2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
ترفندهای پلید عاشقان اینترنتی برای اغفال دختران

ترفندهای پلید عاشقان اینترنتی برای اغفال دختران

خانم‌ها - به‌خصوص دختران كارمند مجرد - طعمه مناسبی برای كلاهبرداران هستند. فرد مجرم با تصور برخورداری این دختران از پس‌انداز مالی و نیاز عاطفی آنان از كانال‌های مختلفی از جمله محیط كار، سایت‌های همسریابی و ... وارد می‌شود.

دوات آنلاین-با این‌كه پلیس آگاهی تهران بزرگ بارها اقدام به انتشار پیام‌های هشداری درخصوص انواع كلاهبرداری در سایت‌های واسطه خرید و فروش و همسریابی كرده و از طریق مصاحبه با كلاهبرداران دستگیر شده تلاش كرده تا علاوه بر مقابله با جرایمی از این دست در مسیر آگاه‌سازی و پیشگیری نیز گام بردارد، همچنان شاهد فریب شهروندان به‌واسطه عدم توجه به نكات هشداری هستیم .

 

در این نوشتار نیز تلاش می‌كنیم با آموزش ویژگی‌های افراد كلاهبردار و شیوه و شگرد مورد استفاده آنان از بروز جرایم ناشی از اعتماد به فضای مجازی پیشگیری كنیم.

 

طعمه‌های مناسب كلاهبرداران

خانم‌ها - به‌خصوص دختران كارمند مجرد - طعمه مناسبی برای كلاهبرداران هستند. فرد مجرم با تصور برخورداری این دختران از پس‌انداز مالی و نیاز عاطفی آنان از كانال‌های مختلفی از جمله محیط كار، سایت‌های همسریابی و ... وارد می‌شود.

 

این افراد با جلب اعتماد شما و پهن كردن دام‌های وسوسه‌انگیز مالی به‌سرعت نقشه خود را پیاده می‌كنند و تا شما به خودتان بیایید سرتان كلاه گذاشته و ناپدید شده‌اند!

 

اغراق در ابراز علاقه و صمیمیت

معمولا فردای اولین روز آشنایی در حالی كه شما هنوز از لحاظ عاطفی خنثی هستید این فرد به‌شدت مدعی دلباختگی به شما است!

 

سخاوت و دست و دلبازی

اگر آشنایی شما به خارج از فضای مجازی كشیده شده و با این فرد ملاقات حضوری داشته باشید با توجه به برآوردی كه از وضعیت مالی شكار خود كرده است، برای شما هزینه می‌كند و گاهی برای جلب اعتماد، از اولین دریافتی خود قربانی برای وی دست و دلبازی می‌كند تا وی را به منظور دادن باقیمانده پس‌انداز و سرمایه‌اش تشویق كند .

 

 استفاده نكردن از كارت‌های عابربانك

این افراد برای این‌كه مالباختگان مستندی مبنی بر تحویل پول به آنها نداشته باشند و پیگیری پلیسی را نیز با مشكل مواجه سازند با شگردها و بهانه‌های مختلف شما را مجاب می‌كنند كه پول مورد نظر را نقدا به آنها پرداخت كنید .

 

استفاده از سیمكارت‌های اعتباری ناشناس

این افراد برای فرار از قانون مجموعه‌ای از سیمكارت‌های مربوط به افراد بی‌خانمان یا متوفی را مورد استفاده قرار داده و با پایان فرآیند كلاهبرداری از شما سیمكارت مورد نظر را نیز دور می‌اندازند .

 

پیشنهاد گفت‌وگو در فضای مجازی - سكرت چت - به جای پیامك

برای پاك كردن ردپای هرگونه ارتباط با مالباخته این مجرمان از شبكه‌های اجتماعی كه قابلیت پاك كردن چت‌ها وجود دارد استفاده كرده و به صورت پیامكی ارتباط برقرار نمی‌كنند.

 

محاصره عاطفی طعمه‌ها

این كلاهبرداران به گونه‌ای شما را در مغناطیس ابراز علاقه خود و بمباران عاطفی قرار می‌دهند و فرد را درگیر پیام‌های عاشقانه اغراق‌آمیز خود می‌كنند كه قربانی فرصت پیگیری جدی و آزمودن ادعاهای آنان را پیدا نكند.

 

 اشاره غیرمستقیم به میزان دارایی‌های خود

 با توجه به این‌كه اساس كار و كلید موفقیت كلاهبرداران زنده كردن حس حرص و طمع در قربانیان است این افراد در مكالمات خود سعی می‌كنند به بهانه‌های مختلف ذهن شما را متوجه موقعیت مالی و اجتماعی مطلوب خود كنند .

 

 منتسب كردن خود به نهاد‌های امنیتی و نظامی

گاهی اوقات این افراد برای جلب اعتماد قربانیان و همچنین توجیه برخی رفتارهای عجیب خود سعی می‌كنند خود را به یك نهاد امنیتی و انتظامی و اطلاعاتی منتسب كنند.

 

اصرار زیاد برای ازدواج

این افراد برای جلب اعتماد شما اصرار زیادی دارند كه با خانواده شما آشنا شده و جلسه خواستگاری را برگزار كنند اما در عمل هر بار با دلایل مختلف این امر را به تعویق می‌اندازند.

 

معرفی خود به عنوان نخبه علمی و زندگی در خارج از كشور

این اقدام آنان تنها در جهت توجیه نبود پیشینه تحصیلی و شغلی آنان در داخل كشور و همچنین وسوسه شما برای سرمایه‌گذاری خارجی صورت می‌گیرد .

 

 هیچگونه اوراق شناسایی یا مدارك تحصیلی و شغلی نمی‌بینید

هیچ مدرك شناسایی یا مدرك تحصیلی به قربانیان نشان نمی‌دهند و اگر مدركی نشان دهند در اغلب مواقع جعلی است.

 

در پایان بار دیگر تاكید می‌كنیم به سایت‌های همسریابی اعتماد نكرده و پس از آشنایی اولیه درست مانند خواستگاری سنتی به تحقیق در خصوص ادعاهای مطروحه از سوی شخص مورد نظر خود بپردازید.

 

مطمئن باشید اگر تمام چارچوب‌ها و مرزهایی كه در مراودات خود در فضای حقیقی دارید در فضای مجازی نیز رعایت كنید و خانواده و نزدیكان خود را در جریان خواستگار اینترنتی خود و مشخصات مورد ادعای وی و پیشنهادهای مالی و شغلی‌اش قرار دهید بی‌تردید آسیبی متوجه شما نمی‌شود.

 

منبع: جام جم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.