2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
آمادگی مجلس برای میزبانی بی‌سابقه‌ترین مراسم تحلیف در ایران

آمادگی مجلس برای میزبانی بی‌سابقه‌ترین مراسم تحلیف در ایران

مدیرکل روابط عمومی مجلس : مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری بی‌سابقه‌ترین مراسم به لحاظ کیفیت حضور میهمانان خارجی است.

دوات آنلاین-مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری بی‌سابقه‌ترین مراسم به لحاظ کیفیت حضور میهمانان خارجی است.

مهدی کیایی مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات مراسم تحلیف رئیس‌جمهور که قرار است فردا در صحن پارلمان برگزار شود، گفت: مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری بی‌سابقه‌ترین مراسم به لحاظ کیفیت حضور میهمانان خارجی است.

وی افزود: در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور، روسای 3 قوه سخنرانی می‌کنند و رئیس‌جمهور نیز طبق اصل 121 قانون اساسی تحلیف می‌شود و سوگند یاد می‌کند.

کیایی با اشاره به حضور خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی برای پوشش مراسم تحلیف رئیس‌جمهور، اظهار داشت: بیش از 160 خبرنگار خارجی و بیش از 200 خبرنگار و عکاس داخلی مراسم تحلیف رئیس‌جمهور را پوشش خبری می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه مراسم تحلیف رئیس‌جمهور از شبکه‌های مختلف داخلی و خارجی به صورت زنده پخش می‌شود، گفت:‌ فردا مراسم تحلیف رئیس‌جمهور از شبکه خبر و اول سیما و نیز شبکه‌های العالم، پرس‌تیوی و دیگر شبکه‌های بین‌المللی منعکس می‌شود.

لازم به ذکر است  بر اساس اخبار منتشر شده این مراسم که با حضور شخصیت‌ها و مقامات ارشد کشور برگزار خواهد شد میهمانان خارجی بلندپایه‌ای هم خواهد داشت. فدریکا موگرینی  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از مهمترین میهمانان این مراسم است که تا امروز خبرها حاکی از حضورش در مراسم تحلیف دومین دوره ریاست جمهوری حسن روحانی است. آخرین جمع‌بندی وزارت امور خارجه این بود که ۱۰ رئیس‌جمهور، دو نخست‌وزیر، هفت رئیس مجلس، هفت معاون رئیس‌جمهور، سه معاون نخست‌وزیر و بیش از ۱۰ وزیر خارجه و همچنین بیش از ۱۰ مقام در سطح سایر وزیران در این مراسم حضور داشتند.

 

منبع:تسنیم

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.