2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
تصمیم گیری کمیته اخلاق درباره عضو سابق کمیته استیناف

تصمیم گیری کمیته اخلاق درباره عضو سابق کمیته استیناف

حالا افتخاری باید بعد از سال‌ها پشت میز استیناف بنشیند، البته این بار نه به‌عنوان رییس و صاحب نظر، این بار افتخاری به‌عنوان متهم طرف دیگر نشسته و باید پاسخگوی صالحی و همکارانش باشد، به این معنی که بعد از سال‌ها خیاط هم در کوزه افتاد و افتخاری باید مزه متهم شدن را بچشد.

دوات آنلاین-کمیته اخلاق در فصل هجدهم فصل پرکاری را پشت سر گذاشت، حتی با پایان این فصل به دلیل اتفاقات فینال جام حذفی، احکام این کمیته که به نظر می‌رسد کاملا مستقل از فدراسیون عمل می‌کند، همه را شوکه کرد.

 

البته ظهر پنجشنبه حکم سنگینی که این کمیته برای افراد سازمان لیگ در نظر گرفته بود توسط کمیته استیناف وتو شد و مسوولان سازمان لیگ تبرئه شدند تا همه چیز شکل سابق خود در سازمان لیگ را پیدا کند اما این فقط بهاروند و فتاحی نبودند که با احکام کمیته اخلاق متحیر شدند، بلکه عضو سابق کمیته استیناف نیز این بار توسط کمیته اخلاق نقره داغ شد تا او شکایت و اعتراض خود را نزد رفقای قدیمی برده و خواهان رفع محرومیت خود شود.

 

صحبت از افتخاری مدیرعامل سابق استقلال استشخصی که همزمان با فعالیت در کمیته فوتسال کت ریاست باشگاه استقلال را به تن کرد و در دوران مدیریت او استقلال چندان اوضاع و احوال خوبی نداشت و علاوه بر بستن قراردادهای غیر متعارف با بعضی از بازیکنان که در حال حاضر ضربه زیادی به استقلال زده است، نتوانست حاشیه‌های آکادمی استقلال را جمع و جور کند و در نهایت، بی‌تفاوتی به همان حواشی گریبان خودش را گرفت و چندی پیش توسط کمیته اخلاق پنج سال از فعالیت فوتبالی محروم شد، اتفاقی که افتخاری معتقد است بحق نبوده و به همین دلیل هم پرونده آکادمی استقلال را به صالحی ارجاع داده است.

 

حالا افتخاری باید بعد از سال‌ها پشت میز استیناف بنشیند، البته این بار نه به‌عنوان رییس و صاحب نظر، این بار افتخاری به‌عنوان متهم طرف دیگر نشسته و باید پاسخگوی صالحی و همکارانش باشد، به این معنی که بعد از سال‌ها خیاط هم در کوزه افتاد و افتخاری باید مزه متهم شدن را بچشد.

 

لابه لای پرونده‌های جور واجوری که این روزها دست صالحی می‌رسد شاید پرونده اتهام افتخاری و ورمزیار از نظر اهمیت خیلی کمتر از سایر پرونده‌های دیگر بوده است چرا که فعلا این پرونده در کمیته استیناف خاک می‌خورد.

 

صالحی و همکارانش بیش از هر چیز پرونده مسوولان سازمان لیگ را در اولویت قرار داده‌اند و بعد از رسیدگی به آن که رای آن به تازگی اعلام شد، به سراغ پرونده اتهام مالی ترابیان و کفاشیان می‌روند و احیانا بعد از رسیدگی به این پرونده، پرونده اتهام ورمزیار و افتخاری را مرور می‌کنند اما آنچه باید در مورد پرونده آکادمی استقلال متذکر شد این است که بعید به نظر می‌رسد ورمزیار به‌عنوان رییس سابق آکادمی استقلال بتواند قسر در رفته و تبرئه شود چرا که جعل امضای افتخاری و مهر باشگاه استقلال در پرونده او کاملا توی ذوق می‌زند، جعل مهر باشگاه دولتی نمی‌تواند جرم کوچکی باشد، علاوه بر آن پیش از این ورمزیار به اتهام تبانی توسط کمیته استیناف چند سال محروم شده بود و این کمیته پیشینه او را نیز مدنظر می‌گیرد و سطحی از این ماجرا نمی‌گذرد اما نفر دومی که می‌تواند توضیحاتش در کمیته استیناف حایز اهمیت باشد، افتخاری مدیرعامل سابق استقلال است.

 

بعید به نظر می‌رسد افتخاری در اتفاقات حاشیه‌ای آکادمی استقلال نقش چندانی داشته باشد اما نکته مبهم ماجرا این است که بعد از اینکه اطرافیان افتخاری او را در جریان تخلف صادق ورمزیار قرار دادند چرا بی‌تفاوت از این اتفاق گذشت و برخوردی با ورمزیار نداشت؟ افتخاری شاید الان حسرت روزهایی را می‌خورد که از کنار هشدارهای اطرافیان از خطاهای ورمزیار به راحتیگذشت.

 

بعد از پرونده مالی ترابیان و کفاشیان، نوبت پرونده افتخاری و ورمزیار است و شاید صالحی با حکمی دیگر جامعه فوتبال را شگفت‌زده کند. باید منتظر اتفاقاتی که به زودی در اتاق صالحی می‌افتد، بود.

 

منبع:ایران ورزشی

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.