2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
پیگیری زنان مجلس برای اصلاح سن ازدواج دختران

پیگیری زنان مجلس برای اصلاح سن ازدواج دختران

زنان مجلس به دنبال تحقق حمیات از حقوق کودکان، اصلاح سن ازدواج، افزایش سهم زنان در مجامع مختلف، ارتقا کسب و کار زنان و سایر موارد این حوزه است.

دوات آنلاینوجود 2 هزار کودک مطلقه در ایران؛ این خبری بود که دیروز طیبه سیاووشی، عضو فراکسیون زنان مجلس اعلام کرد. موضوعی که دوباره مسئله ازدواج کودکان و ضعف قانون در این زمینه را یادآور شد.

امروز رئیس فراکسیون زنان مجلس نیز گفت که زنان مجلس به دنبال تحقق حمیات از حقوق کودکان، اصلاح سن ازدواج، افزایش سهم زنان در مجامع مختلف، ارتقا کسب و کار زنان و سایر موارد این حوزه است.

پروانه سلحشوری در مورد اقدامات انجام گرفته در حوزه زنان و کودکان، گفت: از نخستین سال فعالیت مجلس دهم، فراکسیون زنان و کمیته زنان و خانواده کمیسیون فرهنگی به دنبال مسائل حوزه زنان و کودکان بودند به خصوص با آغاز بررسی لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس این موضوع شکل جدی‌تری به خود گرفت. البته فراکسیون زنان در همان زمان اعلام کرد که اگر کمیسیون قضایی به موضوع حقوق کودکان وارد نشود، خود به آن ورود پیدا خواهد کرد.

او به خانه ملت گفت: در کنار این موضوع کمیته زنان و خانواده کمیسیون فرهنگی و فراکسیون زنان به مقوله حمایت از کودکان و نوجوانان و بررسی کلی این لایحه پرداخت، لذا از نهادهای مرتبط با این حوزه چون حقوقدان‌های مسلط بر مسائل کودکان، کارشناسان و سازمان‌های مردم نهاد و مسئولان مرتبط دعوت شد تا اظهارات و انتقادات خود پیرامون لایحه مذکور را مطرح کنند.

سلحشوری اظهار کرد: لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان ازسوی زنان مجلس مورد ارزیابی قرار گرفته و هم‌اکنون در کمیسیون قضایی و حقوقی نیز به عنوان کمیسیون اصلی در حال بررسی است، از سوی دیگر جرم‌انگارانه تلقی شدن رفتارهای ضد کودک و تعیین مجازات برای آزار و اذیت کودکان در فراکسیون زنان مطرح و در این لایحه گنجانده شده است.

لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت در هیات دولت

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه زنان در مجلس دهم، افزود: متاسفانه روند بروکراسی تهیه طرح و لایحه سبب شده تا رسیدگی به مسائل کُند شود، در تمام مدت فعالیت معاونت زنان ریاست جمهوری دولت یازدهم، این معاونت به دنبال تدوین و ارایه لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت بود که هم‌اکنون از معاونت عبور کرده و در نوبت بررسی لوایح در هیات دولت است، از این رو نمایندگان زن مجلس برای ورود به مسائلی چون خشونت علیه زنان یا اسیدپاشی یا غیره به دلیل وجود این لایحه که گفته شده به تمامی مسائل پرداخته، نتوانستند ورودی داشته باشند.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.