، یك هدیه خوب نوروزی به مردم بدهیم. آرزو درباره انتخاب مسعود اطیابی برای كارگردانی این سریال توضیح می‌دهد: به نظرم آقای اطیابی بهترین گزینه برای كارگردانی سریال نوروزی كامیون است.

خوشبختانه وقتی به او پیشنهاد دادیم. او هم لطف كرد و پذیرفت. به گفته تهیه‌كننده، سریال تلویزیونی كامیون اوایل آبان در تهران كلید می‌خورد. البته گروه سازنده بخش‌هایی از كار را در یكی از شهرستان‌های شمال كار می‌كنند. اما هنوز این شهر  مشخص نشده است.

 

شركت‌كننده عصر جدید راهی سریال شد

هادی مرتضی‌زاده شركت‌كننده برنامه عصر جدید یكی از بازیگران سریال نوروزی كامیون است. او در یكی از قسمت‌های برنامه عصرجدید شركت و اعلام كرد نمی‌تواند خوب صحبت كند، اما چون كسی را كه دوست دارد و خواسته آن فرد این است كه در برنامه احسان علیخانی شركت كند، به همین دلیل به برنامه آمده است و شروع به آواز خواندن كرد، در حالی كه نمی‌توانست كلمات را درست ادا كند. همین اجرای او مردم را تحت تاثیر قرار داد، اما از اوسط اجرا خیلی خوب كلمات را ادا كرد و بعد از پایان اجرا گفت كه ببینید چه بازیگر خوبی هستم و توانستم شما را تحت‌تاثیر قرار بدهم!

 

البته این حركت هادی مرتضی‌زاده در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا كرد و موافق و مخالف زیادی هم داشت. حال قرار است او هم در سریال نوروزی شبكه دو نقش یك دانشجو را بازی كند.

 

رقابتی ترسناك

علی هاشمی یكی دیگر از بازیگران سریال كامیون هست. او این روزها مشغول بازی در سریال سرباز به كارگردانی هادی مقدم دوست است كه یك اثر ملودرام اجتماعی است.

 

او درباره نقشش در سریال كامیون به جام‌جم می‌گوید: سریال سرباز كمدی نیست و قصه‌ای جدی دارد. همچنین شخصیت‌پردازی به گونه‌ای است كه نزدیك به افراد جامعه هست. به همین دلیل دلم می‌خواست بعد از این كار جدی یك سریال كمدی بازی كنم.

 

تا این‌كه آقای اطیابی پیشنهاد بازی در سریال كامیون را داد كه البته این روزها مشغول بازی در فیلم سینمایی او به نام انفرادی هستم. از سوی دیگر وقتی متوجه شدم آقای مهدی هاشمی در این سریال بازی می‌كنند خیلی خوشحال شدم. چون سال 90 جایزه جشنواره تئاتر فجر را از دست او گرفتم و برایم افتخار بزرگی است همكاری در كنار استاد.

 

وی در پاسخ به این سؤال كه آیا پخش این سریال در ایام نوروز هم در انتخاب شما موثر بود؟ توضیح می‌دهد: واقعیت این است كه رقابت كار سخت و ترسناكی است، آن هم با سریالی همچون پایتخت كه همه شخصیت‌های این سریال برای مردم آشنا هستند. البته جنس طنز سریال كامیون متفاوت با پایتخت است و مطمئن هستم این سریال را هم مردم دوست دارند، چون جذابیت‌های خودش را دارد. من هم در این سریال نقش یك دانشجو را بازی می‌كنم.

 

حملاتی را كه به تلویزیون می‌شود قبول ندارم

 اطیابی كه این روزها بخش‌های پایانی فیلم سینمایی انفرادی را كارگردانی می‌كند، درباره انتخاب مهدی هاشمی برای نقش اصلی سریال توضیح می‌دهد: او از بازیگران بسیار خوب است و به نظرم بهترین گزینه برای نقشی بود كه ما مد نظر داشتیم.

 

این كارگردان در پاسخ به این سؤال كه آیا شما هم درگیر ماراتن نوروز و دیگر سریال‌هایی كه برای این ایام ساخته می‌شود؟ خواهید شد؟ می‌گوید: من اصلا به ماراتن فكر نمی‌كنم، چون خودم یكی از طرفداران سریال نوروزی پایتخت هستم. آقای مقدم تجربه زیادی در سریال سازی دارند و كار با ارزشی همچون پایتخت را می‌سازد كه همه مردم آن را دوست دارند. ما هم تلاش می‌كنیم به مخاطبان احترام بگذاریم و یك سریال تماشایی بسازیم تا مردم ارتباط خوبی با آن برقرار كنند.

