2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
جپاروف و رابسون طلبکاران جدید استقلال؛ این بار یک و نیم میلیارد

جپاروف و رابسون طلبکاران جدید استقلال؛ این بار یک و نیم میلیارد

جپاروف و رابسون دو بازیکن سابق استقلال هستند که پس از جدایی از این تیم موفق نشدند مطالبات خود را دریافت کنند و حالا در صف طلبکاران جدید استقلال قرار گرفته‌اند.

دوات آنلاین-ظاهرا قرار نیست استقلال آرامش پیدا کند و هر روز به بهانه‌ای این باشگاه سوژه رسانه‌ها و محافل ورزشی می‌شود و تن هوادارانش ‌را می‌لرزاند. این بار جپاروف و رابسون در صف شاکیان این تیم قرار گرفته و به طلبکاران جدید استقلال تبدیل شده اند.

 

پرونده ایگور پرو‌پئیچ علیه استقلال هنوز باز است

خراسان ورزشی نوشت:هنوز پرونده ایگور پرو‌پئیچ مهاجم کروات که شاهکار مدیران قبلی استقلال بود بسته نشده و با وجود توافق باشگاه استقلال و فیفا برای پرداخت طلب‌400 هزار دلاری او از محل درآمدهای باشگاه ایرانی از جام‌جهانی 2018 نزد فیفا، فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرد به دلیل تحریم‌های بانکی ایران از سوی آمریکا موفق به پرداخت طلب بازیکن کروات نشده و باشگاه باید راسا به پرداخت طلب پروپئیچ اقدام کند.

 

پیرو همین خبر برخی منابع خبری از احتمال بازگشت تهدیدهای این پرونده علیه استقلال سخن می‌گویند و بحث محرومیت باشگاه از 2 پنجره نقل‌و انتقالات و کسر امتیاز و سقوط تیم به دسته پایین‌تر را مطرح می‌کنند.

 

در واقع کابوس پروپئیچ همچنان تهدید بزرگی برای استقلال است و آبی‌ها مانده‌اند که با این گره کور چه کنند.

  جپاروف و رابسون طلبکاران جدید استقلال

بدهی‌های استقلال از زمان علیرضا منصوریان

اما هنوز پرونده پروپئیچ بسته نشده، در هفته جاری 2 شکایت دیگر علیه استقلال در فیفا طرح و پرونده تشکیل شد و حتی رای هم صادر شده است. سرور جپاروف بازیکن سابق و ازبکستانی و رابسون جان‌واریو بازیکن برزیلی و سابق آبی‌ها به فاصله چند روز علیه استقلال شکایت کردند و خواستار دریافت مطالبات‌شان شدند.

 

این 2 بازیکن خوب خارجی که زمان سرمربیگری علیرضا منصوریان به استقلال آمده بودند با وجود عملکرد خوبشان جدا شدند اما بدون تسویه! روالی که متاسفانه در فوتبال ایران باب شده و حاصل آن بدهی میلیاردی باشگاه‌ها به مربیان و بازیکنان داخلی و خارجی و وفور پرونده‌های شکایت از باشگاه‌های ایران در فیفا و تهدید به حذف نمایندگان ایران در عرصه‌های بین‌المللی است.

 

حالا استقلال که به تازگی بابت پرونده نافرجام سوپرجام غرامت یک میلیاردی را به جان خریده با 2 پرونده شکایت چند ده هزار دلاری مواجه شده است.

 

طلب 130 هزار دلاری سرور جپاروف

سرور جپاروف که در زمان مدیریت سابق استقلال جدا شد، 130 هزار دلار طلب داشت. در واقع او پرداخت طلبش را برای مذاکره جهت تمدید قرارداد شرط کرده بود که مسئولان وقت باشگاه توجهی نکردند و در نهایت هم سرور در استقلال نماند اما طلبش با وعده‌ وعید باقی ماند.

 

به گفته جپاروف بخشی از آن طلب در قالب 2 فقره حواله 20 هزار دلاری پرداخت شد اما همچنان 93 هزار و‌500 دلار از طلبش باقی مانده که با وجود تماس و درخواست چند باره بازیکن ازبک و مدیربرنامه‌اش از باشگاه استقلال پرداخت نشد تا سرور جپاروف چاره‌ای بجز شکایت نداشته باشد.

 

 رابسون جان‌واریو طلبکار 46 هزار دلاری استقلال

 رابسون جان‌واریو هم ۴۶ هزار دلار از این تیم طلب دارد و البته او هم مثل سرور جپاروف چند بار با باشگاه مکاتبه کرد، اما وقتی دید حرفش به جایی نمی‌رسد، سرانجام در تابستان تصمیم به شکایت گرفت و 2 روز پیش خبر آمد دادگاه بدوی فیفا حکم به پرداخت ۴۶ هزار دلار از طرف باشگاه استقلال به این بازیکن داده است.

 

حالا استقلال به خاطر بدهی 139 هزار و 500 دلاری که به عبارتی یک میلیارد و 560 میلیون تومان ناقابل است، باید دوباره تاوان بدهد آن هم به خاطر مدیریت ضعیف و ناکارآمد و چشم‌های بسته وزارت ورزش و جوانان که گویا هیچ نظارتی بر قرارداد باشگاه‌های دولتی با مربیان و بازیکنان خارجی ندارد!

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.