2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
معرفی کامل فیلم زنی با ارابه چوبی؛ خلاصه داستان و بازیگران

معرفی کامل فیلم زنی با ارابه چوبی؛ خلاصه داستان و بازیگران

فیلم زنی با ارابه چوبی از آن دست فیلم هایی است که باید آن را تجربه ای تازه به شمار آورد. اطاعات اولیه درباره فیلم در این مطلب جمع آوری شده است.

دوات آنلاین -فیلم زنی با ارابه چوبی به تهیه‌کنندگی محمدحسن نجم و کارگردانی خداداد جلالی فیلمی متفاوت است که نوشتن فیلمنامه آن دو سال طول کشیده است. با خلاصه داستان و جزییات دیگر درباره آن آشنا شوید:

 

زنی با ارابه چوبی ششمین فیلم خداداد جلالی است که فیلمنامه آن را نیز خودش نوشته است. جلالی با بیان اینکه سعی کردم در این فیلم رفتار دینی داشته باشم، خاطر نشان کرد: در امام ‌زاده که جایگاه مقدسی است و پسری به شمال می‌آید و عاشق دختر شمالی می‌شود و در برگشت به دره سقوط می‌کند و به کما می‌رود و دختر هم به مدت 18 سال با ارابه چوبی آدم‌هایی که با پای خود نمی‌توانند به امام‌ زاده بروند را منتقل می‌کند و 18 سال این کار را انجام می‌دهد و پسر هم از کما خارج می‌شود.

عکسی از فیلم زنی با ارابه چوبی

خلاصه داستان فیلم زنی با ارابه چوبی

ایده اولیه فیلمنامه زنی با ارابه چوبی از آنجایی شكل گرفته است كه اگر یك روزی زمان نباشد و بتوان زمان را از محدوده جهان امكان دور كرد، آن زمان مدینه فاضله و بهشتی كه همیشه حرفش زده می شود می تواند به جهان واقعی ما وصل شود.

عکسی از فیلم زنی با ارابه چوبی

این فیلم سه دوره مختلف گذشته، حال و رویا را به نمایش خواهد گذاشت. در خلاصه داستان آن آمده است: آرش دانشجوی رشته فلسفه همراه دوستش بهمن برای تحقیقات تز دانشگاهی به روستایی در شمال کشور می‌روند و نام تحقیق آن‌ها  «تحصیل میان واقعیت تا حقیقت است» و آرش و بهمن آنجا با دختری به نام ستاره آفاق که شاعر است آشنا می‌شوند و در این میان آرش عاشق ستاره می‌شود.

محمدرضا فروتن در فیلم زنی با ارابه چوبی

بازیگران فیلم زنی با ارابه چوبی

در این فیلم سینمایی محمدرضا فروتن، سمانه نصری، پوریا پورسرخ، حسین سلیمانی، مریم نعمتی‌نیا، نیوشا ضرابی، مهری آل‌آقا، فرامرز روشنایی، بهشته آلیان، بهار داورزنی، رضا اولادی، فریبا متخصص و قاسم زارع به ایفای نقش پرداختند.

 

 

کارنامه خداداد جلالی

جلالی متولد 1351 در تهران و همسر سمانه نصری بازیگر سینما است یک فرزند مانی 6 ساله دارد، دانشنامه کارگردانی سینما و مدرک فیلم‌سازی از لندن و 2 کتاب شعر دارد و نمایشنامه در حوزه دفاع مقدس که حائز دریافت جایزه شد و خود را سرباز حوزه فرهنگی می‌داند.

 

وی مورد تحسین منتقدان جشنواره کالیفرنیا در سال 2016، جایزه بهترین فیلم بهترین بازیگر نقش زن در جشنواره 2017 دهلی، دیپلم افتخار جشنواره «جیپور»، جشنواره مدیترانه‌ای «کَن» در سال 2017 و سانتیاگو شیلی و هلسینگی فنلاند در سال 2016 را در کارنامه خود دارد.

 

جلالی فیلمنامه همه فیلم هایش را خودش نوشته است:

بچه‌های عاشورا سال۷۲

سوگ سایه‌ها سال۸۷

شب بی ستاره سال  ۸۸

ماشین عروس سال  ۹۲

بچه‌ای با جوراب قرمز سال۹۴/۹۵

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.