 

وی در پایان می‌گوید: من برای تلویزیون احترام زیادی قائل هستم و به نظر من این رسانه محبوب است، حتی انتقادها و حملات زیادی را هم كه به تلویزیون می‌شود قبول ندارم و نقدهایی كه می‌شود.

 

به نظرم باید هم نكات مثبت را در نظر گرفت و هم كاستی‌ها. امیدوارم رسانه ملی همیشه فراگیر باشد كه البته فراگیر هست. ضمن این‌كه من در شرایطی كارگردانی سریال كامیون را قبول كردم كه چند پیشنهاد از سوی رسانه خانگی داشتم و با آن‌كه دستمزدهایش هم بهتر بود، اما دلم می‌خواست برای تلویزیون كار كنم. به همین دلیل با انگیزه خوب كارم را شروع می‌كنم.

 

كار با تلویزیون برایم مهم بود

مسعود اطیابی از آن دست كارگردانان هست كه در سال‌های اخیر توانسته با فیلم‌های كمدی خنده دار در سینما، رگ خواب مخاطبان را پیدا كند و آثارش جزو پروفرش‌های كمدی سال لقب بگیرد.

 

او تا به امروز آثاری را در تلویزیون تهیه كنندگی كرده است. اما فقط یك سریال با نام سهمی برای دوست را كارگردانی كرده است كه سال 91 از شبكه دو سیما پخش شد و حالا او دومین سریال اش را برای همین شبكه با نام كامیون برای ایام نوروز كارگردانی می‌كند.

 

این كارگردان در گفت‌وگو با جام‌جم در پاسخ به این سؤال كه چطور شد كارگردانی این مجموعه را پذیرفتید، می‌گوید: وقتی تلویزیون پیشنهاد ساخت سریال را به من داد، با كمال میل پذیرفتم. علاقه‌مند بودم با تلویزیون همكاری داشته باشم. راستش دلیل پذیرش سریال كامیون هم به علاقه شخصی خودم برمی‌گشت و هم متن. به گفته او، فیلمنامه سریال كامیون را شهاب عباسی می‌نویسد.

 

وی ادامه می‌دهد: با این كه قصه پیوسته است، اما ماجراهایی هم دارد كه به شكل اپیزودیك برای شخصیت‌های اصلی قصه اتفاق می‌افتد.

 

با این‌كه سریال تلویزیونی كامیون در تهران می‌گذرد، اما اطیابی علاقه‌مند است برای این سریال، تهران گریزی هم داشته باشد. به همین دلیل قرار است بخش‌هایی از كار را در یكی از شهرستان‌ها كار كند.

 

البته خودش می‌گوید مدنظرش شهرستان خوانسار است، اما ممكن است به سراغ این شهر یا یكی از شهرهای شمال ایران برود. او معتقد است كه می‌خواهد به واسطه این سریال، بخشی از زیبایی‌های ایران را به تصویر بكشد. البته اطیابی برای نگارش سریال با نویسنده هم در تماس است، چون می‌خواهد به غیر از آن‌كه مخاطبان را بخنداند، حرف‌های دیگری هم درباره زندگی در قالب قصه به مخاطبان منتقل كند.

 

هاشمی فوتبالیست می‌شود

كارنامه مهدی هاشمی پر از كارهای رنگارنگ است و تا به امروز نقش‌های متعددی را خلق كرده است. او در هر یك از سریال‌های تلویزیونی نقش متفاوتی را به عهده داشته است. آخرین كار تلویزیونی او در سریال در جست‌وجوی آرامش بود كه سال 96 از شبكه پنج سیما به كارگردانی سعید سلطانی پخش شد.

 

از دیگر كارهای تلویزیونی او می‌توان به رقص پرواز، روزگار قریب، طلسم‌شدگان، زعفرانی، علی‌البدل، دردسرهای عظیم، هزاران چشم و ... اشاره كرد. این هنرمند پیشكسوت گاهی لباس پزشكی را پوشیده و برخی مواقع لباس یك فرد معمولی. بعضی وقت‌ها نویسنده شده و برخی مواقع هم صاحب قهوه‌خانه. در مجموع نقش‌های رنگارنگی را تجربه كرده است، اما تا کنون نقش فوتبالیست را بازی نكرده بود.

 

او در سریال كامیون نقش یك پیشكسوت فوتبال را قرار است بازی كند كه مدتی روی كامیون باربری كار می‌كند و پس از آشنایی با سه دانشجو كه صاحبخانه به دلیل مشكلاتی اثاثیه‌شان را به خیابان ریخته است، درگیر ماجراهایی می‌شود. حال باید نشست و منتظر بود كه او در ایام نوروز چطور در این نقش خوش می‌درخشد.

 

منبع: جام جم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.