2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
عزت الله مهرآوران درگذشت + بیوگرافی

عزت الله مهرآوران درگذشت + بیوگرافی

عزت الله مهرآوران که به کرونا مبتلا شده بود بعد از چند روز بستری بودن در بیمارستان دار فانی را وداع گفت.

دوات آنلاین -عزت الله مهرآوران بازیگر پیشکسوتی که سالیان سال برای ما خاطرات خوش و شیرین رقم زد شامگاه جمعه 16 مهر سال 1400 به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت.

با بیوگرافی عزت الله مهرآوران آشنا شوید

بیوگرافی عزت الله مهرآوران

عزت ‌الله مهرآوران متولد ۱۸ اردیبهشت ۱۳۲۸ بود. مهرآوران اولین بار در کلاس ششم دبستان در نمایشی مدرسه ای نقش پسری یتیم را بازی کرد و از همان زمان مسیر تازه ای در زندگی اش باز شد.

 

عزت‌الله مهرآوران فعالیت حرفه‌ای خود در سینما را با فیلم سایه به سایه سال ۱۳۵۳ به کارگردانی ولی محمدی آغاز کرد و پس از آن در فیلم‌‌های متعددی از جمله «آژانس شیشه‌ای» ساخته‌ ابراهیم حاتمی‌کیا، «مرد عوضی» و مومیایی 3 ساخته‌ محمدرضا هنرمند، سیب سرخ حوا به کارگردانی سعید اسدی،  بانوی من ساخته یدالله صمدی  بازی کرد. «خوابم میاد» ساخته‌ رضا عطاران آخرین حضور سینمایی مهرآوران بود.

 

این هنرمند همچنین در سال 1361 فیلم فیدوس را کارگردانی کرده بود. مهرآوران که در تئاترهای زیادی به ایفای نقش پرداخت بازی در سریال های تلویزیونی را از با داستان زندگی شروع کرد و آخرین سریال تلویزیونی او نیز با نام زن زندگی، مرد زندگی از شبکه 5 پخش شد. او همچنین در فصل چهارم سریال بچه مهندس نیز بازی کرده بود.

 

این هنرمند همچنین در شبکه نمایش خانگی نیز حضور داشت. او در سریال می خواهم زنده بمانم به ایفای نقش پرداخت و در فصل سوم سریال ساخت ایران نیز حضور داشت.

علت فوت عزت الله مهرآوران چه بود

علت فوت عزت الله مهرآوران

مهرآوران جزو هنرمندانی بود که هر ۲ دوز واکسن خود را از طریق موسسه هنرمندان پیشکسوت تزریق کرده بود اما با این حال از روز چهارم مهر به واسطه عوارض ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد. او در نهایت شامگاه جمعه 16 مهر ماه دار فانی را وداع گفت.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.