2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
مجتبی جباری: بعد از نقل و انتقالات درباره استقلال حرف می‌زنم

مجتبی جباری: بعد از نقل و انتقالات درباره استقلال حرف می‌زنم

احساس می‌کنم برای اینکه تبدیل به یک مربی موفق شوم نیاز به کار از رده‌های پایه و حتی دستیاری مربیان بزرگ دارم.

دوات آنلاین-مجتبی جباری ترجیح می‌دهد درباره استقلال حرفی به زبان نیاورد. او در این ایام که کفش‌ها را آویخته کوشیده سنجیده حرکت کند و بر مدار منطق گام بردارد. شماره 8 سابق باشگاه استقلال در انتظار فرا رسیدن فصلی نو در دنیای حرفه‌ای است. جباری به مربیگری فکر می‌کند. او از دستیاری سرمربی تیم ملی نیز استقبال کرده است. شاید پیشنهاد‌هایی در کار باشد که جباری اینگونه به استقبالش رفته است. گفته می‌شود مجتبی یکی از گزینه‌های حضور در تیم امید است.

 

اما اینکه مسئولان فدراسیون فوتبال چه اندازه روی استخدام این گزینه جوان و با انگیزه نظر مساعد داشته باشند هنوز مشخص نیست اما جباری را باید یکی از گزینه هایی دانست که برای تیم های ملی مد نظر مسوولان و برنامه ریزان فدراسیون فوتبال قرار دارد.

 

*استقلال هنوز سرمربی‌اش را انتخاب نکرده است. فکر نمی‌کنی زمان در حال از دست رفتن است؟

 ببینید استقلال اکنون شرایط خاصی دارد که بهتر است درباره‌اش حرفی به زبان نیاورم. اجازه بدهید تکلیف این تیم مشخص شود بعد درباره استقلال حرف بزنیم. فکر می‌کنم در این شرایط که باشگاه در حال رایزنی است هر صحبتی به زبان بیاورم سوءتفاهم بشود. بنابراین ترجیح می‌دهم فعلا سکوت کنم. استقلال در حال عبور از روزهای نقل و انتقالات است و باید اجازه بدهیم تکلیفش مشخص شود. بعد از نقل و انتقالات فکر می‌کنم فضای مناسبی برای صحبت کردن فراهم باشد.

 

*تیم ملی هم سرمربی‌اش را شناخت.

 بله، اتفاق خوبی بود که رخ داد. به هر حال زمان در حال از دست رفتن بود که باید زودتر اقدام می‌کردند. امیدوارم تیم ملی موفق باشد.

 

*وحید هاشمیان به‌عنوان یکی از دستیاران ویلموتس انتخاب شد. اگر چنین پیشنهادی به تو بشود، می‌پذیری؟

 قطعا می‌پذیرم. دستیاری در تیم ملی که سرمربی بزرگی داشته باشد اتفاق بسیار خوبی است که من از آن استقبال می‌کنم.

 

*بارها در صحبت‌هایت به این موضوع اشاره کرده‌ای که دوست داری دستیار باشی. علتش چیست؟

 برای این کار دلیل دارم. من حتی دوست دارم در تیم‌های پایه استارت بزنم. احساس می‌کنم برای اینکه تبدیل به یک مربی موفق شوم نیاز به کار از رده‌های پایه و حتی دستیاری مربیان بزرگ دارم. اگر روی این مسیر قدم بردارم بدون شک موفق می‌شوم اما غیر از این برایم مشکل ایجاد می‌شود. من کار مرحله به مرحله و پله به پله را دوست دارم و هرگز علاقه‌ای ندارم که یک دفعه سرمربی یک تیم باشم. مربیگری علاوه بر اینکه باید در کلاس‌های آن شرکت کنی، یک کار تجربی است. باید داخل گود باشی و تجربه به دست بیاوری.

 

*در واقع تلفیقی از دانش و تجربه؟

 بله، همینطور است. مربیگری تلفیقی از این دو مورد است که من اعتقاد زیادی به آن دارم.

 

منبع: ایران ورزشی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.